Středa 1. května 2024, Svátek práce
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Děti přestávají zvládat matematiku

Žáci čtvrtých tříd českých základních škol nezvládají matematiku a přírodovědu. Tak by se dal interpretovat výsledek mezinárodního srovnávacího testu TIMSS, kterého se loni účastnili žáci ve třiceti sedmi zemích světa. Tvrdí to rakouský deník Österreich, kterému se údajně podařilo sehnat s předstihem výsledky testu. Ty by měly být oficiálně zveřejněny v americkém Bostonu teprve v úterý.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Johan

9. 12. 2008 14:26
Hodin dějepisu ubývá

Studenti se shodují, že ve školních lavicích slyší mnohem víc informací o pravěku či starověkém Římě než o zlomových událostech nedávných let.

Učitelé se hájí. Popis toho, co se stalo před devatenácti lety, není tak úplně práce pro historiky. Ti potřebují větší odstup od událostí. „V uplynulých dvaceti letech se vlastně vyzná málokdo. Každý hodnotí jinak, co kdo udělal, co za tím bylo, na všechno jsou různé názory,“ říká Helena Mandelová, předsedkyně Asociace učitelů dějepisu.

Dějepis končí poslední válkou Na druhou stranu je třeba říci, že lidé, kteří se narodili několik let po válce, zpravidla o konci války vědí. Jirka, který na sedmnáctý listopad „nedává důraz“, netuší vůbec nic. „Hodin dějepisu je bohužel ve škole málo,“ připomíná Mandelová. Většina žáků má zkušenost, že jim v osmičce či devítce ubude hodina. V posledních dvou letech střední školy se dějepis často nevyučuje vůbec.

Výuka tak končí právě ve chvíli, kdy se studenti dostanou k moderním dějinám. Jejich studium je přitom časově náročnější - pramenů je mnohem více a nejsou tak utříděné. „Dějepis končí druhou světovou válkou a pak zase začíná pravěkem. A to, že na události z poslední doby není jednotný názor, podle mě není argument. Právě tyto věci formovaly dnešní politiku, a proto se o nich máme učit,“ namítá maturantka Kristýna Lexová z Prahy.

0 0
možnosti

Johan

9. 12. 2008 14:26
Re: Hodin dějepisu ubývá

zdroj:

15. XI. 2008 - MfD - Petr Suchomel, Martin Vokáč - Téma dnes - str. 03

0 0
možnosti

f-prag

9. 12. 2008 14:15
to muzeme podekovat nasemu skolstvi pod vedenim CSSD

pod vedenim CSSD .................... a vymyslenemu nesmyslu !!!!!!!!!  KAZDY KANTOR ZAVEDE NOVUMMMMMMMMMM  DO  VYUCOVACIHO PROCESU ----

noooo  tak jde videt, ze to vede k tomu , ze nasi studenti uplne  """"BBLBNOU""""

podivejte se na STREM.CZ   pod   ""NEKECEJ"""  a uvidite ten koncert zakladnich neznalosti studentu strednich skol......................

mame tak drahe skolstvi ... modernizujeme, nakupujeme pocitace, televizory UCITELE STAVKUJI ZA VYSSI PLATY ............. ale nejak se nikdo nekouka , na KVALITU

noooo taky jestli to neni SCHVALNE   !!!!  jestli nasi politici schvalne nechteji , aby potencionalni volici byli jeste BLBEJSI  --  ono cim vetsi STADO VOL. v CR tim lepsi manipulace

0 0
možnosti

Athellar

9. 12. 2008 14:40
Re: to muzeme podekovat nasemu skolstvi pod vedenim CSSD

Přečtěte si po sobě svůj text (je-li to vůbec možné) a jistě zjistíte, že zrovna Vy jste učebnicovým příkladem toho, jak takový postup dopadne.

0 0
možnosti

Učitel

9. 12. 2008 13:51
V čem vidím příčiny

Je to současný systém školství: a) Nejsou žádné celostátní osnovy, ale všelijaké RVP a ŠVP, evaluace, kurikula a klíčové kompetence, skutečné znalosti vrchnost a všelijaké pedagogické "výzkumníky" nezajímají! b) Nezajímá to ani školní inspekci - ta pořád chce jakési "moderní" metody vyučování - skupinové, interaktivní atd., klasické osvědčené metody zavrhuje, s učiteli se inspektoři nebaví, nediskutují, pouze hovoří s ředitelem, hlavně aby byla v pořádku lejstra, c) Školní výuka je narušována bezpočtem akcí, je to horší jak za totality. Všelijaké besedy, na nichž si paraziti mastí kapsy, soutěže - která škola nesoutěží je špatná atd., d) Liberalizace ve školách - žáci mají samá práva, žádné povinnosti, učitel nesmí nic, e) Mizerné ocenění práce učitele, současná vláda zmrazila na tři roky platy, životní úroveň učitelů se snižuje, mají se za takové ocenění přetrhnout? Pokud ve školství zůstane například muž, hledá si další přivýdělek a učení tím zákonotě trpí!

0 0
možnosti

kampelicka

9. 12. 2008 13:55
Re: V čem vidím příčiny

modraci yebraj od statu . Trh porad nic nedela 8-o8-o8-o. Ze by to vase uceni nechybelo ? Trh je blbej ? 8-o8-o8-o

0 0
možnosti

Šťoura

9. 12. 2008 13:42
Matematika

se na školách neučí proto,aby z dětí vyrůstalo masové množství nových Einsteinů,ale aby se naučily logicky myslet.Myslím,že toto platilo za Komenského i Marie Terezie.Pouze od vlády paní Buzkové a dalších ministrů se hledá cesta jak tuto vědu do dětí nalít bez učení.Jak je vidět,tak se tato snaha projevuje tak,jak se projevila.Samozřejme,že 90% lidí potřebuje z matematiky  potřebuje sečítat,odčítat,násobit a dělit.Ovšem základem toho je alespoň malá násobilka.Ta se musí dostat do krve ne jinak,než ji nadřít zpaměti.Proto by určitě nebyl žádný krok zpět zakázat na základní škole používat kalkulačky do té doby,než  vejde tento základ do krve dětí.A zde musí nastoupit rodiče.Ani náhodou se nechci zastávat učitelů,ale nasobilku ve škole naučit nemohou.

0 0
možnosti

kampelicka

9. 12. 2008 13:45
Re: Matematika

Jak jsem spravne pochpil jde tady o politiku a ne o matematiku. Vratite spet komunistickej system uceni a jeste budete hrdinove :-)

0 0
možnosti

Šťoura

9. 12. 2008 13:41
Matematika

se na školách neučí proto,aby z dětí vyrůstalo masové množství nových Einsteinů,ale aby se naučily logicky myslet.Myslím,že toto platilo za Komenského i Marie Terezie.Pouze od vlády panívé a dalších ministrů se hledá cesta jak tuto vědu do dětí nalít bez učení.Jak je vidět,tak se tato snaha projevuje tak,jak se projevila.Samozřejme,že 90% lidí potřebuje z matematiky  potřebuje sečítat,odčítat,násobit a dělit.Ovšem základem toho je alespoň malá násobilka.Ta se musí dostat do krve ne jinak,než ji nadřít zpaměti.Proto by určitě nebyl žádný krok zpět zakázat na základní škole používat kalkulačky do té doby,než  vejde tento základ do krve dětí.A zde musí nastoupit rodiče.Ani náhodou se nechci zastávat učitelů,ale nasobilku ve škole naučit nemohou.

0 0
možnosti

kampelicka

9. 12. 2008 13:44
Re: Matematika

Nebylo by spatne zjistit jak se delel tenhle ten test zda s kalkulackou nebo bez...:-) 

0 0
možnosti

Alexander Cassovia

9. 12. 2008 13:28
Jak problém rychle vyřešit.

Jediné racionální řešení neblahého stavu znalosti žáku z matematiky jest opsáno na adrese: http://www.jaray.bigblogre.lidovky.cz/" target="_blank">http://www.jaray.bigblogre.lidovky.cz  ve článku: Pán učiteľ matematiky vynásobte sa nulou a zmiznite.

0 0
možnosti

Alexander Cassovia

9. 12. 2008 13:30
Re: Oprava.

Oprava, jedná se o adresu. : http://www.jaray.bigbloger.lidovky.cz/" target="_blank">http://www.jaray.bigbloger.lidovky.cz

0 0
možnosti

Bruno

9. 12. 2008 13:18
Už je to tady,

za pár let budeme společností blouznících politologů, sociologů, psychologů, komentátorů, kritiků atd., ale na to, aby jim někdo spočítal úroky z úvěru, budou potřebovat tři poradce. Takovému stádu oranžoví lehce povládnou. Všechno začalo u Buzkové, její památná věta "když mě matika nikdy nebavila"  plus úsměv blondýny odstartovala zrušení maturity z matematiky a následné zhoršení kvality výuky.

0 0
možnosti

kampelicka

9. 12. 2008 13:18
Matematika pro nematematika

Staci aplikovani algoritmu.. Oni porad mluvi neco o matematickym mysleni . Taky to jeste nikdo nedefinoval ... V tehlete podobe (vira , iracionalno )  je to nesmysl.

0 0
možnosti

kampelicka

9. 12. 2008 13:07
Jednoduse min malomestskych dovolenych u more

Vice platit (ucitele,vyzkum,skoly ).To mi prijde jako modree. Jestli tenhle ten komunistickej platek to pochopi...

0 0
možnosti