Diskuze
Označ svého Roma
Děkujeme za pochopení.
?
Návrh
To je mi legrační, tak najednou je strašným "zločinem" zjistit, kolikže to cikánů vlastně navštěvuje základní školy. Není to milí rádobyhumanisté nahodou tím, že u necikánů je toto číslo naprosto veřejné a známé a sice, že odpovídá 100% všech necikánských dětí ve školním věku?
A pokud se tak strašně bráníte, mílí rádobyhumanisté, jakémukoliv rozlišování, pak mám pro vás jeden návrh: ano, přestaneme konečně rozlišovat tuto společnost na cikány a necikány a budeme všem měřit stejným metrem. A TO BEZ JAKÝCHKOLIV VYJÍMEK. Tj. když někdo např. vybydlí byt, bude vystěhován bez náhrady. Přídavky na děti a sociální příspěvky budou VŠEM BEZ ROZDÍLU přidělovány v téže výši. Zrušíme VŠECHNY CIKÁNSKÉ ORGANIZACE A HNUTÍ, USILUJÍCÍ O JEJICH "ZROVNOPRÁVNĚNÍ". Podle vás totiž cikáni neexistují (jen tak si vysvětluji paranoidní hysterii ohledně zjišťování počtu cikánů ve školách). Existují jejn a jen občané české národnosti. A těm se musí měřit všem stejně. Takže co vy na to? Měřit všem stejným metrem?
čertice
Do nekonečna se přetřásají problémy
s jednou jedinou menšinou. Jsou zde i jiné menšiny, kterým se nedostává zvláštní pozornosti ani "zvláštního zacházení", o nějakých dotacích ani nemluvě, a přesto není třeba řešit ani jejich kriminalitu, ani jejich odlišný způsob života. A především nikomu nevadí. Čím to asi je? Že by český rasismus?
#13
označ svého roma
Pane redaktore, to je zlovolnost, co tady píšete. Proč to nevzít z té pozitivní stránky? Když spočítají romské děti, které jsou školou povinné a pak zjistí, že jich sposta do školi vobec nechodí, je to záslužný čin. Je třeba dostat tyto děti už v pěti letech ko školy, aby se naučili co je to ručník, ci je to pyžamo, jak se jí z talíře a jak se používají věci kolem nich. třeba na co je židle, postel, na co je vidlička a podobně. Je vidět, že zlomyslně popisuje situaci. Právě takový jako jste vy s falešným humanismem bránite tomu, aby se téměř dvacet let pro tyto děti neudělalo. Kocáb vyšel steným směrem. Nemusel dělat žádnou studii, stačil selský rozum a peníze které vyhodil oknem, mohli posloužit na nákup takový obyčejných věcí jak jsou pastelky, barvy, papír na malování, lastelína a p. To jsou věcí, které jsou pro ostaní děti běžnou potřebou pro ty romské děti naprostou neznámou. Takže příští článek napište o nutnosti spočítat tyto děti a dovest jich do školy, aby se naučili to co je pro ostaní popolaci smozřejmeost a co je jejich rodiče neumí naučit. Pane redaktore, na to nemusí být člověk noviář, aby dokázl napsat takový blábol jako vy. Teď máte možnost to napravi, ale bude muse vyrazit do kraje,aby jste svým psaním pomohl tento problém řešit,. Nějak se začít musí Přeji hezký zbytek dne.
markus
Re: označ svého roma
To jsou mi moudra, uz vidim ty nebohe trpici cikanata jak cekaji na pastelky a papir (i kdyz ten asi upotrebi) a chveji se nedockanim, jak budou za rok ci dva ukazovat jinym cikanatum a cikanum co svedou s pastelkami ci nuzkami a jak se chystaji vstoupit do zabehle vetsinove spolecnosti. Trochu mi to pripomina "Rychle sipy" - bohuzel.
juja
SS
Takové označování, nebo počítání připomíná praktiky nacistů. Kdo tohle vymyslel je debil. Tento problém by se měl řešit komplexněji, např. co začít u prvního stupně zákl. školy? Ovšem ne počítaním žáků podle jejich barvy kůže, ale počítáním špatných známek.
#13
Re: SS
Ale tady to musí začít počítáním podle barvy kůže, jak chcete zjistit, kolik těchto dětí potřebuje pomc? Myslíte, že stačí poslat rodičům pozvánku a oni ihned přijdou. Takový pseudohumanisti jako vy brání, aby tyto děti se naučili takové základní veci jako je spaní v pyžamu a v posteli,ručník, kapesní, pastel, a pod. To jsou věci, které je jejich rodiče nemohou nauči, protže to sami neznají. Cápete? Jestli ne, udělejte si exkurzi do Litvínova. A zjistí se taky, kolik dětí je školou povinných. Ty kecy, že odebírání sociální dávek jsou kecy a zástupný problém.
Michal 1
Prvni krok k homelandu
Ale kam ho umistit? A jak to zduvodnit i EU a v OSN? (to je provokace!) Pocitat Romy za ceskou etniku take nejde. Segregovat je vetsinou nemusime - bohuzel se segreguji sami - coz je zdrojem problemu. Statem narizena "cechizace" to je preskoleni jak jazykove, tak kulturni je jako poskozovani identity a narodnostnich prav nepripustne! Kriminalizace je take nepripustna. Ale jejich kultura je sama kriminalizuje. Vystehovat do zeme puvodu - to po tech sedmi(?) staletich take nejde. A nechat je tady, tak jak jsou, jako cizi element, ktery jako jedina populace se uspesne rozmnozuje to je sebevrazda. A kastrace je take nepripustna. Jak dal? Jedinym rozumnym krokem asi je neznevyhodnovani a vytvorenim takovych zakonu, ktere znemozni dlouhodobe pobirani socialnich davek. Dalsim moznym krokem je rodicum, kteri nezarucuji vychovu podle meritek statu, deti odebrat bud k adopci, nebo do ustavu (ale s povinnosti detem v ustavu platit jejich peci a vychovu). Bohuzel vysledkem budou plne veznice, coz take neni idealni, ale tam se alespon nebudou moci nekontrolovatelne rozmnozovat. Je to beh na dlouhou trat a ja mam obavy, ze my, puvodni obyvatele na to doplatime.
čertice
Re: Prvni krok k homelandu
Naprosto souhlasím s vaším obejktivním rozborem a i navrhované řešení se jeví jako zatím jediné možné (i když myslím, že jste měl na mysli spíše "nezvýhodňování", ale opravte mě). Hlavně by se k řešení aspoň trochu adekvátnímu mělo přistoupit rychle, jinak tu brzy dojde k řešení daleko razantnějšímu.
Pepa
romština/cikánština
němčina
Používání němčiny bylo v Česku-Slovensku roce 1945 po válce na veřejnosti zakázáno. Německé děti nemohly navštěvovat žádné školy. Děti zůstavších Němců museli navštěvovat od roku 1946 české školy. Učitelé se neustále vyptávali, jestli se doma hovoří také česky. Zákazem rodného jazyka je lidem brána jejich identita; protože myšlení se váže na řeč. Samozřejmostí je také, že německé děti byly ve vzdělávání a poté i profesně znevýhodněny. (Hans Jandl: Fakta sudetoněmecko-českých dějin. Bund der Vertriebenen e. V., Landesverband Hessen, Wiesbaden, 2003)
romština/cikánština
Romština byla dlouhá staletí - jak už vyplývalo z postavení jejích mluvčích v majoritě - vždy jazykem osobní komunikace mezi Romy. Majorita ji nikdy neznala, mnohdy dokonce zakazovala její používání: u nás už v rámci asimilačních opatření Marie Terezie, ale ještě dodnes se i v ČR setkáváme například se zákazy používání romštiny pro školní děti i o školních přestávkách. (Jan Červenka: Romština v běhu staletí. Grand biblio (časopis pro čtenářskou veřejnost - o knihách ze všech stran), r. 2., č. 11, 4. listopadu 2008, str. 8-9.)
Martin Vlk
Neznam zadne Romy
Nejsou zadni Romove. Ja znam pouze slusne lidi, u kterych je uplne fuk, jakou maji barvu nebo jak jim rikate a pak odpornou smradlavou parazitujici sber, pro kterou je jedine oznaceni - Cikani. A zase je uplne jedno, jakou maji barvu.
Cikan neni ozbnaceni rasy, Cikan je stav moralky a duse.
kampelicka
meli by jsme se ucit od izraelcu
Tenhle narod geniu to s mensinama umi . Tolik laureatu nobelovy ceny. Takze to je uplne jasne. Ucme se od izraele.
:)
:( Sakra mily pane Zverino
rozumim proc se osivate proti "scitani romu" to je bohulibe, nicmene velmi neprakticke. skoda, ze neni v mode rikat veci tak, jak jsou. jsou tu spoluobcane, kteri si v soucasnem systemu ocividne nelibuji. pak ale system musi ciniti veci, ktere se zdaji jakoby proti lidske. tak to neni. na lidi musi byt, s prominutim, prisnost. nikdo nikoho nechce zavirat do vezeni pro puvod, nikdo nechce nikoho umlcovat, nebo mu branit v pohybu. ale vsichni chceme problem s "neprizpusobyvymi" vyresit. takze opak chaosu je rad. takze jim proste rad naordinujeme. to neni nesvoboda nebo nedemokracie. boze, tihle politicky korektni plky jsou nestestim evropy