Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Klaus se zasazuje za změnu pravomocí Ústavního soudu

"Ústavní soud prohloubil politickou krizi. Blíží se chvíle, kdy bude nutno přijmout novou ústavní definici pravomocí Ústavního soudu," uvedl prezident Václav Klaus.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

georg

12. 9. 2009 0:56
Konečně, všechny pravomoce se zruší a...

.. vše půjde podle nejsilnějšího alfa samce. To bude zábavy.

0 0
možnosti

REFUSENIK

11. 9. 2009 23:31
sskoda slov...

nafoukanej papalas...

0 0
možnosti

petr

11. 9. 2009 23:29
Blb se stará o to, čemu nerozumí!

Zlej pohled V.V. Klause- Pružinského!  Holt mu ÚS šlápl na nohu- jemu -největšímu ze všech! A tak se nemusí starat o Lisabonskou smlouvu a nemusí ji podepsat! Dělá ostudu naší republice! Když obě komory Parlamentu ČR odhlasovaly souhlas s Lisabonskou smlouvou- Prružinskej ji ne a ne a ne  nepodepíše! Nic nž lotr! Dělá skutečně ostudu ČR! Holt dobř placenej z kremlu!

0 0
možnosti

Láďa

12. 9. 2009 8:42
Re: Blb se stará o to, čemu nerozumí!

Chtěl bych tě upozornit , že jsi na omylu, neboť naší republice nedělají ostudu vzdělaní lidé jako je V.Klaus, ale takoví exotičtí dementi jako jsi ty. Ty máš být umístěný v uzavřeném ochranném ústavu, na klecovém lůžku. Bohužel z tvých příspěvků je poznat, že to lepší z tvého táty, zůstalo na stehnech tvé mámy.

0 0
možnosti

Karla

11. 9. 2009 21:18
Když řekne politik do veřejných medií

"ja s rozhodnutím ÚS NESOUHLASÍM, ale respektuji ho .. " /tohle prohlásilo hned několik" špíčkových" politiků/, měli by se voliči ptát nejen po politikově kompetentnosti, odbornosti, ale rovnou po jeho motivacích a věrohodnosti, po jeho politickém zdraví. Neboť u veřejného činitele nejvyšší úrovně jde  PŘI KAŽDÉM veřejném prohlášení o výkon PRÁCE POLITIKA - a pokud říká nesouhlasím, tak prostě nerespektuje a ta účelová prohlášení jen ilustrují  stav politické schizofrenie.

Našinm politikům zvlášť překáží pilíř demokratické  ústavnosti, který koriguje možnost jejich svévole jako zákonodárců a představitelů státu, který určuje všem legitimně zvoleným poslancům,  vládě i presidentovi nepřekročitelné hranice hřiště pro provozování DEMOKRATICKÉ  politické soutěže. Ústavní pravidla  si politicky naprosto nečitelná skupina současných politiků včetně presidenta představuje jako pružné provazy wrestlingového ringu, jako sport, který se provozuje  jako dohodnutá show pro diváky.

 

0 0
možnosti

Bath

11. 9. 2009 23:17
Re: Když řekne politik do veřejných medií

Slova respektovat a souhlasit nemají totožný význam.

172 poslanců a 56 senátorů hlasovalo pro tento ústavní zákon. Jistě by pro něj nehlasovali, kdyby byli přesvědčeni, že je v rozporu s Ústavou. Proto je spíš poněkud zvláštní výrok předsedy Zelených pana Lišky, že ho rozhodnutí ÚS potěšilo, přestože sám pro ten zákon hlasoval.

0 0
možnosti

čut

11. 9. 2009 18:36
Jsem rád,

že US neřekl "Volby budou předčasně, mandát poslance Melčáka trvá až do konce června."

0 0
možnosti

Gusta

11. 9. 2009 18:33
Důkaz, pan Klaus nás chce dostat na východ,

tam si politici dělají, jak jim to zrovna vyhovuje. Proto on nechce podepsat LS. Tam v EU platí pravidla a ty on nechce.

0 0
možnosti

Gusta

11. 9. 2009 18:32
Důkaz, pan Klaus nás chce dostat na východ,

tam si politici dělají, jak jim to zrovna vyhovuje. Proto on nechce podepsat LS. Tam platí pravidla.

0 0
možnosti

NNBLNGR

11. 9. 2009 15:05
nafoukanej papalas

se zlobi, omezenec s komunistickou vychovou a vzdelanim nemuze stravit, kdyz ma nekdo odlisnej nazor.... klasicka rozvojova zeme; Ost blok jako vysitej! Zeleninovej salat je pokrm levicovejch extremistu! Ha, ha, ha! to je ale blb, a jak ho Cesi milujou! vid jindro! ha, ha, ha! to je narez!

0 0
možnosti

Jirka

11. 9. 2009 17:47
Re: nafoukanej papalas

Pár nedotknutelných senilních blbů z ústavního soudu má odlišný názor od ústavodárného orgánu.

0 0
možnosti

petr

11. 9. 2009 13:32
V.V.Klaus-Pružinský

Lotrovi Pružinskému šlápl ˇUS na nohu! Tak se mstí svými hrubými útoky a diletanskými návrhy zasazující se o změnu pravomocí ÚS! Bohuže máš Venouši Venoušoviči pružinský nekvalitní lidi ve své hradní kanceláři! jak jsi mohl takovou chybu nezachytit! Jsi pomýlený ekonom- tvé výroky k hospodářské krizi jsou úsměvné! Ale umíš se dobře mstít, když se odhalé tvoje diletanství!!. Jsi prostě z Haliče! Za své chování během sezóny 2009 dostaneš zase Putinů řád! A jako bonus ti ty plky budou vydávány za podpory LUKoilu! -zlodějů a gaunerů z Ruska!

0 0
možnosti

Jindra

11. 9. 2009 14:30
Re: V.V.Klaus-Pružinský

Mě ti bývalí komunisti v ÚS taky vadí.

0 0
možnosti

Kryšpín

11. 9. 2009 13:18
Alena Čehctická 2, blog.iDNES

Státní instituce, pokud mají náhodou opačný názor, jsou jen otravné mušky ve skleničce Châteauneuf-du-Pape jeho života, které je potřeba vylovit a zamáčknout. Prezident se nebojí ani vysokých soudů. Rozsudek Nejvyššího správního soudu v kauze soudního čekatele Petra Langera, kterého Klaus odmítl jmenovat soudcem, ačkoli to slíbil, bohorovně ignoroval, protože s ním nesouhlasí. Stejně tak teď, když se mu nelíbí, že Ústavní soud kopnul politikům do hraček, prohlašuje, že je potřeba přehodnotit roli ústavních soudců (rozumějte, okleštit pravomoci a udělat z Ústavního soudu bezzubou instituci pro okrasu). Pan prezident a ostatní kritici rozhodnutí o zrušení předčasných voleb ale pravdu nemají. Ústavní soud je soudním orgánem ochrany ústavnosti. Nic víc, nic míň. Samozřejmě že v rámci výkonu této pravomoci musí přezkoumávat i ústavní zákony, i když to ústava výslovně nestanoví, tvrzení opaku je formalismus a hraní si se slovíčky. Logicky, kdo by to tedy jinak měl dělat? A když politici přijmou zákon o zkrácení volebního období, ačkoli to ústava nepřipouští, je to porušení ústavnosti a ústavní soud musí zasáhnout. Ústavní pořádek budou respektovat všichni, ať se jim to hodí, nebo ne. To by se za chvíli mohlo stát, že koalice s ústavní většinou v obou komorách Parlamentu odhlasuje, že už žádné volby nikdy nebudou  a bude to.

0 0
možnosti

Jirka

11. 9. 2009 17:49
Re: Alena Čehctická 2, blog.iDNES

Ústavní soud má právo rozhodovat o souladu normálních zákonů se zákony ústavními, ale nemůže si osobovat právo rozhodovat o tom, kdy se mají či nemají konat parlamentní volby.

0 0
možnosti