Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Spor o pomník s rudou hvězdou: údajné hroby mohou být prázdné

Komunistické symboly z kontroverzního pomníku na pohřebišti Rudé armády v Brně-Králově Poli možná budou moci zmizet - a ruské úřady s tím nic nenadělají. Posudek, který LN v noci na úterý získaly, říká: To, co všichni považují za hromadné hroby, jimi vůbec nemusí být. Ruské úřady by tak ztratily právo o mohyle spolurozhodovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ach jo (bls1)

3. 11. 2009 7:55
Vděk

Americkou základnu na našem území zdůvodňovali tím, že jim dlužíme za osvobození. U Rudé armády jim vadí i pomníky. Pakáž.

0 0
možnosti

Jakub S.

3. 11. 2009 7:59
Re: Vděk

Prosím vás - na Slovákoch by se o vás řeklo: plete koše s baňama...!

0 0
možnosti

Jap

3. 11. 2009 7:53
BRNENSTI BURANI

Nikdo nemuze zarucit na 100%, ze tam zadni vojaci pochovani nejsou. Jakysi pruzkumny radar to neni schopen rici na 100%. a staci aby tam byl jeden vojak pohrbeny a je to hrob. Jedine 100% exhumace mista a prilehleho okoli a laboratorni testy to mohou potvrdit . Na zaklade kydu nejakeho radaroveho technika, se nemuze rusit vojensky pamatnik. A kdo by si vymyslel prazdny hrob na konci valky, jako by Rusi nemeli dost opravdovych mrtvych, ktere v CR pochovavali. A bezprostredne po valce zilo v okoli pamatniku dost pametniku, kteri vedeli, kde hrob je. Nejaci mozna jeste ziji.

Ti vojaci zahynuli nekdy na konci dubna 1945, jen paru dni pred koncem valky, vetsinou mladi muzi. Brno bylo osvobozeno myslim ze v poslednim tydnu dubna 1945.

Mne by spise zajimalo, proc toho blba, ktery ten pamatnik zhanobil, hned nezavreli. Za hanobeni hrobu, za takove hulvatstvi se ve slusne zemi posila do vezeni, proc ho statni zastupitelstvi nezalovalo, delaji , ze o tom nevi, asi taky pekni zas* ra*nci.

0 0
možnosti

Liška

3. 11. 2009 7:57
Re: BRNENSTI BURANI

Kdyby to byl židovský památník, tak je hanobitel hned v base. Ale tak si myslí, že bude mít politické +

0 0
možnosti

Mgr. Milda

3. 11. 2009 7:52
Hromadný hrob může být kousek vedle

to není snad nic tak hrozného. Rozhodně se padlé nespalovalo, takže kosti a zbytky uniforem tam nepochybně zůstaly. Pomník se ovšem stavěl na dobře viditelné místo, hromadné hroby se zakládaly spíše na okraji hřbitova, alespoň tak to bylo u nás.

Po nalezení a lokalizování tohoto hrobu tam nesporně patří pomník, jsme kulturní země.

Místo hvězd, srpů a kladiv tam spíše patří symboly pravoslavné církve a Ruska, byli to padlí Velké vlastenecké války, ne komunismu.

0 0
možnosti

Jakub S.

3. 11. 2009 8:08
Hromadný hrob může být kousek vedle?

I to je možné - nicméně to nebývalo pravidlem, příteli, zdaleka ne. Prostě  z j i s t i t , fakta, resumé - a pak teprve závěry...

0 0
možnosti

rod

3. 11. 2009 7:47
vojáci

Nechte to tam být, oni si symboly, se kterými na uniformách umírali, nevybrali, do armády prostě narukovali a šli. Hvězdy, srpy a kladiva sotva budou pohoršovat někoho, kdo si to uvědomuje jako symboly něčeho minulého, co se ale podílelo na osvobozování tohoto státu (ač s velmi diskutabilními důsledky - za ty ale nemohou vojáci, ale jejich vedení). A je mi jedno, zda tam hroby jsou, nebo zda to je "pouze" pomník. Ač Rudá armáda na svém postupu udělala i mnoho zlého (a nechci to zlehčovat), ti vojáci si své vytrpěli a vybojovali - a bojovali i za naše osvobození.

0 0
možnosti

Liška

3. 11. 2009 7:59
Re: vojáci

Plný souhlas.

0 0
možnosti

voice88

3. 11. 2009 7:40
Pryc

s pomnikem ruskych ozralcu, kriminalniku a nasilniku.....je to ostuda pro cele Brno...

0 0
možnosti

Frank

3. 11. 2009 7:42
Pryč s Brnem, je to ostuda České republiky.

0 0
možnosti

schaba

3. 11. 2009 7:39
Ten co vyřezává flexou symbol

Rudé armády na pomníku padlých by zasluhoval odřezat obě koule.

0 0
možnosti

ladislav

3. 11. 2009 7:26
Germánské noviny

Hezky pomalu a po kapkách.Pak Přijde zjištění, že kousek dál je hrob 350 sudetských Němců, zavražděných při odsunu.Pak se ztratí stopy po Osvětimi:Mezitím nám budou germánské lidovky vymývat mozky. Hnus, tento národ asi opravdu nemá nárok na samostatnou existenci, jestliže produkuje ubožáky, jakými je redakce lidovek.

0 0
možnosti

Benmayor

3. 11. 2009 7:30
Re: Germánské noviny

A navíc se zjistí nevybuchlá munice!

0 0
možnosti

akela

3. 11. 2009 7:25
český hienizmus

nech te je už na pokoji chudáci vojáci od svých vytrpěli dost a ten cvok starosta se zbytečně nejmenuje IVAN má blbosti v genech asi mu ods vybrousila mozek nebo to co tam něl H---o pokom má to jméno za komoušů byl na ně HRDÝ takovího c---a nůžou jen hlupani

0 0
možnosti

L

3. 11. 2009 7:29
Re: český hienizmus

Zoja Kosmodemjanskaja polozila zivot za komsomolskou legitimaci. Byla to hrdinka a tak nas to ucili ve skole. Z toho take plyne, ze zivot ruskeho vojaka nema cenu ani kusu komsomolskeho papiru. Marsal Konev to vedel a tak s nimi taky zachazel. Ja to vim taky a taky si myslim, ze ty pomniky na ruske ozraly by mely zmizet.

0 0
možnosti

schaba

3. 11. 2009 7:25
Rusové při osvobozování Evropy

neměli spěchat,měli ten xindl nechat vyzdechat,dnes by byl od těch antikomunistických a antiruských hovad klid.

0 0
možnosti

Frank

3. 11. 2009 7:30
Re: Rusové při osvobozování Evropy

Souhlas. Je neuvěřitelné, kolik tady žije různých sviní, které se neštítí ničeho. Ve Varech jim Rusové nevadí, ale ti, co padli za osvobozování toho našeho bordelu jim vadí.

0 0
možnosti

libor

3. 11. 2009 7:18
Hroby jsou

prázdné. Škoda že se tam nepropad ten pašák s tou rozbruškou. Mahl tam pak být místo té hvězdy modrý pták s dubovou ratolestí a zbíječkou na tunely.

0 0
možnosti