Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Chcete o Velikonocích delší volno? Možná se dočkáte

Dosavadní snahy o uzákonění Velkého pátku za státní svátek nebyly úspěšné, ačkoli v řadě evropských zemích se v tento den běžně nepracuje. Nyní začíná boj o prodloužení volna během Velikonoc nanovo. A návrh, který chtějí předložit poslanci z KDU-ČSL, už se od některých zákonodárců dočkal podpory.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

J. Novák 567

5. 4. 2015 5:21

Líbí se mi kecy ratlíků Gazdíka a spol. o křesťanských základech naší civilizace atd. Vždyť naše civilizace je evidentně založena na pohanské kultuře! Křesťanství sem bylo zavlečeno a prosazeno silou. takže kecy o ukřižování nějakého človíčka, pokud tedy vůbec žil, jsou mimo mísu. I když pohádky mám rád, tak né všechno jsem ochoten zbaštit. Jinak chápu, že jeden volný den navíc by se pracujícím určitě hodil. Mně už to netankuje, já mám velký pátek klidně v úterý.

0 0
možnosti
PJ

4. 4. 2015 19:28
Ať si udělají

svátků kolik chtějí, ale ať to nemusím zaměstnavatel platit. Takhle si odsouhlasi oslavu, ale platit ji povinně musí někdo jiný. To je sprosťárna.

0 0
možnosti
JD

4. 4. 2015 19:04

Asi mi je to jedno, jsem v důchodu. Pokud to bude fakultativně volný den, nic proti. Jenom mám obavy, aby to nebylo "něco za něco", třeba povinně "česká ryba" na postní stůl a v neděli dopoledne utípnout putyky. Hajdy na liturgii do kostela. Místo dopoledního mariáše a pivka, svěcená voda a hostie. Bolševik a klerik jedno jsou, dienstreglamá ve jménu idejí, jinak hrozí nějakými "plameny".  Jsem dříve narozený, pamatuji i zákaz pivka (mimo osmistupňového) o svátcích, aby se soudruzi v den volna st. svátku neožrali. Klerikálové zase chtějí zakázat světské aktivity (aby lidé asi lezli do kostelů).  Co je komu po tom, zdali žeru tlustý od šunky, mažu si chleba sádlem a ne Kunerolem, u mariáše v krčmě piji pivo a kouřím, kafe sladím cukrem. Dochtora jsem neviděl, co je rok dlouhý, jenom má kapitaci. Holt žiji nezdravě, ale chutná mi, a to je důležité. Potěšení ze života nenahradí askese. Lépe je zemřít v náručí erosenky, než v domově důchodců vzpomínat na pracovní úspěchy s "pemprskami".

0 0
možnosti
LM

4. 4. 2015 19:30

:-) Souhlas

0 0
možnosti
PC

P. Cwach

4. 4. 2015 18:18

Je to hozená hrst zrní  za tichý souhlas s církevními restitucemi .

0 0
možnosti
SV

S. Vor

4. 4. 2015 18:26

s nástupem této koalice ztratili všichní poslední zábrany a ne hrst zrní (spíš zadiny).Kalouskovo era na lidi také z vysoka kašlala,ale dělali to alespoň inteligentním způsobem a proto sám za sebe můžu říct,že to bylo pro mne menší zlo.Je to cílená a promyšlená katolizace společnosti a stejné svinstvo -jiná éra.

0 0
možnosti
SV

S. Vor

4. 4. 2015 18:09

Společnosti či obecně zaměstnavatelé neplatí ani teď co by měli natož svátky a ti blbečkové přijdou s dalším.A ještě mají v hlavě nasrá**,protože logistika je napojená na Němce a tak je vhodnější svátek jako mají Němcí na 1.11. na dušičky.Tominová si nevohlídá prostřednictvím svých podřízených orgánů ani současnej stav a zákoník práce natož aby operovala s nějakými opatřeními a novelami či dodatky k současnému stavu.Jak můžou být všichní tak slepí.

0 0
možnosti
PB

4. 4. 2015 17:35

Pokud by to byl svátek navíc, proč ne. Ale z čistě pragmatickych důvodu nechci Velký patek místo 1 . maje kvůli vetsi šanci na hezké počasí :-) 

Co pamatují, tak za totace az do roku 89 včetně byla sobota po Velikonočním pondělí vždy pracovní. Takhle tedy ne, soudruzi :-)

0 0
možnosti
LM

4. 4. 2015 18:06

V sobotu se pri subotnikach dohaneli zatraceni imperialisti z USA. Ted by se ale mohlo opet v sobotu pracovat a ekonomicky zisk by sel na pokryti politickych rozkradacek! :)

0 0
možnosti
JB

4. 4. 2015 17:28

Proč by ateisté měli být nuceni slavit náboženské svátky ? To je snad dokonce protiůstavní.

0 0
možnosti

4. 4. 2015 17:32

On někdo nutí ateisty slavit náboženský svátek? Tak budou mít prostě "jen" volno, kterým určitě nepohrdnou. V této úvaze jste trochu mimo, i když s drtivou většinou Vašich příspěvků jinak souhlasím.

0 0
možnosti
PB

P. Bárta 150

4. 4. 2015 17:16

Že bychom se od pohanských zvyků modifikovaných komunisty na "svátky jara" vrátili do normální evropské křesťanské civilizace? Zajímavé je, že jak jde o konzum, tak Vánoce jsou NAŠE zcela a úplně!

0 0
možnosti
DS

D. Stirský

4. 4. 2015 17:09

Vzhledem k tomu, že jsme převážně "necírkevní" národ, šlo by jen o další volný den, který by nepraktikující většina uvítala, ale byl by pro ni bez náboženského obsahu. Mne spíš zajímá něco jiného: Já ještě pamatuji, že v sobotu se pracovalo, resp. myslím, že nakonec jednou za 14 dní. To bylo někdy v druhé půli 60. let. Od té doby musela vzrůst produktivita práce nesčíslněkrát. Mnozí z nás pracují ve službách, které však ne vždy skutečnými službami jsou (mám na mysli různé poradce, ověřovatele, asistenty asistentů atd.) A tak se ptám: Stalo by se něco, kdybychom začali uvažovat o třídenním volnu (tj. pátek, sobota, neděle)?

0 0
možnosti
LM

4. 4. 2015 17:23

Ja bych byl pro jiny model. V patek uz se stejne malo maka a vetsinou se to jen flaka! Takze radeji volno sobota, nedele a pondeli :)

0 0
možnosti
HG

4. 4. 2015 17:02

A kdo to zaplatí?

0 0
možnosti
KN

K. Novák 181

4. 4. 2015 18:12

Podnikatelé a další zloději.

0 0
možnosti