Diskuze
Nová vlna se starým obsahem
Děkujeme za pochopení.
Michal
Úroveň hudby...
Tuto hudbu jsem za komoušů taky poslouchal a je fakt, že úroveň některých kapel byla fakt dost mizerná, ale o to až tak nešlo - šlo o protest proti režimu a o zábavu a uvolnění se, které se mládeži jinak vůbec nedostávalo - v tehdejší TV nás "bavili" Vondráčková, Gott, Zagorová, Kroky Fr. Janečka s Michalem Davidem, Horňákem a Markétou Muchovou, Arnošt Pátek a spousta dalších "umělců". Někteří dnešní zpěváci a kapely na tom ale s úrovní nejsou o mnoho lépe...
th
Televizní megapřehlídky zrcadlí úpadek populární hudby
Televizní megapřehlídky zrcadlí úpadek populární hudby
http://www.halonoviny.cz/index.php?id=55454" target="_blank" rel="nofollow">http://www.halonoviny.cz/index.php?id=55454
JK
Re: Televizní megapřehlídky zrcadlí úpadek populární hudby
LOL Tak to je narez! Doporucuju k precteni!
Léta sedmdesátá Smetanovský naturel a profesionální substanci však lze vystopovat i v mnoha v současnosti tak kritizovaných normalizačních trendech.
Léta osmdesátá Stylotvornost v popové oblasti zvolna ztrácí na své předchozí intenzitě, do povědomí nastupuje zjednodušené vnímání undergroundu (má sice být vyvážením této skutečnosti, ale i mezi příznivci nejednou zůstal bez většího společenského úspěchu; tuto oblast charakterizovali například Michael Kocáb, Plastic people aj.).
Léta devadesátá (i následná) Ideologický přelom společnosti se výrazně dotkl i produkce v populární hudbě. Počátkem 90. let se sice projevovaly tendence v prosazování dříve méně uváděných interpretů (Pepa Nos aj.), ovšem na vývoj popu v naší zemi tento trend neměl z hlediska tvůrčího či interpretačního zásadnější vliv. Bohužel se však pod vlivem zejména anglosaské produkce v této sféře stále více nivelizovala národní idea i výrazová estetika
Samael
kdeže loňské sněhy jsou
nám tohle nechal vyvěsit říďa na gymplu po všech třídách. mnoha spolužákům do té doby byli komačové putna, ale tohle je naštvalo. nebyl to účel? rozklad zevnitř? a paralelně s tím, školní SSM koupila bicí soupravu, dva zesáky a klofnu. levá ruka neví, co dělá pravá...
martina
pohřeb Rokosky
JO, na tohle se pamatuju moc dobře, byla jsem na gymplu a jedna spolužačka to přitáhla do šatny před tělocvikem. Chlámaly jsme se tomu, až se okna třásla... jenže ten smích nás brzo přešel. O pár let později,tuším v roce 1988, jsem šla kvůli jednomu spřátelenému ochotickému souboru, který tam zkoušel, dělat metodičku divadla do kulturního domu Praha 8, konkrétně do klubu Na Rokosce. Rokoska, to byl tehdy pojem! Jenže až později jsem se dozvěděla, že Rokoska skutečně býval, ale už není. Vedoucí vyhodili, místo ní to dostal zkrachovalý herec a neskutečnej buran a slizoň Jan Cmíral (o jehož "inteligenci" svědčí i to, že se v roce 89 stal kandidátem KSČ) a jeho hlavní zájem byl - na Rokosce nepořádat pokud možno NIC. Musím říct, že takovou flákárnu jsem už od té doby nezažila - a takovou otravu a blivajz taky ne. Šéfem celé osmičkové kultury byl tehdy bývalý lampasák a bolševický voják, který dělal bolševikům poradce ve Vietnamu - nějaký major Toman, tuším (předtím byl na magistrátu, ale tam měl dajaký průšvih, tak ho soudruzi kopli na osmičku) - no a tu pohřbíval velmi úspěšně. Nová vlna se starým obsahem byl k tomu jen takový o tři nebo čtyři roky předsunutý začátek. Uf, když začne někod vzdychat po "starých dobrých časech", tak snad stačí vzpomenout na tohle, ne? A to předesílám, že já tyhle kapely (jasná páka, letadlo atd) příliš neposlouchala, já byla vždycky "folková". Jenže - svobody kdo hoden, svobodu zná vážiti každou.
jony
Re: pohřeb Rokosky
chtelo by to jenom jedno seznam novinaru pisalku kteri v te dobe psali do tohoto bolsevickofasistickeho platku pokud si vzpominam tak ve vsech tehdejsich platcich byla rubrika tech kteri tam psali jmenovite kazdy mel na starost neco napr. kultura politika apod. toto smyslene jmeno tam jiste neni ale ?ty jmena by me zajimali a nejenom me tito darebaci jsou rozlezli ve vsech dnesnich bulvarech normalni tisk ?! ach boze prikladem muzou byt nase lidovane lidovanky odvraceni pozornosti od ceho?tentokrat?
T°
Vydáte taky odpověď pana Vlčka?
Ta byla totiž opravdu kovaná a za kvapíku všech možných zákazů (Jazzová sekce a další společenství a hnutí) byla ve své době navýsost odvážným kouskem. Od té doby má u mě pan Vlček velké poděkování (a co já vím, třeba i frťana). :-)
jcv
Re: Vydáte taky odpověď pana Vlčka?
To je ta, co zacina slovy: "Milá soudružko Bakešová, milý soudruhu Krýzle" ?
JK
Re: slohově to vypadá na Lukáše Jelínka
V CSSD maji jen myslenkove buldozery.
Petr PATRYK
to nevymyslis
Toto je fakt snad parodie, to se proste neda napsat vazne. Nejvic mi to pripomina fingovany komunisticky clanek o Panu prstenu, ale tohle je snad jeste horsi.
Abonent
Pro Petra PATRYKA : To byl reálný socialismus
Vy jste asi hodně mladý, že ? Pro Vás je reálný socialismus asi stejně vzdálený jako pro mně 2.sv.válka.
Jenže mně bylo v době uveřejnění toho estébáckého textu 24 let.
A tu hudbu jsem poslouchal.
Pozor - ti soudruzi jsou pořád mezi námi. Mají své zastoupení v parlamentu.
A přemýšlejí, jak tu dobu vrátit.
Yurri
Huáááá..!
To je pr.d.el. proboha..to by mě fakt nenapadlo,že se s tímhle kultovním slintem ještě někdy setkám.. Vy komouši,vy mě vždycky tak rozesmějete!!! Možná by měl soudruh "Krýzl" přijít do "Pošty pro Tebe.."!
T°
Re: Huáááá..!
Nápad máte vynikající, , ale pište si, že tenkrát to bohužel nijak velká pr.d.el nebyla. Ti vygumovaní rudí idioti to mysleli smrtelně vážně a za nesouhlas neváhali poslat kohokoli do kriminálu. Jsou tady pořád a při vědomí své beztrestnosti do toho půjdou kdykoli znovu, jen je zvolit. Jsou ve svém fanatismu zrůdní a z jejich mladých ovcí jde o to větší strach.
HonzaV
skvost
přesně si vzpomínám, jak otec přinesl (tuším ve čtvrtek nebo v pátek večer) Tribunu - v práci to museli povinně odebírat - a já na to čuměl jak trubka. Druhý den ve škole jsme se smáli až jsme se za břicha popadali - a netušili, jaký to bude mít na českou muziku dopad...
Honza R.
To je paráda
Vzpomínám si, že jsem si tento článek vtenkrát ystřihl a v hospodě jsme ho předčítali a řvali u něj smíchy. Kamarád takovéto novinářské perly sbíral, tak ho hned zařadil do svého archivu.
Škoda, že novináři směli své výtvory psát pod pseudonymem, to bychom se divili, kolik dnešních uznávaných autorů vytvářelo podobná dílka.