Diskuze
MACHÁČEK: Kolik si půjčovat, když jsou peníze zadarmo?
Děkujeme za pochopení.
Minimáně bychom konečně měli opravit silnice, dostavět obchvaty a dálniční síť. Na to stačí úvěry a odstranit zákonné bariery, které jsme si v součinnosti s Bruselem sami nastavěli.
Vizionářským megalomanským projektům typu kanál LABE ODRA DUNAJ se raděj vyhněme i kdyby se daly postavit levně. Jsou drahé i zadarmo.
Když se podívám na stavbu dálnice Brno-Vídeň, pak to nejsou bariéry postavené zlou EU, ale naše neschopnost něco naplánovat v souladu s našimi zákony.
Naše část se začala plánovat ještě za bolševika, ale skoro dvacet let nic moc. Rakušáci začali, až když jim vadili kolony aut v obcích a kdyby věděli, kde se napojit, tak už mají dávno hotovo.
A kdyz uz jsou ty penize zadarmo, ze stat nenapadne treba snizit dane. Jednak prilalaka investory, dal pomuze rozvoji stredni tridy.
Osobně si nemyslím, že je jedno kolik si stát půjčí, a to proto, že pochybuji o schopnosti státu investovat půjčené peníze tak, aby se alespoň v budoucnu z investic státu vrátily a stát tak mohl půjčky splatit.
Já myslím, že my, jako Češi, bychom problámůms penězi měli dobře rozumět. Za totáč jste mohli mít hodně peněz a stejně vám byly k ničemu. Nebylo co koupit. A dnes, mám dojem, je to podobné. Můžete mít peníze a hodnoty, které získáte, určitě neodpovídají úsilí, které musíte vynaložit, abyste ty peníze vydělaly. Jestliže se peníze "vyrábí", podobně jako jiné zboží, nezávisle na jejich směnném charakteru, není divu. Je tedy mimořádně nebezpečné, směňovat svou práci za něco, co má tak pofidérní hodnotu, závislou na tolika zájmech a vlivech. Zkuste to vyjádřit matematicky a zděsíte se.
I. Veselý
A šlo by vůbec v našem přebyrokratizovaném systému, ať daném čistě českými či zákony nařízenými unií, cituji: "připravit investiční projekty a odstranit regulační a byrokratická úzká hrdla"? Máme jeden nedávný příklad - neplatná EIA na již touto procedurou jednou prošlé stavby.