Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Znovuzvolení Klause byla chyba, píše také Topolánek v dopise

Expředseda ODS Mirek Topolánek se ve své zprávě pro víkendový kongres strany zabývá rozborem důvodů, proč nyní občanští demokraté výrazně propadli ve volbách, řekl jeden z jeho blízkých spolupracovníků s tím, že Topolánkova zpráva je psána s odstupem a bez politických apelů člověka, který "to už nebude řešit".
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

F. Šimek

19. 6. 2010 7:07
furt mi není jasný,

proč Topolánek všechno co zbabral vždy na někoho svádí. s.Tlustý byl jeho pravá ruka. Když zvolili Klause, tak mu moooc blahopřál a říkal, že to co v politice umí, ho naučil profesor! Fischera chválil kudy chodil, takže tomu opravdu, ale opravdu nerozumím.

0 0
možnosti
LP

L. Pixa

19. 6. 2010 9:25
Jednoduché vysvětlení ....

Buď lhal tehdy, nebo lže nyní, nebo je opravdu dutý a prázdný .....

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

19. 6. 2010 6:49
CHYBA

Největší chybou v historii tohoto státu bylo nastolení republikánského systému s prezidentem jako takovým!  http://www.zrusmeprezidenty.cz/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.zrusmeprezidenty.cz

0 0
možnosti
LZ

L. Zlobil

18. 6. 2010 20:39
Největší chyba ODS,

byla ,když byl zvolen LUI Topolánek přesdsedou !!! :-)))

0 0
možnosti
VK

V. Kraus

18. 6. 2010 18:51
Ono těch chyb bylo samozřejmě více

Znovuzvolení Václava Klause, kde se Topolánek silně angažoval, bylo samozřejmě chybou. Tady Topolánek dopadl podle přísloví: "Čiň čertu dobře, peklem se ti odmění". Chybou bylo i dosazení Vlastimila Tlustého du funkce ministra financí. Po svém odvolání Tlustý Topolánkovi jen systematicky škodil. Nerozumím, proč hodnotí jako chybu podporu Jana Fischera - vždyť k té došlo až po pádu Topolánkovy vlády.

Ale chyb bylo samozřejmě mnohem více - kamarádství s Dalíkem a Alešem Řebíčkem, pubertální chování a výstřelky, neuspořádaný rodinný život atd.  

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

18. 6. 2010 21:13
kdo nic nedělá, nic nezkazí

kdo toho dělá opravdu hodě - a uznejme aspoň, že Topol byl extrémně aktivní - určitě má nějakou bilanci chyb. Celkovou ale jeho bilanci vidím jednoznačně pozitivní. On nemohl za to, že Lidovci dostali 2006 tak proklatě málo hlasů a zmizela US. ODS měla hlasů rekordně hodně.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

18. 6. 2010 16:25
pane Třeštíku

slova dokáží být tou nejstrašnější zbraní, o tom psal i Havel. Jste dokonalý příklad. Nepokládám vás za hlupáka, proto si snad uvědomujete, jakou doslova odpornost jste níže napsal!

Kde jste byl? Kolik vám bylo, když na nás stříkali vodu, mlátili nás a Havla věčně vláčeli po kriminálu? Být u toho, nikdy byste takovou ohavnost nenapsal! Styďte se!

Myslel jsem, že takhle lidsky odporný může být jen ten Černík ...

0 0
možnosti
JT

J. Tolman

18. 6. 2010 15:43
Druhé zvolení rychloprofesora prezidentem

bylo přesně takovou chybou,  o jaké známý bonmot praví, že je to víc než zločin.   

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

18. 6. 2010 16:12
sophiina volba

kdyby neprotlačil Klause, skončil by hned. Když ano, tak to aspoň oddálil ...

0 0
možnosti
TH

T. Houška

18. 6. 2010 15:15
vedle jak ta jedle!

Bez ohledu na to, jak má kdo rád či nerad Klause, Klause si dneska už málokdo spojuje se současnou ODS a příčiny propadu ODS jsou plně jiné:

1) První a zásadní = klientelismus, divné existence, kterým Topolánek dal zelenou, řadě z nich rozdal ministerstva - za všechny jmenujme Řebíčka - a celou dobu nic nedělal pro očistu v top patře politiky. Resp. dělal - dal volnou ruku Dalíkovi a tím na sebe přímo nabalil nevysvětlené a nejspíš slušně nevysvětlitelné věci jako třeba vila v Toskánsku apod.

2) Topolánek vyklidil pozici politické pravice a téměř otevřeně vytvořil prostor, aby se zde etablovala TOP09. Většina voličů TOP09 jsou bývalí voliči ODS, voliči, kteří hledali pravicovou stranu. Chtěl bych říct nespojenou se skandály, což v případě Kalouska nelze, ale proti tomu, co dovolil Topolánek v ODS, je to zdá se legrace.

3) Topolánek rozpoutal boj uvnitř ODS a systematicky ostrakizoval pražskou ODS, přestože ta právě přinášela ODS nejvíc hlasů. Způsob, jakým dokázala rozvrátit třeba magistrát - jen aby mediálně sestřelil Béma - je námětem na triler.

4) Chybou bylo jít do koalice 100:100 s pomocí přeběhlíků. Férový politik by to na jeho místě v roce 2006 odpískal, v mimořádných volbách 2007 mohla pravice vyhrát minimálně stejně přesvědčivě jako 2010. Jenže to by Topolánek nesměl podlehnout chuti tehdejších kmotříčků zlůstat u teplého korýtka.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

18. 6. 2010 15:47
Re: vedle jak ta jedle!

1 a 2 částečný souhlas, 3 nesouhlas (nebylo to náhodou zcela obráceně?), 4 naivita - "férový politik (co to je???) by to odpískal". No "odpískal" by tak svoji karieru. Předseda strany, který po 8 letech v opozici nevyužije vítězství, skončí nejdéle za měsíc, kdy ho na mimořádném sjezdu rozcupují jak pitbulové starý hadr ...

0 0
možnosti
SS

S. Smutná-Vaňátková

18. 6. 2010 15:02
0 0
možnosti
MK

M. Komárek

18. 6. 2010 15:09
na Novinkách

vám prý to přidané příjmení "Smutná" nesžrali :-)

Víte že tu máte ctitele? brouk pavlík o vás tvrdí, že jste milá, bystrá a inteligentní dáma. Vzhledem, že tohle se vám přihodí zase až v dalším století, neměla byste příležitost jen tak propásnout :-)

0 0
možnosti
MM

M. Martinovská

18. 6. 2010 14:40
Klaus

Několikrát v poslední době se mi stalo, že jsem s Klausem souhlasila a říkala si, že je přeci jenom rozumný - veto zákona o biopalivech, veto zvýšení některých dávek, atd. Udělal hodně dobrého po revoluci, v počátcích transformace ekonomiky. Mám to s ním podobné, jako s v. pavlem - názory občas rozumné, osobnost nesnesitelná - V. K. je podle mně nabubřelý nabob. Nejvíc škody a ostudy dělá podle mně směrem k zahraničí -

1. (doma oceňovaná) snaha vysvětlit polákům a ostatním, že my jsme nejlepší, oni možná hluboko na dalších místech

2. primitivní nacionalismus ve vztahu k Německu a občas k Evropě - ne že by nemohl kritizovat Brusel, tam je důvodů k ekritice... ale Klausovy důvody jsou často  takové - hrající na nižší pudy voličstva: Národní suverenita a pod.

Když si představím, že o jediný hlas (nevolili ho komunisti) neprošel Jan Sokol, který narozdíl od Klause Komunistům nic neslíbil  - au. Všichni měli spoustu řečí o tom, že Klaus bude Důstojný - že Sokol je neznámý - tak pochopitelně, to jsou ty nejdůležitější věci.

0 0
možnosti
OU

18. 6. 2010 14:55
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
JS

J. Sochorec

18. 6. 2010 14:29
Ano

Plne souhlasim s panem Topolankem ze  V.Klaus nemel byt zvolen prezidentem  Ten nejvice uskodil jak ODS,tak cele republice  Klaus je prospechar narcista s kultem osobnosti a jeho nektere nazory me pripadaji jako od cloveka dusevne choreho

0 0
možnosti