Diskuze
Na 40 školách otestují prvňáčci nové písmo. Lépe se učí i čte
Děkujeme za pochopení.
P. Fiala
Písmo=oči-mozek-ruka
Jak se projeví používání tohoto písma na psychice dětí.
Písmo není plynulé, ale přerušované. Jaký to bude mít vliv na vytváření "mozkových závitů" v daném věku dítete?
J. Pazourek
Naše děti
budou spíš potřebovat umět psát všemi deseti. Proto myslím že je jedno jestli spojují nebo nespojují písmenka. Po mě třeba psací nikdo nepřečte.
J. Kliment
Nejsem si zdaleka jist
zda se v tomto případě jedná o pokrok či vývoj. Spíš mám dojem že jde o určité uvolnění či ústupek - učitelé jakoby vzdávali snahu naučit děti slušně psát. Co přijde příště? Vymýtíme synonyma, zrušíme i/y , sjednotíme s/z, rázně se vyrovnáme s pády, časy,skloňováním? Ve jménu světlých zítřků jakoby se nám rýsovala jakási Pidgin Czech. Možná přeháním - ale je to můj názor.
G. Mareš
Jestlipak si
póvl přečetl ta krásná jména na prvním řádku článku...jen Gustáv mi tam chybí-asi příště.....
G. Mareš
Tak jsem
musel dnes vstát dřív,prase chrochtá jak pominutý,tak mu musím dát nažrat....... nazdar póvle,co ty tady po ránu....
P. Foldyna
To jsem zvědav jak budou děti číst
"Výborný" nápad. To jsem zvědav jak budou děti číst písmo po mě a spoustě dalších lidí, kteří píší psacím.
M. Pechar
Re: To jsem zvědav jak budou děti číst
Když se přestala vyučovat fraktura, lidi vašeho typu taky jistě nadávali, že po nich jejich děti nic nepřečtou.
P. Barák
Není to psychopatologické (psychogenní)?
Zásadní námitka spočívá v tom, na co by mohl odpovědět jen psychiatr nebo soudní písmoznalec: Co znamená přerušované písmo z hlediska psychiky? Neformuje tento pravopis jistý typ psychopatie? Odpovědi se dosavadní debata zcela zásadně vyhýbá...
M. Pechar
Re: Není to psychopatologické (psychogenní)?
On se na to někdo někdy ptal? Já písmenka taky nenapojuji. Jsem podle vás psychopat?
M. Skarka
Proč?
S tímhle nesouhlasím. Ať se děti učí psát psacím a postupem času ať si píší, jak jím to vyhovuje. Proč zase něco měnit. Jak bude vypadat podpis novým písmem?:-)
M. Pechar
Re: Proč?
Proč zase něco měnit – stačí nám parní lokomotivy, Na co počítače, když celé generace vyrůstaly bez nich. A knihy se dříve opisovaly a taky to stačilo, pryč s knihtiskem!
A vraťte nám frakturu – ať se každý napřed naučí psát frakturou a postupem času ať si píše jak chce!
Konec konců s psacím písmem se děti klidně mohou seznámit v některém z vyšších ročníků.
R. Pechoušek
Proboha.
Který blbec vymyslel ty čmdrdlíky, u písmenek? Kdo to takto bude psát? Jsem pro zavedení tiskacího písma, místo psacího. Ve světě už je to běžné. Ale dovedete si představit, psát nad malým "b" ten háček nahoře? Člověk, který to jistě za nemalé peníze vymyslel, je s prominutím debil. Tiskací písmo ano, ale ne, takto deformované. Howgh.
B. Hejda
Re: Proboha.
Jsem si to zkousel a vypada to, ze ty "cmrdliky" pomahaji jako takovy "pozustatek" po spojovani - clovek nemusi prilis zvedat propisku a rovnou zacne psat dalsi pismenko. Mam skoro chut si koupit ucebnici pro prvni tridu a naucit se znova psat... (psaci pismo byl muj postrach celou zakladku, na gymplu jsem pak zacal s tiskacimi).
Podstatne je, ze to testovali na nekolika skolach a spokojeni jsou zjevne ucitele i zaci.