Úterý 7. května 2024, svátek má Stanislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Pronájem nádraží může být problém

České dráhy již pronajaly soukromým firmám více než 30 nádražních budov na desítky let a zadělávají si tak zřejmě na právní problém. Je totiž možné, že novela zákona o ČD, která nyní leží v parlamentu, nádražní budovy firmě odebere. Jak by se potom situace kolem pronajatých stanic řešila, neví ani ministerstvo dopravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ivan Soudek

1. 3. 2008 0:32
Vršky a kořínky

Předpokládám, že povídku z čítanky s výše uvedeným názvem o nevýhodném dělení různých zemědělských plodin znáte. Tak jen doplňuji: 

1) Nájemní smlouvy není třeba převádět, neboť podle §680 občasnkého zákoníku "nabyvatel vstupuje do právního postavení pronajímatele" (nájem nemovitostí se chová spíše jako věcné břemeno, což působí jiné problémy). Nájemci by sice mohli své smlouvy vypovědět s tříměsíční výpovědní lhůtou (není-li dohodnuta jiná), ale pokud něco investovali, patrně tak neučiní. 

2) Při dělení připadly SZDC pouze pozemky na "širé trati". Stanice včetně kolejiště, stavědel a dalších techických objektů připadly ČD. Tedy v Praze skoro všechny, včetně zrušené trati Krčským (Michelským) lesem. (Kdo, že to v roce 2002 vládl? Co zrovna dělal Cyril Svoboda známý svou notářskou pečlivostí při kontrole seznamů pozemků?) Výjimkou bylo pouze několik celků výslovně určených k prodeji (např. rušené seřadiště Strašnice).

3) ČD pravděpodobně již zinkasovaly benefity spojené s uzavřením smluv. Rovněž jejich představitelé případné "pozornosti".

  

0 0
možnosti