Sobota 4. května 2024, svátek má Květoslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Bojím se o střední Evropu. Koketování s Ruskem je rozsudkem smrti, říká historik Lukeš

Británie přežije brexit. I Amerika přežije Donalda Trumpa. Alespoň to říká v rozhovoru pro server Lidovky.cz Igor Lukeš, přední historik českého původu žijící v USA. O koho se však bojí, je střední Evropa mezi mlýnskými kameny Východu a Západu. „Češi dodnes nepochopili, že koketování s Ruskem je pro malé státy rozsudkem smrti,“ varuje Lukeš s nadějí, že Češi budou důvěřovat budoucnosti v Evropské unii.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

P. Harabaska

17. 6. 2017 11:49

Ještě větší blbec, než jsme si mysleli.

0 0
možnosti
RL

R. Leibišová

19. 6. 2017 12:49

Těší mne, Rebeka Leibišová.

0 0
možnosti
JM

15. 6. 2017 13:13

a s Čínou a Německem ne? 500 mld ročně jde do Německa zisku z práce čechů s třetinovými platy....

0 0
možnosti
RS

15. 6. 2017 15:04

Pane Mrazek, asi mate pravdu a dobre jste to spocital. Nepisete, jak je to mozne. Je to dusledek katastrofalni struktury naseho hospodarstvi. Vyrabime presne to na cem si namasti Nemci kapsy. My musime vyrabet inovativni vyrobky za ktere se bude platit a penize zustanou u nas.

0 0
možnosti

13. 6. 2017 22:50

Vědec historik Kukeš.

Od sedmdesátých let v USA.

Alespoň ho neplatíme z našich daní.

0 0
možnosti

17. 6. 2017 12:01

+1

0 0
možnosti
JL

13. 6. 2017 21:41

Důležité je si připomenout jak západní státy nás obětovali v Mnichově bez ohledu na vojenské pakty a smlouvy o pomoci. Je vidno co jsme pro ně znamenali. Takže je potřeba trocha historie , aby se pochopilo, že na nás, když jde o hodně všichni kálí. Snad Ruská a Srbská slovanská duše by nám ještě pomohli.

0 0
možnosti
PV

P. Vacek 695

13. 6. 2017 21:45

Ruská duše nám pomáhala v rámci bratrské 23 let trvající okupace, bolševikům se stýská, to chápu.

0 0
možnosti

13. 6. 2017 11:09

„Často jsem kvůli tomu, že lituji rozpadu Sovětského svazu, poslouchal kritiku na mou osobu Zaprvé a zároveň to nejdůležitější je v tom, že se po rozpadu Sovětského svazu 25 milionů ruských obyvatel během jedné noci ocitlo za hranicemi. To je reálně jedna z největších katastrof 20. století," řekl Putin v rozhovoru pro Olivera Stone ve filmu vysílaném na televizním kanálu Showtime.

Ruský prezident poznamenal, že občané SSSR žili v rámci jednotné země, měli mezi sebou příbuzenské vztahy, práci, byty, byli rovnoprávní, avšak během jedné vteřiny se ocitli za hranicemi. „V zemi nejdříve vznikaly příznaky a potom rozsáhlá občanská válka.

0 0
možnosti

13. 6. 2017 11:10

A samozřejmě jsem vše překrásně viděl, obzvláště když jsem byl ředitelem Federální služby bezpečnosti," dodal Putin.

„V té chvíli u nás byl prakticky zcela zničen systém sociální podpory, úplně byly zastaveny celé oblasti ekonomiky. Ve skutečnosti byl zničen zdravotnický systém, v žalostném stavu byla armáda a miliony lidí byli za hranicí chudoby. Kvůli tomu na to nelze zapomenout," dodal Putin.

0 0
možnosti

13. 6. 2017 11:05

Vidím, že kremlofilní kolaboranti mají pohotovost ... :-)

0 0
možnosti
PH

P. Harabaska

17. 6. 2017 12:04

Vidím, že kremlofobní kolaboranti se mohou pos*at.

0 0
možnosti
PM

13. 6. 2017 9:33

Lukeš se bojí o střední Evropu, tak se nechá platit vidláckou školou v Bostonu a na objednávku posílá do vlasti zprávy, jak by to dělal on, kdyby byl v Čechách.

Zřejmě máme dalšího Švejnara, ještě by se mohl na dálku obětovat a kandidovat na prezidenta.

0 0
možnosti

13. 6. 2017 7:45

Lidé v ČR odmítají vědu? Ono jde o to, pane Lukeši, co rozumíte pod pojmem "věda". V 19. století "vědci" z celého světa se ujednotili na názoru, že žádný předmět nemůže létat. To byla věda 19. století, které skutečnost nedala za pravdu. A stejně je tomu i s vědou dnešní. Za 100 let se jí lidé budou smát, stejně jako se dnes smějí těm "vědcům" 19. století. Podobných "historiků" jako je pan Lukeš je ve světě mnoho. Jsou to také "vědci". I zdeněk Nejedlý byl historik a dokonce profesor, že?

0 0
možnosti
JZ

J. Zima 869

13. 6. 2017 7:59

Existoval i tzv. vědecký komunismus a kde je mu konec.

Ale s tou vědou to není úplně pravda. Je to totiž třeba rozlišovat vědu a pseudovědu. Opravdová věda nemůže být nikdy zcela popřena. Může se stát, že se nějaké poznatky ukážou nepřesné nebo že jsou jen částí obecnějšího obrazu. Tak jako např. Newtonova mechanika stále platí, ale je aproximací teorie relativity pro malé rychlosti. Všechno ostatní je buď pseudověda nebo jen nepodložená teorie.

0 0
možnosti

13. 6. 2017 7:38

Dovolím si poněkud nesouhlasit. Koketování s Ruskem nemusí být pro žádné státy rozsudkem smrti. Každý (vč. Ruska) totiž dělá jen to, co je mu dovoleno. Afganistán je také malý stát a dokázal SSSR s ostudou vyprovodit ze svého území. Vyprovodil Anglii i Francii a zdá se, že vyprovodí i USA. Kdyby ovšem Afgánci dovolili, aby je Rusáci ovládli, už dávno by byli pod jejich vlivem. Češi by se už jednou konečně měli snažit o vybojování si své vlastní svobody a ne neustále spoléhat na nějaké cizí ochránce, kteří je sice možná "ochrání", ale následně ovládnou.

0 0
možnosti
AA

A. Alda

13. 6. 2017 10:20

Souhlasím, pane.

Ani Vídeň, ani Berlín, ani Moskva, ani Brusel nebyly a nejsou a nebudou tím, kdo nás chrání a pomáhá nám.

0 0
možnosti
SC

13. 6. 2017 7:01

Pan Lukeš je velmi nenávistný člověk připomíná mi Jefima Fištejna.

0 0
možnosti
PM

P. Mach

13. 6. 2017 20:31

copak smrade, fakta ti nejdou pod čumák

0 0
možnosti