Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Univerzita chce 5.000 korun za rok studia

Špatnou finanční situaci vysokých škol by mohlo řešit takzvané zápisné, jeho výše by měla být do 5000 korun za rok studia. Tyto finance by šly na administrativu a služby spojené se zabezpečením studia, nikoliv na platy. Uvedl to rektor Univerzity Karlovy Václav Hampl v online diskusi na serveru lidovky.cz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

josef

13. 5. 2009 9:08
realita

pěkný plat vysokoškoláka v pohraničí po 25 letech práce16 čistého:inkaso 5000,domácnost 5000.syn na vysoké:2500 kolej,1000 jídlo,inter+mob 500,cestovné moje a syna 2000,stavební spoření 500......takže trochu reality vážení......

0 0
možnosti

Sid

13. 5. 2009 19:56
Re: realita

Nejsem si jist, co jste tim chtel rici, ale predpokladam, ze to, ze 5000 rocne nikoho nezabije. Je to konec koncy 1/12 castky na mesicni provvoz domacnosti. Je to spravne chapani?

0 0
možnosti

Sid

12. 5. 2009 22:19
5000 rocne je super!

Na nektere stredni skoluy je treba platit vice naz 20 000 Kc rocne. Vysoke skoly v zajhranici soji kolem 50 000 az 300 000 rocne. 5 tisic rocne, t.j. 417 Kc mesicne je opravdove minimum. Naprosty souhlas!

0 0
možnosti

rex

12. 5. 2009 23:00
Re: 5000 rocne je super!

R^ souhlas, tato částka není vůbec přemrštěná- VŠ 500Kč/měs oproti jiným mimoškolním aktivitám na zš.

0 0
možnosti

Alex

12. 5. 2009 20:09
Jakékoli školné je cesta do pekel!

Jakékoli školné je cesta do pekel! Toto vymýšlejí pravicoví politici a jejich příznivci, kteří si myslí, že prachatý člověk by měl mít možnost si vzdělání koupit a každou zkoušku opakovat třeba 100x, pokud by si to zaplatil. Prostě je třeba dát vzdělání opět do rukou pracháčů aby byla "lůza" která se musí živit prací snadněji ovladatelná. Aby lůza neřekla, tak si bude moci udělat ihned na začátku života obrovský dluh aby musela potom většinu života držet hubu a krok.

0 0
možnosti

HonzaV

12. 5. 2009 20:13
Re: Jakékoli školné je cesta do pekel!

kamaráde, 5000 * 10 semestrů máš za půl roku v práci zpátky. S tímhle nemám sebemenší problém, pro dvě děti těch 100k (když pánbůh dá a na VŠ by se dostaly) je ve spektru výdajů na chod rodiny úplné prd, o zájmových kroužcích, za které platím již dnes srovanetelné částky, nemluvě. Takže piánko pls.

0 0
možnosti

kraag

12. 5. 2009 17:31
5000kc

Ja nevim, ted jsem dostudoval. Byl sem na UKcku perfektnich 6 let. To by delalo 30 tisic. Tohle bych usetril za 2 mesice s nastupnim platem.

PS: nebo propil za par let....

Problem bych videl v tom, co se stane kdyz to zavede jen UK. Studenti se pak budou hlasit na jine skoly....

0 0
možnosti

Ladislav

12. 5. 2009 19:51
Re: 5000kc

Ne kazdy na VS si uziva perfektni pohodu. Nekteri nemaji prachateho papinka a musi se zivit sami a tak jim jeste neco pridame na hrbet, at nezaclaneji tem co si tam lebedi.

0 0
možnosti

Lotras

12. 5. 2009 16:37
Zde mate modré prasárny v praxi studenti

Jděte jásat a oslavovat s Topolánkem na Václavák

0 0
možnosti

dupro

12. 5. 2009 16:55
Re: Zde mate modré prasárny v praxi studenti

další exot, který věří tomu, že je studium VŠ zadarmo?

0 0
možnosti

Miro

12. 5. 2009 16:36
Na platy poplatek jít nemá

Na platy poplatek jít nemá. Ale dokud nebudou na univerzitách slušné platy, nebudou se profesoři věnovat plně své práci,resp. bude každý učit na více školácj, jako je tomu teď. 

Což podporuje také příliš velký počet studentů na učitele.

Bude se učit jen elektroniky - dálkové kurzy.

Schválně - kolik myslíte, že profesoři berou ? Ať univerzity zveřejní platové předepisy!

Kromě grantů, se kterými je spousta ubíjející adminsitrativy, a jen malá část může jít na odměny.Takže opakuji - jen ne slušné platy- to by u nás společnost nepřežila.

0 0
možnosti

dupro

12. 5. 2009 16:26
no vida - další předvolební tahák pro ČSSD.

Zápisné bude jen přes Jyrkovu mrtvolu;-P

0 0
možnosti

Vilém

12. 5. 2009 16:28
Re: no vida - další předvolební tahák pro ČSSD.

To spíš nechá zrušit nějakou univerzitu, když už teď pracuje na odstranění přechodné vlády :-)

0 0
možnosti

éééé

12. 5. 2009 16:16
Vasku,

Vašku, jsi prase, jsi prase, jsi hovado !

0 0
možnosti

nemo

12. 5. 2009 16:12
Vážené Lidovky,

co to mělo znamenat? Copak tam byl nějaký vulgarismus? A přitom v tištěné podobě vypadáte docela normálně. Chtěl sem jenom říct, že předpokládám, že nikomu z těch, co tu řvou proti školnému či zápisnému, nedělá problém 5.000¨,- prochlastat. A ne za rok.

0 0
možnosti

nemo

12. 5. 2009 16:08
Pokud

někdo není ochoten zaplatit za rok studia na UK 5.000,- (slovy pět tisíc korun), tak je to hovádko a vzdělání si nezaslouží. Předpokládám, že 5.000,- prochlastat nebude nikomu dělat problém

0 0
možnosti

Vilém

12. 5. 2009 16:19
Re: Pokud

Souhlasím. Sám platím 18000 za semestr a rozhodně se to dá. Pracuji na plný úvazek a dá se to. Od rodičů si nenechávám platit nic od 2 ročníku a taky se to dá. 5000 za rok? To někomu příjde jako hodně? Pak by si měl také uvědomit, že vystudovat VŠ neznamená jenom odsedět si něco na přednáškách, pak jít na kolej, zapařit nějakou hru a věčer se jít vožrat. Vysokoškolák by měl být komplexně připravený člověk. Což v dnešní době rozhodně není pravidlem. Občas když k nám do firmy přijmou právě vystudovaného absolventa, tak si říkám "Proboha, co to je za blbce".

0 0
možnosti