Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

PETRÁČEK: Emoce 21. srpna

Narodil jsem se dvacet let po začátku nacistické okupace a musím přiznat, že když jsem rozum bral, nebyl jsem schopen českou zkušenost z 15. března 1939 emočně prožívat. Jistě, člověk o tom hodně četl i slyšel od pamětníků a dokázal si udělat poměrně jasný obrázek. Ale luxus emočního prožitku zůstal vyhrazen generaci mých rodičů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RH

R. Houška

23. 8. 2010 8:40
Vážený pane Petráčku, k vyvolání protiněmeckých

emocí, více než 75 let po obsazení ČR Hitlerem, a to napříč generacemi, stačí novináři a politiky donekonečna opakovaný BOBO-žvást, že Sudeťáci se v Bavorsku třesou, až si budou moci vzít své majetky, zabavené na základě "demokratických" dekretů nositele největšího politického omylu v našich novodobých dějinách, Dr.E.Beneše.

To, že podobné emoce nezpůsobí další agrese našeho posledního okupanta Ruska(SSSR), to je vina především rusofilského hradního pána a zástupu bolševiků, kteří nám prostřednictvím všech politických stran vládnou po tzv. Sametové revoluci. Ale táké vás, servilních novinářů, a soudruhů učitelů, kterým se teď říká páni učitelé.

Jsme národ, který je díky svým "elitám", bez historické paměti, proto se naše historie bude dříve či později opakovat.

0 0
možnosti

P. Čech

22. 8. 2010 8:31
Kde však je příčina?

Až na poslední odstavec, s nímž nesouhlasím, je tomu bohužel tak, jak píše pan Petráček. Starší žáci a studenti nemají vůbec pojem o tom, co se v minulých dobách skutečně dělo a jsou "odsouzeni" , pokud mají zájem, věřit tomu, co jim napovídají osoby v jejich okolí. Solidní rozbory, které de facto existují, nejsou ve školách dostatečně vyučovány a to hlavně vinou školních osnov a nízkým povědomím samotných učitelů, kteří místo výsledků vlastního studia, papouškují zase jen to, co slyšeli ve škole. Ponecháme-li stranou skutečnost, že politika a dějiny stojí na okraji zájmu mladých lidí (čí asi vinou?), je pouze na učitelích tento zájem podnítit a získat. To však není možné uskutečnit strkáním peněz do školství, ale vyžadováním profesionality u učitelů, která u nás , troufám si tvrdit, ze 70% neexistuje.

0 0
možnosti
PF

P. Fiala

21. 8. 2010 13:59
Filmoví a televizní scénaristé

Filmoví a televizní scénaristé mají výlučné postavení v životě národů a států. Všimli jste si, že se tématu ruské okupace v r.1968 a následnému životu do r. 1989/92 úspěšně vyhýbají ? Slyšeli jste, či dočetli jste se, že o pádu "železné opony" bylo rozhodnuto mezi USA a SSSR, v r.1986? Ne to není překlep ten r. 1986, viz podpisy na smlouvě Regan-Gorbačov.

K čemu jsou vojenské okupace? Pan president Klaus nám občas připomene RVHP a její "ekonomické svobody", které v době ruské okupace doléhaly na všechny. O čem pojednává politická ekonomie? V čem spočívala RVHP? V moci velmoce SSSR. Vy socialističtí satelité budete vyrábět a vyvážet to co si my ruští komunisté řekneme a také za ceny, které si řekneme. Co vám za to dáme? No přeci ropu a plyn. Velmi zkráceně řečeno.

A v dřívějších dobách to bylo o stádech volů a hřivnách (58kg) stříbra.

Nepřipomíná se vám něco podobného i v současnosti?

Principy zůstávají, mění se jen formy a účastni jsou jiní lidé.

0 0
možnosti

A. Čepek

21. 8. 2010 10:18
jedna poznámka

Můj názor je, že na sovětské okupaci byla nejhnusnější následná kolaborace a husákovská normalizace (a jak se činil ten národem milovaný Saša Dubček!!!); ta jde na vrub výhradně nám. To je to, co bychom měli stále připomínat a mít na paměti, abychom nezapoměli. Někteří tehdy mladí potentáti mají dodnes neodolatelné puzení a tužby i dnes nám řídit a organizovat život.

0 0
možnosti