Diskuse k článku: V anketě na serveru Lidovky.cz těsně převážilo heslo ‚Nejsem Charlie Hebdo‘

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 10
  • Poslední: 23.1.2015 14:15
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
L. Wellner 21.1.2015 13:34

41 % účastníků ankety nepochopilo smysl sloganu

který ve svém skrytém obsahu říká: "Jsem člověk, který se chce vyjadřovat a projevovat tak, jak sám uzná za vhodné a správné, a ne být omezován nějakými mantinely, které vymysleli jiní - nekompetentní - lidé." A protože čáru vkusu a nevkusu, slušnosti a neslušnosti, umění či šmíry, apod... nastavit nelze, protože není žádného arbitra ani obecně daných kritérií, nezbývá, než hranici svobodného vyjadřování posunout až tam, kde jiného člověka ještě neobtěžuje a neomezuje. Takže muslim si "Charlie Hebdo" nemusí kupovat, stejně jako já si třeba nebudu kupovat pornočasopisy nebo nepůjdu do kina na Babovřesky. Něco jiného je, kdyby se tiskoviny někomu vnucovaly, vozily by se do muslimských zemí, apod. Čili shrnuto, celá kampaň JE SUIS CHARLIE nehájí vkusné nebo nevkusné karikatury, ale obecně svobodu vyjadřování ve Francii, potažmo Evropě. A do toho je muslimům s prominutím bobek. Buď ať to přijmou jako nutnou daň za svou imigraci, nebo ať se vrátí do své staré vlasti.

L. Urban 23.1.2015 10:29

Re: 41 % účastníků ankety nepochopilo smysl sloganu

Nejde ani tak o to, jak slogan chápou účastníci ankety, ale jak ten signál vnímají ti, kterým je určen.

Pro ně prohlášení "jsem Charlie" znamená: jsem dobytek, co si z vás bude dělat srandu, ať se vám to líbí, nebo ne.

Je to podle mně hodně nešťastný symbol oné " svobody vyjadřování ve Francii, potažmo Evropě".

L. Wellner 23.1.2015 10:44

Re: 41 % účastníků ankety nepochopilo smysl sloganu

Jistě že máte pravdu, nicméně tento signál je určen primárně křesťanským Evropanům, nikoliv muslimům. Když přišli do křesťanské a myšlenkově liberální Evropy, možná to pro ně mohl být šok, ale přišli sem dobrovolně. Kdybych já náhodou vešel do SM klubu, tak by mne taky uráželo a pohoršovalo, že se tam naháči bičují a věší na háky. Ale buď to zkousnu, nebo odejdu. V žádném případě bych jim nezačal spílat, jak je to hnusné, notabene je za to střílet. Jiná věc je, kdyby ty své hrátky prováděli na náměstí.

Mimo to, každá solidní a pevná věc vydrží jakoukoliv srandu, potažmo i urážky. Urážka Boha je absurdita. Jak lze "urazit" něco absolutního? Urazit nelze ani moudrého a uvážlivého člověka, pouze hlupáka, v němž urážka probudí nějaký vnitřní mindrák. Moudrý muslim se nad Charlie Hebdo také jen shovívavě pousměje a pustí to z hlavy, jen zakomplexovaný jedinec začne vyšilovat.

L. Urban 23.1.2015 12:53

Re: 41 % účastníků ankety nepochopilo smysl sloganu

Souhlasím, pokud se omezíme na náš "západní" svět.

Signál byl, ale podle mně určen primárně teroristům - kdekoliv na světě.

A ti si ho vysvětlí zcela jasně - my si z vás budem dělat srandu kdy budeme chtít - my tu totiž máme svobodu slova.Jenže ten pojem jaksi zhořkne v ústech v momentě kdy pro něj začnou umírat nevinní lidé, co snámi nemají nic společného - viz Nigérie.Oni prostě myslí jinak - pro ně je obrázek Mohameda (natož zesměšnění) stokrát větší zlo, než ukamenovaná nevěrná manželka, nebo hromadné znásilnění dítěte.A my bysme je neměli provokovat, když už z historie víme jak pro nás hystericky a nepochopitelně reagují na takové (pro nás) "prkotiny" jako je nějaký obrázek.

Kdybychom toto pochopili a respektovali - už jen proto, že muslimů žije na světě minimálně stejně, ne -li více než nás ušetřili by jsme si spoustu starostí a peněz.

L. Wellner 23.1.2015 14:15

Re: 41 % účastníků ankety nepochopilo smysl sloganu

Ano, jistě. Jde jen o tu hranici, kdy jde o ustupování a kdy jde o nevyvolávání zbytečných třenic. Sám přiznávám, že tu hranici neumím určit, ani nemám dost vstupů. Dokážu říci, že by se burky v Evropě neměly povolit a neměly by se kvůli muslimům rušit vánoční výzdoby na veřejných místech - to je slabost, kterou si oni vyloží jako svou šanci pro zvýšení nátlaku. Na druhou stranu by se jim nemělo zbytečně píchat do bolestivých míst. Že jsou háklivější než my, to je nesporné. Rozhodně by se tyto kultury neměly už více mísit a prolínat, což neznamená, že by se neměly navzájem poznávat a respektovat. Jedna věc je na islámu třeba pozitivní - v Egyptě mi nikdy nikdo nic neukradl, ani v uličkách staré Káhiry, ani v malých vesničkách. Prostě to islám zakazuje. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby se nekradlo proto, že je to nemravné, a ne proto, že je to zákaz :-)))

A. Podšer 20.1.2015 23:51

Dementní anketa,

dementně formulovaná, která o ničem nevypovídá. Charlie Hebdo není nic, není to postoj, ani dobrý ani špatný, není to názor ani vybídka k diskuzi ani mučednictví, je to pouze provokace, která si ukousla větší sousto, než na které stačila. Přesně tohle totiž může znamenat "Nebýt Charlie Hebdo". Co takhle "Jsem nebo Nejsem Pim Fortuyn". Nebo Hirsi Ali. Jenže této ankety se v dementním alibistickém plátku, kde se připodělaně znemožňují diskuze pod výbušnými tématy, patrně nedočkáme.

J. Kanioková 19.1.2015 16:54

Je to šaškárna !

Evropa je ve válce sama se sebou

J. Venc 19.1.2015 15:53

překvapivý výsledek

osobně se též necítím jako "čárlí" , nicméně považuji svobodu vyjadřování za nedělitelnou a ani tyto marxistické patlaniny, které bych pravděpodobně normálně nečetl na tom nemohou změnit vůbec nic ...

Š. Apolen 21.1.2015 0:47

Re: překvapivý výsledek

Jenom drobná oprava pane Venci. Toto Charlie je francouzsky, takže Šárli.

J. Bek 19.1.2015 15:48

Popvré v tomto roce, lidovky hlásají pravdu.