Diskuze
‚Povinná maturita z matematiky je správně. Nenuťme do ní ale tolik žáků‘
Děkujeme za pochopení.
Zase na druhé straně, když je pro maturanty velkým problémem obyčejná trojčlenka (tak jako u letošních maturit), tj. učivo 7. třídy ZŠ, tak je to ukazatel, že v našem školství je něco dlouhodobě špatně. Trojčlenku (a rozeznat přímou nebo nepřímou úměru) by měl umět žák ZŠ!
Problém začíná už na základní škole. Není výjimkou, že žáci 4. tříd používají při sčítání a odečítání přes desítku prsty na rukou.
Důležité pro ně ovšem je, že jsou na fecebooku. Blbci na facebooku...
„Kdo není na Facebooku, jako by nežil.“
Zamyslel se už někdo nad plnou hloubkou a dopady tohoto mediálního sloganu?!
A. Alda
Kdo nemá maturitu z matematiky, nemá maturitu vůbec.
Ale není třeba, aby měl každý maturitu.
Matematiky se zaci boji. Ale vcelku zbytecne. Kdyz maji hlavu na zvladnuti vychytavek ve smartophonu, zvladnou i stredoskolskou matematiku. A pak je u nas takovy divny spolecensky postoj, ze byt blbej na matiku patri k dobremu vychovani. Kdo neumi dejepis, je hloupej nebo linej, kdo neumi matiku, je cool a chlubi se tim.
Copak by nešlo vyhláškou nebo zákonem ustanovit, aby přihláška maturanta na některé vysoké školy byla podmíněna maturitou z matematiky. Myslím tím ty VŠ, kde není možné bez maturity v dalším studiu pokračovat? Proč nutit maturovat z matematiky i studenty z odborných SŠ, kteří studium na VŠ odmítají a odchází třeba pracovat po maturitě tam, kde jim postačuje středoškolská matematika bez maturity. Rovněž je i dost humanitních VŠ, kde se studenti i absolventi s matematikou za celý život nepotkají.
Úplně jasné je, aby maturitu z matematiky podstoupili všichni ti, kteří si zvolí studium na gymnáziu, neboť gymnázia by měla být pouze a jen výběrovými školami a pouze pro ty studenty, kteří absolvují povinnou školní docházku s výborným prospěchem, max. do průměru 1,5 a ne jako je tomu v mnoha případech nyní, kdy se tam dostávají i ti, kteří na to nemají, jen jejich rodiče mají ty správné a potřebné známosti.
Proc zakonem ? Tech je i tak dost. Staci prijimacky, pripadne nedat z matiky zapocet v prvnim semestru.
J. Šimek 066
Když budou učňovské obory končit vystavením výučního listu a ne maturitou, pak většina problémů zmizí.
Úporná snaha nastavit stejnou závěrečnou zkoušku pro kuchaře a gymnazistu je nesmysl.
Proč? Proč by měla kosmetička či kuchař skládat maturitu z matematiky? Ona totiž otázka zní zcela jinak. Proč by v ů b e c měla kosmetička či kuchař skládat maturitu? jsou totiž obory činnosti, a je jich velmi mnoho, k jejichž úspěšnému zvládnutí maturity zásadně netřeba. Pouze zvrácenými "reformami" zcela zbytečného institutu ministerstva školství došlo k tomu, že u nás byly zavedeny t.zv. učební obory s maturitou. Jsem zcela přesvědčen o tom, že k úspěšnému zvládnutí řemesla maturitu nikdo nepotřebuje.
"Je nesprávné, že do maturity je tlačeno tak široké spektrum žáků"? Co je to za nesmysl? Do maturity není nikdo tlačen. Pouze maturitou končí středoškolské studium. Tak tomu u nás bylo, je, a doufám, že bude. Všelijakých "experiměntů" různých "odborníků", obvykle z ministerstva školství už bylo dost. Na základě těchto "experimentů" a t.zv. reforem zásadně klesla úroveň středoškolského vzdělání a zejména všeobecné znalosti studentů jsou stále na nižší úrovni. Matematika tříbí mysl, podporuje logické myšlení a vůbec je obecně potřebná. Je-li někdo hloupý, lépe řečeno líný se učit, nemělo by se mu vycházet vstříc. Zvládnutí matematiky totiž není otázkou vlohy, ale úrovně lenosti.
S. Hammer
Blbost, na základní škole začalo a-b a byl jsem totálně mimo. Geometrie a další super, ale tohle algebru jsem ztratil hnedka stopu. Nerozuměl jsem tomu, co děláme. Pak jsem dělal maturitu a byla tam jinší učitelka a z matiky jsem měl za jedna. A stačilo jediné: aby diktovala postup počítání, který jsem si zapisovali. Pak se matika jeví jako zajímavá a zábavná. Vždy v každé úloze je nějaký chyták, který musí student objevit, najednou mě to bavilo.