Diskuze
Zelený zveřejnil čísla o maturitách, pak mu ministr zakázal mluvit
Děkujeme za pochopení.
R. Hledík
Je jisté, že
výsledky by byly objektivně mnohem lepší, kdyby vypočítané příklady by mohly být přineseny až den následující. Doma v klidu a pohodě by ustoupil zbytečný stress, při kávičce, event. rumu, za potlesku rodinné sešlosti. ----- Napovídat by stejně doma nikdo nemohl, protože by nikdo zadání nikdy nepochopil.
M. Starý
Dvě úrovně testů
Dvě úrovně testů vymysleli politici, aby měli šanci prolézt děti ze většiny soukromých škol a učilišť s maturitou. Jo,i takový Kroupa s logárem a Mlha s latinou ...
M. Vápeník
Pan Zelený
Z těch pár TV vystoupení pana Zeleného jsem si udělal subjektivní názor, že to není člověk na správném místě (nebo je člověk na nesprávném místě?, nebo vlastně že to není ten správný člověk na tom místě? asi tak nějak ...)
R. Doubravský
Dvě úrovně testů
jsou zjevná pitomost - stačí přece obtížnost příkladů odstupňovat v rámci jediného testu. Kdo je matematický talent, vyřeší vše a ostatní jen tolik, nač jim budou síly stačit. Nikdo nebude předstírat znalost matematiky zvládnutím lehčí úrovně.
J. Blažek
Re: Dvě úrovně testů
Ona zas tak velká pitomost ty 2 úrovně nejsou - vždyť počet hodin, v nkichž je vyučována matamatika, je na různých středních školách velmi různý. A je logické, že ve více vyučovaných hodinách se studenti naučí více.
M. Varadinková
Test není těžký
To jen učitelé nedokáží naučit žáky matematiku jinak, než že se nabiflují postupy pro "typické příklady", aniž by látku pochopili a uměli své znalosti sami aplikovat na konkrétní problém.
Test jsem si vyzkoušela, a není v něm nic extrémně složitého. Většina úloh se dá vyřešit z hlavy během pár minut.
I. Babková
Re: Test není těžký
Možná by Vás zaměstnali v Los Alamos, když jste tak šikovná.
Zajímalo by mě, jestli znáte nějakého učitele matematiky na SŠ, když máte tak jasný názor na jejich práci.
Já matematiku vyučuji a myslím si, že smyslem maturitní zkoušky z matematiky není odhalovat nepatrné procento geniálních matematiků (nebo rychlopočtářů) v české populaci, ale otestovat, zda mají studenti dobrou znalost středoškolské matematiky včetně běžně používaných technik řešení standardních problémů. To, zda má někdo skutečný matematický talent, se pak zjišťuje v různých olympiádách. Samozřejmě mnohé z úloh ve vyšší variantě letošní mat. zk. není příliš náročných, v hodinách se na gymplech běžně řeší složitější úlohy, ale času na vypracování úloh měli ti studenti zatraceně málo. Navíc běžně používané příručky na přípravu k maturitě a přij. zk. obsahují především standardní příklady, žádná obsáhlá sbírka příkladů s podobně formulovanými příklady, jak se objevují v testech, na trhu zatím není.
V. Prokeš
Úplně hloupá koncepce českého školství!
Bylo uvedeno, že těžší variantu maturity z matematiky si vybralo něco kolem 1500 maturantů a některým z nich a i některým kantorům se těžší varianta maturity z matemetiky nějak moc nezamlouvala a jak nový ministr školství Fiala, tak i pan Zelený, padli tzv. na zadek a okamžitě ze 17%, kteří neprospěli, udělali pouze 3% neůspěšných a i to se prý některým "odborníkům" zdá být mnoho.
Těžší variantu z maturity z matemetiky si každý maturant snad zvolil sám, takže mi není jasné proti čemu se protestuje. Jak jinak lze zjistit případný matematický talent těch, kteří se cítí být tzv. dobří na gymnáziích v matematice a následně by třeba chtěli studovat matfyz na vysoké škole? Kdo se v matematice necítí být dobrý, může si přece zvolit méně náročnou maturitu. Jsem přesvědčen, že ti žáci, kterým dělá matematika na ZŠ problémy, by se vůbec hlasit ke studiu na gymnáziích neměli, ale měli by využít studia na odborných středních školách. Dnes se nějak vytratilo, jak se dříve všude uvádělo, že gymnázia jsou výběrové školy pouze jako příprava pro další studium na náročných vysokých školách, ale dnes se na ně bez problémů hlásí i žáci ze ZŠ s průměrem 3 ba i horším, když si to umí rodič nějak zařídit a i tito studenti ukončí gymnázia maturitou. Potom se nelze divit současným protestům.
Nevím, že už dávno někdo z odborníků na školství nepříšel na sloučení SOU a SPŠ s tím, že po druhém ročníku se vždy, dle prospěchu žáka, rozhodovalo, kdo skončí s po třetím roce výučním listem a kdo bude pokračovat k maturitě a pak případně dále ve studiu na odborné vysoké škole. Gymnázia by byly opravdu jen výběrové pro talentované žáky ZŠ a gymnázia by si měla zvolit s jakým průměrem známek ze ZŠ lze dosáhnout na přijetí ke studiu. Samozřejmě, že by těch gymnázíí nemohlo být takové množství jako je nyní, ale zase by byl splněn požadavek na odborníky absolventy SOU, SPŠ a VŠ s odborným zaměřením.
J. Šimek
Médiím uniká podstata vzniku výhrad.
Školy se snaží hledat chybu u "vnějšího nepřítele" a přitom spouštěčem byla stížnost rodičů, že jejich syna škola nedokázala dobře připravit na těžší variantu maturitního testu !!! Ne na to, že test byl vadný, nepřiměřeně težký a podobné výmluvy, na které naskočili všichni ostatní.
J. Blažek
Re: Médiím uniká podstata vzniku výhrad.
Dokážete prosím pochopit, že těžší příklady chtějí přiměřený čas. A toho času bylo prostě na vypracování málo. Co je na tom tak složitého?
V. Skalová
Soudruh Zelený
se měl už dávno řadit ve frontě na pracáku....
P. Pruner
a nikdo za to neodpovídá ??
Cermat to nezvládá pokud zadá testy, které na plný počet bodů vyřeší jen 5studentů z ČR. Zvláště když si těžší variantu jistě vybrali dobří matikáři. Měli jim na to dát například více času či omezit počet příkladů. Jak k tomu přijdou labilnější studenti, kterým na začátku muselo být jasné, že testy nezvládnou na hodnocení které potřebovali ? Teď to Cermat napraví otrockým přepočítáním, aby výsledky procenticky byly obdobné loňsku.
A k odpovědnosti se nikdo nezná. To je pro studenty dobrá škola pro život, ať vidí jak to u dospělých chodí. Příště si těžší verse maturit vyberou jen pitomci.
Pan ministr tomu nečině přihlíží, žádná opatření neohlásil. To je špatný vstup do jeho funkce. Asi je to jen byrokrat, žádný manažer. Jak mu věřit, když není schopen energicky řešit ani takovou relativní ptákovinu ve srovnání s úkoly, které ho čekají?
J. Šimek
Re: a nikdo za to neodpovídá ??
Těžší variantu si studenti vybírali dobrovolně, takže o jakých labilních, kteří předem věděli, že to nezvládnou tady melete ?
Co takhe zohlednit kromě 1700 studentů s dobrovolným, ale časově problematickým testem a zbylých více než 100 000 studentů, kteří si na testy nestěžuje ? Ta necelá 2% nespokojených studentů je důvod k odsudku nového ministra ?
Ale já tuším o co jede. Módní je nadávat, i když podrobnosti neznáte. A tak jste neodolal.
P. Fiala
Je to MORÁLNÍ konání? Měnit kriteria, po vykonání?
Pokud by nedokázal vyřešit nikdo ani jeden příklad, bylo by možno uvažovat o příliž velkých požadavcích (autorů testů) na know-how maturantů.
Obsah testů a proběhlá vykonaná práce maturantů nejsou tento případ!!!
Jaké poučení to je pro mládež (i ostatní obyvatele ČR) obecně?
Něco nestihneš, změň to svou asertivitou, drzostí a nemorálním chováním, třeba i protesty v ulicích.
Co tomuto "řízení-hodnocení" maturit říkají sportovci amaterští či profesionální?
P. Anton
Re: Je to MORÁLNÍ konání? Měnit kriteria, po vykonání?
Jen novináři se tváří, že se něco muselo něco pod nátlakem studentů měnit. Holt bez tohoto by neměli o čem psát. Nikdo moc neříká, že validace testů je naprosto normální předem naplánovaný proces. A netýká se jen matematiky.