Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Studenti se bouřili proti státním maturitám, s Kopicovou se nedohodli

Proti zavedení státních maturit protestovalo v Praze asi 7000 studentů. Průvod dorazil na Václavské náměstí, kde se po 14. hodině demonstranti rozešli ještě předtím, než znali výsledek jednání mezi ministryní školství Miroslavou Kopicovou a zastánci a odpůrci státních maturit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

s-a-r-i-k

20. 6. 2009 23:24
Zamyslete se...

Také jsem si všimla,že tu řešíte matiku a češtinu...ne každý student je dobrý na češtinu a ne každný na matiku,proto mi připadá zbytečné maturovat i z matiky,jak někteří píší.Literatura je o teorii,která se vždy dá naučit,ale co matika?Třeba já dodnes nepochopila logaritmy,zato jsem dobrá v dějinách umění a psaní slohových prací.Za to "může" náš mozek...někteří lidé dokáží lépe využívat pravou polovinu,jiní zase levou,což má za následek to,které předměty nám půjdou a které ne,pokud jsou lidé,kteří bez šprtání zvládají vše na stejné známky,pak je tu problém a většinou to souvisí s nějakou poruchou,často s anorexií nebo bulimií.

Navíc v dnešní době se nehodnotí podle skutečných znalostí,které člověku zůstanou v paměti a dokáže jich využít i v dalších obdobích života,ale podle toho,kdo se co "našrotí" na určitou hodinu a poté to zapomene...není to nejlepší přístup k výuce,proto by bylo dobré,aby se budoucím studentům ulehčilo od některých zbytečností (K čemu mi bude znalost elektriky nebo chemických reakcí na žurnalistice nebo na studiu dějin?). Mohl by se zde zavést systém,který je využíván v jiných zemích,kde se poslední dva roky před závěrečnou zkouškou učí student jen to,z čeho bude ony zkoušky skládat.

0 0
možnosti

s-a-r-i-k

20. 6. 2009 22:53
Můj názor

Maturity kdysi a dnes?Je blbost to srovnávat...protože kdysi učitelé studentům nenutili tolik blbostí jako teď...teď jsme zavřený ve škole 35hodin týdně,a to nepočítám volný hodiny,kdy máme čas na oběd...jako dojíždějící student trávím čas mimo domov od půl sedmé ráno do půl šesté večer,to je pak člověk hodně unavený a do učení se mu moc nechce.Když k tomu připočítám dělání úkolů,psaní seminárky,referátů a podobně,pak nikdo nemůže říct,že my studenti jsme líní.Naopak,jsme až moc aktivní a kvůli tomu se u nás projevuje hlavně psychická vyčerpanost,což neinformovanost o státních maturitách na síle nepřidá.

Jen se podívejte...kolik lidí se kdysi zabíjelo kvůli škole?Kolik lidí trpělo depresema,ať už lehkejma nebo těžkejma?Podstatně míň než dnes...a může za to špatný systém ve školství,který se jen a jen zhoršuje,proto ve státní maturitě nevidím žádná pozitiva.Takhle akorát dostane státní maturitu každý blbec,který bude vědět,jaké i/y napsat...a pak bude pozdě,něco měnit.Budeme mít sice spoustu lidí s maturitou,ale úroveň vzdělání bude naprosto příšerná...

To je můj názor...mimochodem-jsem studentka gymnázia.Všichni tvrdí,že gymnazisté to budou mít jednodušší,což je v některých případech možná pravda,ale podívejte se na ostatní studenty,kde nemají tolik teorie literatury,natož pak matiky nebo cizího jazyka.Už kvůli nim jsem proti SM.Dokud se nezmění celý systém vzdělávání,nemůže být SM zavedena.

0 0
možnosti

rok emigrací

20. 6. 2009 11:09
Se šílenou ...... se není možné domluvit, ta jen bučí..

....

0 0
možnosti

rok emigrací

20. 6. 2009 11:10
Právě zásahy soudružky kopicové přece.....

....zapříčinily současný stav. Byla to přece ona, kdo dovedla min. školství k rozvalu a s tím i dlouhodobé projekty.

0 0
možnosti

Oho!

19. 6. 2009 21:25
Koukám na plný Václavák,

To není 7000. Spíš 70 000.

0 0
možnosti

Daniela

19. 6. 2009 18:47
Srovnejte maturity kdysi a dnes

a budou Vás křísit.

Před válkou bylo týdně asi šest hodin češtiny (včetně literatury /žádný Jirásek a Němcová!/, šest hodin latiny, deskriptivní geometrie (která se už nevyučuje, protože prý těžká pro dětičky), pak matematika a geometrie. Jazyky, biologie, filosofie...

Dál to vypočítávat nebudu.A dnes: koukněte se líné učitele. Neumětely a kecaly. Dělající vše možné, jen ne vyuku.Přála bych těm dnešním protestujícím, by museli skládat maturitu ve Francii.Tam je bez maturity přístup na vysokou školu nemožný, a koupě maturitního vysvědčení /jako v Česku/ nemožná.

0 0
možnosti

David

19. 6. 2009 18:55
Re: Srovnejte maturity kdysi a dnes

Dívám-li se na úroveň vzorových maturit, tak problém s koupí maturit se zdá být vyřešen - ty maturity jsou tak jednoduchý, že nakupovat je nebude vskutku zapotřebí.

Ale jinak težký souhlas. Maturita už dávno není znak získání STŘEDNÍHO vzdělání, není příznakem získání vzdělání, jen příznakem, že nepatřím mezi ten nejhorší odpad, který se nedostal ani na střední školu zakončenou maturitou.

0 0
možnosti

David

19. 6. 2009 18:20
Státní maturita je vrcholný trapas svojí TRIVIALITOU

ale tihle jasně ukázali, že jim vadí, že na ně je moc složitá.

Státní maturita, ač původně dobrý nápad, jen prohlubeje ten neblahý trend niveliazce škol - a to na té nejnižší úrovni.

0 0
možnosti

bobo

19. 6. 2009 18:44
Re: Státní maturita je vrcholný trapas svojí TRIVIALITOU

Já si spíš myslím, že oni dodnes nevědí z čeho budou tu maturitu dělat. Model je 2 + 3 což znamená dva povinné předměty + 3 nepovinné. Potom ještě ředitelé určí dle školy další zkoušky - praktické, ústní atd. a to dle školy. Státní mat.zkoušky se budou dělat z písemné části + test + ústní zkouška a to z každého předmětu. Pokud z jedné části neprojdou tak mají smůlu na celou zkoušku a musí opakovat všechny tři části.

Pokud vím tak maturita byla ze dvou částí a to z písemné práce a z ústních zkoušek. My jsme např. dostali již před prázdninami 30 témat k ústní maturitě a museli jsme si je zpracovat a připravit. Tudíž jsme aspoň trochu věděli co nás čeká. Nyní studenti nevědí skoro nic. To asi bude ten důvod.

0 0
možnosti

čtenář

19. 6. 2009 18:02
Tyhlety éra, co umějí brouzdat po internetu,

za minutu vymrskaj 50 esemesek a maximálně se umějí v reálu podepsat, nás neuživěj. Kdepak, ani náhodou. S bídou sebe.

0 0
možnosti

ateista

19. 6. 2009 17:25
hloupí chtějí být ještě hloupější

Největší chyba, vymlouvat jim to. Nepochopí. Až budou vykonávat akorát veřejné práce, tak se budou divit. A je ještě otázkou, zda jim někdo alespoň ty hrábě svěří, aby si neublížili.

0 0
možnosti

JaS

19. 6. 2009 17:37
Re: hloupí chtějí být ještě hloupější

Jo, ale to bude až tehdy, až stát přestane platit sociální dávky za nic, ale jedině za veřejné práce! To pak bude taková tlačenice, že někteří ze studentů si možná dají říci a raději se budou učit!

0 0
možnosti

Daniela

19. 6. 2009 16:36
Levičátští lemplové všech zemí

spojte se!

Včera odhlasovala obecní rada města Bernu ve Švýcarsku, že budou podporovat snahy o bezmaturitní vstup na university.

Je zajímavé, jak se tyto akce organisují mezinárodně....

0 0
možnosti

Daniela

19. 6. 2009 20:17
Re: Levičátští lemplové všech zemí

No, ano. Tohle je význačný milník na více než půlstoleté setrvalé snaze ministerstva dostat na univerzity zcela negramotné osoby a opatřit je doktorskými tituly.

0 0
možnosti

Dana

19. 6. 2009 16:31
Jo, mladí chtějí všechno grátis a hned, ale

existují (zejména kluci), kteří mají technické a matematické schopnosti a nejsou schopni napsat větu bez hrubky (poruchy učení). V současnosti jim v reálném životě pomáhá "spelling" na PC. Co snimi? A naopak. Mnozí mají nadání hudební či umělecké, ale matematika jim moc neříká. Jak to bude ošetřeno? Propadnou takoví u zkoušek?

P.S. Na druhou stranu fakt, že si spletli budovy ministerstva a házejí rajčata ukazuje, že si pořád neosvojili zodpovědnost dospělých. Určitý "bič" potřebují!!!

0 0
možnosti

David

19. 6. 2009 16:40
Re: Jo, mladí chtějí všechno grátis a hned, ale

Bič bys potřebovala ty za ty svoje kecy!!!

0 0
možnosti