Sobota 11. května 2024, svátek má Svatava
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

LN: Absolventi VŠ se do škol nehrnou

Pouze každý dvanáctý český kantor působící na základní škole je mladší třiceti let, zjistili školní inspektoři. Podle jejich nejnovějších dat za minulý školní rok představují začínající učitelé s maximálně tříletou praxí pouze osm procent z celkového počtu pedagogů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Oponent

16. 12. 2007 3:06
Hloupá demagogie

Z článku: "Podle Libora Vacka by mladé lidi mohla do školství přilákat změna v odměňování. Současný systém totiž platy rozděluje tabulkově podle délky praxe. „Není to motivující. Učitelé by měli být placeni podle toho, jak dobře pracují, a ne podle http://ad2.billboard.cz/extra/takeit/takeit_redirect.bb?idpool=2980107&idserver=32735&idsekce=1&idpozice=1&typbanneru=32&idadword=5890&idproduct=589074&idclient=25762036" target="_blank" rel="nofollow">věku,“  ... Je to dle mého názoru hloupá dermagogie.  1) Kdo, kdy a jak bude měřit, zda učitel dobře pracuje?  2) Myslí si snad někdo, že mladé lidi bude lákat do školství tato perspektiva: Přijde mladý do školství a bude označen za dobře pracujícího. Trochu zestárne a nějaký trouba jej označí za hůře pracujícího a sníží mu plat a větší plat dá nově příchozímu mladému učiteli? 3) Nebude vyšší plat zejména pro ty "poslušn0 učitele se správným stranickým průkazem?

0 0
možnosti

Tomáš Houška

16. 12. 2007 16:48
Re: Hloupá demagogie

Učitelé by měli být placeni podle toho, jak dobře pracují, a ne podle věku. Umí si někdo představit prosperující firmu, kde se platí podle délky praxe?! Kdo to bude měřit? Pardon, hloupá otázka. Ředitel, kdo jiný. Měřitelná kritéria existují (http://www.mojeskola.net), jestli to neumí, tak na svém místě nemá co dělat. Umí si někod představit šéfa, který neumí poznat, zda jeho podřízení pracují dobře nebo špatně?! To je zlý sen! Věk, délka praxe nemají žádný vliv na kvalitu práce, vzdělání jen velmi malý. Směrodatné je MNOŽSTVÍ, NÁROČNOST a KVALITA podané práce. To je elementární všude, tedy i ve školství.

0 0
možnosti