Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Porodnice porušují práva žen

Porodnice nerespektují práva rodiček, tvrdí petice, kterou zorganizovaly porodní asistentky a aktivistky a kterou podepsalo přes 3000 lidí. „Porodnice se mohou změnit hned, legislativa tomu nestojí v cestě. Je to jen otázka vstřícnosti,“ říká Petra Sovová z Hnutí za aktivní mateřství.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Karel

10. 10. 2008 21:12
Manipulace + prachy

To je podstata. Některé osoby snad mají pocit, že jsou předurčeny k vyšším cílům, zejména k boji proti vědeckému tmářství, zde reprezentovanému medicínou. To, že je u nás jedna z nejnižší novorozeneckých úmrtností, je podle nich asi nějaká náhoda. No a ty porodní domy - budou zadarmo?

0 0
možnosti

Bubuli

11. 10. 2008 1:25
Re: Manipulace + prachy

Kdyby se nejednalo především o prachy, dávno by tady domácí porody i porodní domy normálně fungovaly. Oni kupodivu ani lékaři nepracují zadarmo.

Jedna z nejnižších novorozeneckých úmrtností tady - no, když  pomyslím na to obrovské množství "preventivně" potracených dětí (aby nekazily tu skvělou novorozeneckou úmrtnost), tak to zrovna důvod ke chlubení není...

0 0
možnosti

XZ

10. 10. 2008 10:14
fakt

Viděli jste ty 2 "matky" na diskuzi v TV ??? Tak ty 2 megery porušují vše již svou přítomností na tomto světě,,chudáci děti. I ta porodní bába co chce rodit doma na pojišťovnu byla fajn;-D

0 0
možnosti

Jana

10. 10. 2008 10:23
Re: fakt

no comment, inteligence XZ je z příspěvku patrná

0 0
možnosti

Renata

10. 10. 2008 9:04
Přečtěte si...

Texty v následujícím odkazu snad mohou přispět k lepšímu pochopení celé situace, které je v médiích bohužel tak často zkreslována:

http://www.azrodina.cz/sekce/1-tehotenstvi-porod-rane-materstvi/15-clanky/196-prirozeny-porod-v-cr" target="_blank" rel="nofollow">http://www.azrodina.cz/sekce/1-tehotenstvi-porod-rane-materstvi/15-clanky/196-prirozeny-porod-v-cr

0 0
možnosti

Renata

10. 10. 2008 9:00
Přečtěte si...

Texty v následujícím odkazu snad mohou přispět k lepšímu pochopení celé situace, které je v médiích bohužel tak často zkreslována:

http://www.azrodina.cz/sekce/1-tehotenstvi-porod-rane-materstvi/15-clanky/196-prirozeny-porod-v-cr

0 0
možnosti

svetak

10. 10. 2008 2:51
Ceske zdravotnictvi?

Diky bohu nejsem nucen vyuzivat CESKE ZDRAVOTNICTVY(ikdyz jsem zazil i horsi system v jizni evrope),ale kdo se bez nej neobejde,s nim mam fakt soucit.Moc se toho ve spitalech nezmenilo,pripominaji kriminaly s zeleznymi pravidly.Napriklad  i navstevni hodiny,bez moznosti stravit noc u ditete,nebo rodinneho prislusnika.Zkratka nelidske....Potvrzujici jsou  i slova pani Danieli o te Americke medicce..;-)      Mnozi si asi ani neuvedomuji,jak by mel  normalni standart ve spitalech vypadat. 

Ted vice k veci- Jsem velice rad,ze ma zena mohla porodit nase deti v Rakousku.Nechci se tim chlubit,ale spise dale doporucit.Vzhledem k vysimu standartu,klidnejsimu prostredi, vyskolenym a vstricnym porodnim asistentkam,to stoji za to.V uplne normalni porodnici,cast spitalu...Clovek si hold trochu priplati......V Rakousku pri porodu doktora vidite  kratkou dobu,prevaznou cast ridi porodni asistentky(HEBAME), mistnosti jsou barevne s ruznymi moznostmi porodu,sprchou,radio ,tv,video atd.Blizci pribuzni maji pristup 24hodin.Pokud mate strach z recnich barier,tak vas muzu ujistit,ze nejaka Ceska,Slovenka,ci Polka se uz najde mezi perzonalem . 

Kdyz jsem byl navstivit  mou svagrovou v porodnici v Brne-Bohunicich,tak me ji opravdu bylo lito,v jakych podminkach musela setrvavat,nemluve i o jinych spitalech.Kdo fakt nepoznal jine pomery,tak to,o cem tu pisu,asi vezme jaksi nadnesene. 

Doufam,ze se cesky system o hodne zlepsi,nejen standart,mentalita,ale i pohled na pacienta jako na cloveka s dusi.Kvalitni system se pozna podle toho,ze udrzuje lidi zdrave(telesne i dusevne) .           .Administrace nemocnych a desolatniho stavu  neni to nejlepsi reseni....Privatizace tim poslednim...   >-  

0 0
možnosti

Jana

9. 10. 2008 18:42
Hanko

Jak si sama psala, že v tvém okolí je bezproblémový porod zcela vyjímečný, nemyslíš, že to o něčem svědčí??? Mám dost známých, které rodily doma a to naprosto bez problémů, mají zdravé děti a hezký zážitek z porodu. Naproti tomu většina známých, ktreré rodily v porodnici, mají otřesné zážitky s různýma porodníma komplikacema, ale bohužel si stále myslí, že jim lékaři zachránili život. Není to zvláštní???

0 0
možnosti

Hana

9. 10. 2008 19:30
Re: Hanko

Vlastně jsem nemyslela nějaké opravdu vážné život ohrožující problémy. Úplně stačí prkotina. Já byla před 1 porodem mladá, zdravá, poučená, odhodlaná, těhotenství naprosto bez problémů, porod probíhal bez problémů a stejně nakonec přišly po hodinách marného snažení ke slovu kleště. V tu chvíli jsem už byla na konci sil, bylo mi vše jedno a byla jsem moc ráda, že je tam dost lidí, kteří to "za mě vyřeší".

0 0
možnosti

Michal ŠEBEK

9. 10. 2008 17:31
souhlasím s porodními domy...

Naprosto souhlasím s porodními domy, neboť fyziologické porody do porodnic-nemocnic nepatří. A k tématu porušování práv, ano, dochází k tomu skoro ve všech porodnicích po celé ČR. Jen se zamysleme, kde se Vás při přijetí ptají, zda-li souhlasíte s přijetím, kde se Vás ptají na to, zda-li souhlasíte s vyšetřením a pod. ? Nikde, je to jakási smaozřejmost. A zde je jasně vidět, že dochází k porušování zákona o péči o zdraví lidí, zák. č. 20/1966 Sb. A to je špatně. A takovýchto porušování zákona a vyhlášek je v porodniích více....

0 0
možnosti

Hana

9. 10. 2008 19:17
Re: souhlasím s porodními domy...

Tak předpokládám, že když přijedete do porodnice rodit, tak asi je normální, že Vás tam přijmou, nebo ne? Nezdají se Vám už všechny ty výhrady trochu dětinské? Já za sebe jsem už psala, pro mě za mě, ať si každý rodí kde chce a jak chce, jen mám dojem, že když se přiznám, že já rozhodně vždy v porodnici - i když tam neni vše ideální - tak mám dojem, že snad nejsem dost "přirozená". Mimochodem, např. v epidurál jsem vždy doufala, bohužel mi nikdy nebyl dopřán, natož aby mi to někdo nutil.

0 0
možnosti

Daniela

9. 10. 2008 16:52
Evo

tobě to nedá .... viď... já to chápu dost podobně, osobně bych na to neměla, prostě mám strach.....

ale mnoho žen dokáže odrodit v klidu, právě díky tomu, že se přestane potlačovat to přirozené - viz. diskuze o adrenalinu na již zmíněném rádiu....

0 0
možnosti

Eva

9. 10. 2008 16:58
Re: Evo

Milá Danielo,

odvaha mnohdy pramení z neznalosti a mně irituje oblbování těhotných a budoucích rodiček a nátlak na zdravotní pojišťovny, aby platily riskantní odborně a přístrojově nezajištěné výkony.

0 0
možnosti

Eva

9. 10. 2008 16:38
Milé těhotné.

Pokud už musíte z jakýchkoliv důvodů rodit doma (silně nedoporučuji), zajistěte si k porodu lékaře!!!!!!:-):-):-)

0 0
možnosti

Eva

9. 10. 2008 16:54
Re: Milé těhotné.

Problém je ovšem v tom, že lékař asi odmítne k porodu doma jít, protože si uvědomuje všechna možná rizika, která s sebou může porod nést. Pak by mohl přijít o licenci. Porodní asistentka však může při průšvihu ztratit podstatně méně, protože do svého vzdělání neinvestovala tolik, co lékař.

0 0
možnosti

Eva

9. 10. 2008 16:35
Od porodních asistentek je to nečestný boj o zdroj příjmů.

Milé těhotné,

porodní asistentka je polovzdělaná žena s jakous takous praxí. Jak z názvu vyplývá, asistuje u porodu. Je-li porod nekomplikovaný, je téměř zbytečná. Je-li porod komplikovaný, není sama schopna komplikace zvládnout. V porodnici pomáhá lékaři zvládnout komplikace, u Vás doma komplikace není schopna zvládnout ani nejzkušenější porodní asistentka, prostě proto, že nemá a ani nemůže s sebou tahat operační sál, laboratoře, léky transfůze, oživovací přístroje atd.

Pokud chcete za něco bojovat, tak za lidštější přístup v porodnici. V ostatním důvěřujte odborníkům.

0 0
možnosti

Hana

9. 10. 2008 16:51
Re: Od porodních asistentek je to nečestný boj o zdroj příjmů.

Evi, porodní asistentka u porodu má své místo - soudě podle sebe, bylo mi příjemné mít tam někoho, kdo věděl o co jde, když se se mnou a hlavně s mým tělem dělo něco, co mě úplně rozhodilo a nepomohla ani předchozí poctivá předporodní příprava - prostě realita je hodně jiná:-). Proto beru porodní asistentku jako někoho, kdo porod sleduje, rodičku utěšuje, usměrňuje a dává pozor, jestli jde vše, jak má. Pokud se ale cokoliv, jakkoliv zvrtne, je potřeba, aby právě PA hned běžela pro doktora a ten by měl být "po ruce". Takto si já představuji ideální spolupráci doktorů a PA. Bohužel mám dojem, že PA chtějí něco více a s tím já nesouhlasím.

0 0
možnosti