Diskuze
Neslyšící Ondra inspiroval spolužáky. Učí se znakovat, líčí maminka inkluzi
Děkujeme za pochopení.
Zase se míchají jablka a hrušky
Ten kluk nemá sníženou inteligenci, není slepý, hluchý. Ostatní žáky jistě nezdržuje, nezatěžuje. Nikdo tedy nezpochybní, že má být ve třídě s "normálními" dětmi.
Ale dítě chudé duchem je prostě bito, když má samé 4-5 a s asistentem to vytáhne na 3. Dobře si pamatuji spolužáka, který byl po odchodu na zvláštní školu spokojen, že má 1-2.
Re: Zase se míchají jablka a hrušky
Pane Tichý, jestli svým názorem chcete obhajovat názory prezidenta Zemana, tak vězte, že Zeman odpověděl na otázku, zda je příznivcem začleňování do normálních škol dětí s hendikepem , tak odpověděl, že pro takové začleňování zásadně není, a přirovnal to, že ti s nějakým postižením jsou jako pomalu jedoucí auta, která zdržují ty auta rychlejší a musíte uznat, že neslyšící Ondra velký hendikep oproti slyšícím má a přesto tu výuku, společně s ostatními, zvládá. Třída by měla pozvat Zemana, aby viděl jakou ptákovinu ze sebe vypustil. A hrušky s jablky mícháte leda tak sám.
S. Panza
Situaci líčí matka/pedagožka - může být objektivní?
Lidovky uvedly další případ inkluze ve velmi nestandartním prostředí prezentovaný matkou postiženého, která je pedagožka na této vesnické škole.
Pokud vím tak osoby s kochleárním inplantátem slyší takže by neměl být tak velký problém s komunikací.