Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Máme přihlásit dítě do církevní školy, přestože jsme nevěřící?

Základní škola - ilustrační foto

PRÁVĚ MŮŽETE POKLÁDAT SVÉ OTÁZKY

Uvažujeme o tom, že bychom syna přihlásili do církevní základní školy. Nejsme sice věřící, zastáváme ale tradiční hodnoty a disciplínu a domníváme se, že právě to by církevní škola mohla poskytnout. Škola, v níž jsme se už byli podívat, přijímá i děti z ateistických rodin a zdá se být celkem liberální. Přesto si ale klademe otázku: Nestane se ze syna fanatik?

položených otázek: 106 | jak se správně ptát | Aktualizovat
  1. Otázka má být stručná a jasná, maximálně tři řádky.
  2. Není možné reagovat na otázku zakládající se na externím odkazu.
  3. Přestože konfrontační otázky vítáme, nesmí překročit hranici slušnosti.
  4. Nepište otázky VELKÝMI PÍSMENY.
  5. Podepište se.
  6. Neopakujte dotazy, které už položili jiní.

Přehled položených otázek

OTÁZKA (27.1.2008 19:37) JAK TO VIDÍ AKADEMIE LN
Zjistěte si, zda učitelé Vámi vybrané školy tolerují odlišný názor a ctí postoje rodičů. Důležitá pro vás bude také informace o rozsahu výuky náboženství na škole. Na některých církevních školách může být jeho výuka nepovinná, jinde zabírá významnou část vyučování. Stejně tak se zajímejte o rozsah a četnost společných bohoslužeb a modliteb, případně o to, zda je účast na nich povinná. Nezapomeňte se zeptat, kolik procent žáků na škole je z ateistických rodin. Vyhnete se tak tomu, že by se váš syn cítil v prostředí samých věřících dětí nepatřičně. Otázkou je, co si představujete pod pojmem fanatik. Každopádně k fanatismu by vašeho syna církevní škola přivést neměla, tyto školy naopak deklarují názorovou toleranci. Dobrá církevní škola vašemu synovi pouze nabídne pohled z jiné strany.
OTÁZKA (25.1.2008 13:22) Anka
I křesťan, kdo chce následovat Ježíše, udělá hodně chyb. Ale každý, křesťan i nevěřící má právo začít znova. Před Bohem v každé chvíli. On podporuje tu snahu. Je hodně chyb i v křesťanských institucích, ale jeslti se snaží žít podle učení Ježíše, je to i vidět. To má své dobré plody, které jsou podporou i člověka, který zatím žádný kontakt s křesťanstvím neměl. Jako láska, odpuštění... To může hodně pomáhat dítěti, hlavně puberťákovi, i když od profesora nemůžeme očekávat, aby byl perfektní, ani od školy nemůžeme očekávat zázraky, ale když něco uskuteční, co je podle evangelia, tak stojí to za to zapsát dítě do církevní školy. Tím fanatikem nebude. Třeba se naučí, že ty jednoduché hodnoty, které člověk potřebuje dostat i dát, ve světě stále jsou a budou.
OTÁZKA (25.1.2008 11:39) Pick
Podle meho nazoru je predstava vyssi disciplinovanosti, moralnosti, mravnosti ci uslechtilosti cirkevnich skol pomerne falesna. Nektere takove jsou a nektere ne. A nektere svetske takove jsou taky a nektere taky ne. Skola ma ucit myslet, principem cirkevni organizace je naucit nemyslet - minimalne o nekterych otazkach, jejichz zkoumani je "nepohodlne". Chcete-li svym detem pomoct, kupte jim par knizek od Richarda Dawkinse a drzte je od cirkvi co nejdal.
OTÁZKA (23.1.2008 12:34) Připomínka
Slušnost, pracovistost, laskavost, zodpovědnost, ....jsou pozitivní vlastnosti všeobecně lidské, ačkoli si na ně často dělají nárok jen křesťané ohánějící se desaterem. Ti, co desatero proklamují, nemusejí podle něho žít tak důsledně jako ti, co žijí slušně a spořádaně, aniž by věděli, že je to podle desatera. Jaký význam pak mají hádky na téma církevní-necírkevní?
OTÁZKA (23.1.2008 11:33) Vladimir
No tak jinak, kdyz ne dinosauri ani tretiny. Dalsim alternativnim nazorem (kdyz teda ne bludem) kterym cirkevni skola vase dite obohati muze byt to, ze homosexualita je lecitelna uchylka. Prinejmensim ho budou vychovavat lide, kteri si to mysli. Prejete si to : A) ano - pak vase dite patri do cirkevni skoly B) ne - pak tam rozhodne nepatri
OTÁZKA (22.1.2008 16:28) Simona
Děti v církevní škole bývají slušnější a vychovanější, to je vlastní zkušenost. Je tam míň soutěživosti typu značkové oblečení a filmy v multikinech. I když nemůžu tvrdit, že to tam není vůbec, jen prostě míň.
OTÁZKA (22.1.2008 12:47) Tony
Z posledních příspěvků mám pocit, že více fanatiků produkují státní školy...
OTÁZKA (22.1.2008 12:02) Vincek
Vladimíre, neblázni. To už tu bylo několikrát. Co jsou to vlastně bludy? Něco jiného na to téma tvrdili nedávno soudruzi a něco jiného o pár století dříve páter Koniáš. Ty snad víš, kdo z nich měl pravdu?
OTÁZKA (22.1.2008 11:13) Vladimir
Bohuzel podavat podnet kvuli tomu ze cirkevni skoly siri bludy je v dobe, kdy ministerstvo skolstvi porada seminare pro ucitelky jak pristupovat k zakum podle jejich horoskopu, evidentne zbytecne. To je nasledek zelene ministryne skolstvi a jejiho "davani prostoru alternativnim nazorum". Zadny, opakuji zadny, prostor pro bludy !
OTÁZKA (22.1.2008 11:08) Jirka z Říma
Mám doktorát z biologie a v současné době studuji teologii v rámci přípravy na katolické kněžství. Zájemcům mohu zaslat seznam publikací. Chtějí-li mi to někteří diskutující věřit, myslím, že jsem nezblbnul. Věřím, že kreacionismus do hodin biologie nepatří, ale nemyslím, že by byla přírodní věda samotná schopna vysvětlit, co je člověk.
OTÁZKA (22.1.2008 10:54) oop
Hmmm. Tak se zde znovu potvrdilo, že ateismus je doktrína proti zdravému rozumu a svobodné uvažování stojící na pilířích pýchy. Přeji Vám dobré rozhodnutí
OTÁZKA (22.1.2008 10:35) perikles
Polovina knezi jsou jak znamo pedofilove,viz treba zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Sexuální_skandály_katolických_duchovních Takze dat dite do cirkevni skoly muze dat jen clovek, kteremu na potomcich nezalezi. V nejlepsim pripade to skonci osahavanim behem zpovedi, v nejhorsim brutalnim znasilnenim. Ostatne vite proc katolicka cirkev tolik broji proti kondomum? Protoze se zachytavaji ministrantum za rovnatka...
OTÁZKA (22.1.2008 10:19) Pavel
Především je dobře, že je možné, aby rodiče pro svoje děti školu vybrali, a to z různých druhů škol. Je dobře i to, že je možné tady o tom výběru svobodně diskutovat a učinit si závěry o inteligenci a motivaci jednotlivých příspěvků. Kdybych uvažoval o tom, kam umístit své dítě, asi bych dával přednost názorům lidí s konkrétní zkušeností z takového zařízení před těmi, kteří tady omílají ideologické poučky poháněni nenávistí k církvi. Je na místě otázka, zda se tím sami nechtějí z nějakých úvah vykroutit. Laskavý čtenář si jistě udělá obrázek o míře soudnosti a tolerance jednotlivých příspěvků, jakož i o škodlivosti jednotlivých názorů i o tom, kdo je zabedněnější (opakování zaklínadel o Darwinovi, který byl věřícím katolíkem; diletantské fušování do dogmatiky "algebraickým dělením boha na třetiny...").
OTÁZKA (22.1.2008 10:16) -ferry-
Já myslím,že normální,zdravě rostlý člověk nepotřeboval komunisty,ani jejich ideologii k tomu,aby pochopil hloupost katolicismu a jeho učení.Předchozí papež konal zázraky uzdravení,neboť zázraky jsou nutné k tomu udělit mu vatikánský Řád práce (prohlášení za svatého),tento papež už zase promluvil o vymýtání ďábla.,jako o nutné potřebě ... Pro koho se tohle všechno koná?Jsou ještě opravdu tak hloupí lidé,že tomu věří?Církevní školy? K čemu jsou dobré?Co jejich absolventi budou umět? čemu budou rozumět? Nebudou jednou pro smích ...?
OTÁZKA (22.1.2008 10:08) log-in
Pokusím se vyhnout berličce politikaření.Škola by měla být i u nás jedna.Je jedno zda si říká Masarikova,Církevní,Česko-německá,Česko-americká.V každém případě by měla mít jediný cíl mladého člověka naučit základy vzdělání,to ostatní by mělo být úkolem rodiny.A to je v podstatě jedno zda je to levičák nebo pravičák,katolík nebo muslim.
OTÁZKA (22.1.2008 10:02) Paní Dagmar
Paní Dagmar zřejmě není z nejbystřejších, a synáček bude po ní... Bohužel proti ní hovoří statistiky - třeba na Arcibiskupském gymnasiu v Praze bylo mého času (absolventský ročník 1998) cca 20% zcela nevřících a 15% věřících ale nekatolíků. Letošní absolventský ročník tohoto gymnasia má cca 10% nevěřících a dalších 15% věřících ale nekatolíků (ta čísla mám přímo od studentů). Takže pokud se tam její synáček nedostal, zbývá jediná rada: Born stupid? Try again!
OTÁZKA (22.1.2008 9:59) roninW
Nedělal bych to. Šance že se z něj stane fanatik je sice minimální a může se to stát klidně i v 18 a jinde a komukoliv, ale církev se za posledních 2000 let zdiskreditovala tak, že s Vírou nemá co dočinění. Rozhodně jim bych své děti nesvěřil.
OTÁZKA (22.1.2008 9:59) vincek
pane Komunisto, já bych v tom strach z křesťanství neviděl. Zvláště když největší nenávist odedávna byla mezi vámi křesťany navzájem. Za pravděpodobnější považuji, že rodiče vašich spolužáků se snažili své děti ochránit od vlivu hajzlíka, který žije v přesvědčení, že když chodí každou neděli ministrovat, je něco víc než ostatní a tudíž mu je všechno dovoleno.
OTÁZKA (22.1.2008 9:44) Komunisti
Podle příspěvků je vidět, jak spoustu lidí zdecimovala vláda komunistů. Cokoliv zavání křesťanstvím, je špatné (jak jinak - za komunistů měla půlka třídy se mnou zakázáno kamarádit, protože co kdyby je pak někdo spojoval s těma divnejma křesťanama a mohli mít problémy, že?). Ale ono se to spraví - ti lidé vychcípaj, a bude zase hej.
OTÁZKA (22.1.2008 9:06) Lenka
Svoje dítě bych do církevní školy nikdy nedala. Odmítám pak doma odpovídat na otázky " a mami proč nechodíme do kostela ? To přijdeme do pekla ?".
OTÁZKA (22.1.2008 8:16) Aspo
Myslim, ze by sem meli prispivat ti, kteri maji s cirkevnim skolstvim nejakou zkusenost. Pusobi to na me tak, ze veskere negativni prispevky jsou od tech, kteri o nem nemaji ani paru a naopak oni jsou nasakli jeste ideologii marxismu-leninismu. Ohledne vyucovani nabozenstvi doporucuji nahlednout do knihy "Tancici skaly", autor Vacha, Marek O., Brno: Cesta, 2003, ISBN 80-7295-041-X; www.cestabrno.cz. Ohledne pana Vladimira a jeho nesmyslu ohledne tri tretin - to je skutecne nesmysl, tomu zadny krestan skutecne neveri... Takovy blud jsem jeste skutecne neslysel...
OTÁZKA (22.1.2008 8:14) Dagmar
I já, ač ateistka vyznávající tradiční hodnoty a disiplínu a obávající se školní šikany, jsem se rozhodla před několika lety dát syna na církevní víceleté gymnázium. Den otevřených dvěří úžasný, atmosféra skvělá, učitelé vstřícní, náboženská tolerance obrovská - berou i ateisty a jiná náboženství.... Opak je pravdou - u zkoušek je rozhodující ústní pohovor za účasti řádové sestry, která může bodově "přilepšit" či "pohoršit", kriteria hodnocení jsou zcela nejasná, až na to jedno, o kterém se ale veřejně nemluví. Kdyby ano, ušetřilo by to mému dítěti v 11 letech první velké zklamání z nespravedlnosti - ačkoliv měl stále samé jedničky, složil zkoušky a umístil se v počtu těch, co měli být přijati, přijat nebyl. Že to nebylo v pořádku, mi dala za pravdu i Česká školní inspekce, že se to ale stane v církevní škole, to jsem skutečně nečekala.
OTÁZKA (22.1.2008 8:08) Petr
Do církeví školy? Určitě ANO! Potrvzuje to i cikánská historka. Kluk nosí samé pětky a tak ho dá na jinou školu. Kluk se nelepší a tak ho dá do křesťanské školy a kluk nosí samé jedničky. Cikán se synka zeptá, jak je to možné. Ten se zachvěje a bázlivě šeptá: "Víš tati, když přijdeš do školy, tak hned u šatny chlap na kříži. Jdeš po chodbě, tam chlap na kříži. Vejdeš do třídy, tam chlap na kříži. Tati, tam se s nikým nepářou!
OTÁZKA (22.1.2008 7:53) Lukáš
Dobrý den, jsem ateista a zastávám názor svůj k svému. Pokud nechtecete ze syna černo***elníka nasáklého kostelem, tak ho raději pošlete do normální školy. Církevní škola není o disciplíně, je o pomalém a plíživém vymývání mozků dětem. Jednou byste se mohli sakra divit a rvát si vlasy, až vašemu synovi bude 32, bude panic a bude sbírat známky. Jste-li normální, pošlete syna do normální školy. Nic tím nezkazíte a tu a tam nějaká ta lumpárna k životu malého kluka patří. Navíc uděláte přirozenou věc pro jeho obecný rozvoj v této nešťastné době a nebude se do budoucna cítit "jiný". Ať je na co vzpomínat. Mějte se fajn.
OTÁZKA (22.1.2008 5:42) Emigrant
Po zkusenosti se St. Anthony''s Elementary school (od 4 tridy) mohu rict "super,super,super". A uniforma je fantasticky vynalez - zadne diskuse na tema Nike ci Adidas, deti jsou na svou skolu pysne, studijni prumer tridy lepsi nez B+. Vyuka nabozenstvi je smes historie, sociologie, psychologie a dogmatiky. 11 studentu z 23 zpiva ve sboru. Zadny problem s drogami, alkoholem... Pokracujeme na katolicke High school.
OTÁZKA (22.1.2008 2:39) Jana
Je treba si uvedomit, co je to dogma (v krestanskem pojeti). Je to pravda, ktera se tyka POUZE a VYLUCNE samotne podstaty viry a mravu (napr. Jezis je Buh). Neexistuje zadne dogma, ktere by se jakymkoli zpusobem tykalo prirodnich, technickych nebo humanitnich ved. Dite se s dogmatem muze setkat maximalne v hodinach nabozenstvi, ktere je (podle zde uvedenych prispevku) na vetsine cirkevnich skol nepovinnym predmetem.
OTÁZKA (22.1.2008 0:52) Pšenda
Nechci přímo radit. Před témto rozhodnutí si ale, vážení rodiče, uvědomte tuto realitu. V každé církevní škole se určitá část vzdělávání Vašeho dítěte bude nutně odehrávat v oblasti dogmat, tedy "pravd", o kterých se nediskutuje. Nevím, jak se toto "srovná" s výukou v předmětech, kde diskuse, výměna různých názorů a pochybování je přímou součástí. Pokud Vám a Vašemu dítěti tento rozpor bude vadit, je třeba rozhodnutí pečlivě zvažovat...
OTÁZKA (22.1.2008 0:48) anonym
Mily Vladimire, pokud si myslite, ze cirkevni skoly uci nesmysly, tak muzete zkusit podat podnet Ministerstvu skolstvi, mladeze a telovychovy CR. Toto ministerstvo "bdi" nad skolami a pokud shleda, ze cirkevni skoly uci to, co Vy tvrdite (napr. ze neexistoval pravek, dinosauri atd.), tak patricne zakroci. Ovsem pokud vim, tak inspekce se nevyhybaji ani cirkevnim skolam a zavazne nedostatky nejsou shledavany.
OTÁZKA (22.1.2008 0:31) Pavel
Pokud se jedna o katolickou skolu, tak si myslim, ze nemusite mit obavy, ze se ze syna stane fanatik. Cirkevni skolstvi ma u nas nadprumerne vysledky a i pozitivni hodnoceni nevericich absolventu uz o necem svedci. Nenechte se zmast predsudky a stereotypy, ktere lici cirkevni skolstvi v tom nejhorsim svetle. Pro normalne mysliciho cloveka jsou takove zabednene nazory ponekud usmevne. A pokud se Vam skola libila pri prohlidce, tak nevidim duvod, proc tam syna neprihlasit.
OTÁZKA (22.1.2008 0:26) Vladimir
Pokud si myslite, ze existuje bytost, jejiz jedna tretina poslala svoji treti tretinu na cistou pannu aby pocala jeji druhou tretinu, pak tu druhou tretinu nechala zabit a treti tretina pak tu mrtvou druhou tretinu vzkrisila, pak je pro vas cirkevni skola to prave.
OTÁZKA (22.1.2008 0:23) Vladimir
Mila Jano, me to ze prispevky vymytych jsou kladne nijak neprekvapuje. Na cirkevni skole se pry muzete svobodne rozhodnout, zda budete verit nesmyslum nebo kriticky overene pravde, zatimco na necirkevni (nekteri davaji rovnitko necirkevni = statni coz je nesmysl) tuto volbu nemate. To je mi teda uzasna svoboda, kterou si krestane uzivaji, rozhodnout se jestli budu zit v bludu nebo ne... neni lepsi v bludu nezit a ani jej nijak (napr. dochazkou do cirkevni skoly) nepodporovat ?
OTÁZKA (22.1.2008 0:04) Jana
Kdybych k teto otazce mela neutralni postoj, tak na zaklade pozorneho precteni cele diskuze dojdu k zaveru, ze cirkevni skoly jsou super. Je krasne videt, ze autory nekdy az nenavistnych prispevku jsou lide, kteri vubec netusi, ktera bije. Takze tyto reakce vubec neni treba brat v potaz. Naopak prispevky tech, kteri maji osobni zkusenost, jsou v drtive prevaze kladne. To je zajimave, nemyslite?
OTÁZKA (21.1.2008 23:52) Aspo
Zacal jsem na cirkevnim gymnaziu ucit a je to vubec moje prvni zkusenost s cirkevnim skolstvim. Jsem tim velmi osloven a velmi me mrzi, ze jsem jako student tuto moznost (jeste za komunistu) nemel... A lituji toho, kdo sem napsal, ze katolici nejsou nic jineho nez vrazi. Tento clovek je asi opravdu vzdelany, dostalo se mu nejspise velmi kvalitniho vzdelani na socialisticke skole :-(
OTÁZKA (21.1.2008 21:24) bp
Ještě něco - když člověk nevěří v Boha, uvěří jakémukoli nesmyslu. Reakce lidí, kteří zde znevažují (až za hranicemi zákonů ČR...) nejen církevní školy, ale i křesťanství a křesťany, to nade vší pochybnost dokazují.
OTÁZKA (21.1.2008 21:23) Neo
Pokud jste z velkeho mesta, tak bych doporucil abyste ho tam dali. Dostane se mezi daleko kvalitnejsi kolektiv deti nez na bezne ZS, kde vitezi ve vyssich tridach agresivita a drzost primitivnich nebo arogantnich spratku, se kterou ucitelky nemohou nic delat. Sami si odpovezte kdo za ty ucitelsky penize zustane na skolach a vyjde vam ze kvalitni mladi ucitele se musi uzivit jinak a ucitelu z nadseni pro sluzbu narodu v nasi dobe rapidne ubyva. Naopak na cirkevni skole to mohou ucitele brat jako poslani, aniz by byli zatizeni jednostrannym videnim sveta. Verim ze budou chtit vychovat dobreho cloveka a ne primarne zarputileho krestana.
OTÁZKA (21.1.2008 21:14) caligula
Přátelé važte sikaždé školy kde chtějí skutečně vaše dítě učit. V tzv.ateistiské neboli státní škole se děti "deformují" bez pravidel a bez pravidel ji taky opustí.V církevní škole dodržují desatero /doporučuji si ho přečíst/ alespoň ho mají za najvyšší morální hodnotu.Pokud Vám jako rodiči nevyhovuje tak dítě dejte zpátky do komunistické státní školy.Jiné totiž nejsou.To není šovinismus ,to je prostá skutečnost.
OTÁZKA (21.1.2008 20:38) katolíci=nic víc než vrazi
vychvalujete tu církevní školy - ale pozor - stejně jako bylo spousta dobrého na nacismu nebo komunismu, je spousta dobrého i na křesťanství - ale v podstatě jde o tři takřka identické ideologie, které mají na svědomí neskutečné množství zla - chcete, aby vaše dítě ovlivňovali lidé, kteří jsou např. členy církve, která má na svědomí miliony mrtvých a okradených? která upalovala za vlastní a správný názor? přemýšlejte - nepodporujte vrahy
OTÁZKA (21.1.2008 20:34) Richard
pokud rodiče chtějí dítěti ublížit, pak by jej do církevní školy dát měli... dítě se dozví, že svět nevznikl velkým třeskem před miliony let, ale že jej před pár staletími stvořil bůh... dozví se, že lidská práva jsou správná jen pro někoho a že docela obyčejný potrat je vražda..... prostě dáte dítě do koncentráku, kde mu vymyjí mozek
OTÁZKA (21.1.2008 20:22) KAROLINA
Z většiny příspěvků lidí, kteří měli co dočinění s církevními školami zaznívá chvála a doporučení a to je dobrá vizitka pro jejich provozovatele. Neuvádíte sice, co myslíte tradičními hodnotami, ale předpokládám, že do nich patří slušnost, pracovitost, tolerance, budování vztahů..., tak toto lze nalézt v prostředí, které tyto hodnoty vyznává a do nich křesťanské školy patří. Také vaše zmínka o liberálnosti ukazuje vaši orientaci. Fanatikem se člověk stává, když si nechá "vypnout" kontrolní mechanismy, ztratí soudnost a nepokrytě přijímá názory většinou nějaké silné osobnosti. Fanatici jsou známi z křesťanství, ateismu,moderních filosofií, ekologických hnutí, pseudofandovství i z východních filosofií. Vždy je potřeba dávat dané filosofii či jejímu interpretovi otázky a sledovat, co odpovídá, jak reaguje. Tolerance není souhlas, ale ochota akceptovat jiný pohled na svět. Proto se církevní škola nemusí stydět za výuku kreacionismu a hodnot, které z naší společnosti mizí.
OTÁZKA (21.1.2008 19:49) Magor Milda
Církevní školy mají asi tolik vlivu na dospívání dítěte, jaký měly indoktrinované komunistické školy. Rozhodující by pro mně byla kvalita učitelů hlavně v přírodních vědách. Zde jsou kupodivu zdejší německé církevní školy velmi dobré, stejně jako v oboru jazyků. I dnešnímu vzdělanci, pracujícímu třeba v technickém oboru, nemůže znalost latiny nebo řečtiny ublížit, i když důraz je už velmi imperativní na angličtinu. Záleží to snad i od dítěte samého, pokud je důvěřivé, bude ohroženo i zelenými pedagogy, kteří dokážou celou třídu zfanatizovat. V každém případě bych rodičům doporučil, pokud možno často nahlédnout dětem do sešitů. Někteří studenti, kteří vynikali jazykovými schopnostmi k nám přišli právě z církevního gymnásia. Ale může to být škola od školy odlišné.
OTÁZKA (21.1.2008 18:38) Vážný
Máme jako protestanti dítě v katolické základce. To klíčové na co bych se ptal, zda učitelé tolerují odlišný názor a nárok rodičů. Nejvíce na prvním stupni záleží na třídním učiteli. Ten náš z principu ctí postoje rodičů velmi rozhodně. Druhá věc, kterou musíte zjistit a se kterou se sami musíte vyrovnat, je rozsah povinného náboženství ve škole: jak je to s předmětem Náboženství (u nás nepovinné), jak je to se školními mšemi/Bohoslužbami (cca 1x měsíčně), jak je to s modlitbou např. na začátku vyučování. U nás se třídy scházejí v jedné učebně na počátku dne a mají 2-3 písničky, slovo na den a modlitbu. Další věc je etika školy. Dá se většinou vyčíst ze školního řádu. Realita je zde ale nejvíc dána poměry z nichž děti vychází. U nás je většina dětí z nevěřícího prostředí, takže mezi nimi o moc větší disciplínu nehledejte. Ale učitelé například poměrně dost pracují proti šikaně a pro budování zdravých vztahů ve třídách. Jinak jako rodič i jako věřící jsem přesvědčen, že spíše než skrz vyučování může plamének rozhodné víry přeskočit od vrstevníka a to může být na libovolné škole.
OTÁZKA (21.1.2008 17:57) afinita
Jako bývalou studentku církevní školy a i jiných škol mě velice překvapuje, že pomýšlíte na tak krajní dopad školy na osobnost žáka. Obecne, nemyslím si, že by škola mohla někoho natolik ovlivnit a by se z ateisticky vychovaného dítěte stal extremista, takový dopad na osobnost žáků prostě škola- jako instituce nemá. Pokud se z žáka církevní školy stane etremista, bude to pravděpodobně díky spolužákům nebo konkrétním lidem. Nevím jaké máosnovy Vámi vybraná škola, ale my, na církevní škole v Plzni jsme brali hodiny religionistiky jako pohodový odpočinek a velké plus k běžné orientaci v dnešním světě. Myslím, že máte podobnou šanci, že z Vašeho dítka se stane etremista (jakýkoli) klidně na jiné škole. Vlastně, není dnes lepší být křesťanský extremista než pravicový, levicový? Pokud se obáváte přílišných vlivů jiných pohledů na život (křesťanský), věřte, že to je asi to nejlepší, co Vaše dítě může potkat, ono se stejně v určitém věku začně odvracet od vašich hodnot, škola..neškola. Hezký den
OTÁZKA (21.1.2008 17:26) pro Kube
a vite jiste ze to bylo z toho internatu? Jestli jste po mesici dostal chripku a jine choroby, tak pricina vaseho onemocneni byla urcite jina.
OTÁZKA (21.1.2008 17:06) Kube
Je tomu pár let, co jsem spal 2 noci na pokoji internátu biskupského gymnázia a další měsíc a jsem strávil s angínou, chřipkou, neskutečnou rýmou, kolem vánoc se přidal zápal plic a nemoc jsem zakončil v lednu zánětem středního ucha:-) Takže na Budějovice já mám jenom ty nejhorší vzpomínky.
OTÁZKA (21.1.2008 17:04) Rhett
Jo a málem bych zapomněl na název své oblíbené školy: Arcibiskupské gymnázium v Kroměříži. :)
OTÁZKA (21.1.2008 16:58) rhett
Jsem jedním z prvních porevolučních absolventů církevních gymnázií a dodnes si myslím, že ta škola byla nejlepší volba v mém životě. Jak jsem pak mohl srovnávat s ostatními spolužáky na výšce, náš gympl z toho vycházel vždy nejlíp. A fanatismus zase nemá s náboženstvím tolik společného - člověk může být i fanatickým sběratelem známek a nebo jedlíkem. :)
OTÁZKA (21.1.2008 16:53) Veronika
Netvrdim, ze cirkevni skoly jsou idealni, ale sama si vzpominam, ze kdyz mne ve dvanacti vzala kamaradka ze zakladky do scholy na fare, byla jsem silne prekvapena, ze mne najednou nikdo nesikanuje. Cirkevni skoly tehdy nebyly, ale rada bych neco podobneho udelala pro sve dite. Moji rodice az do dospelosti o mem trapeni na zakladce nic netusili.
OTÁZKA (21.1.2008 16:49) _C_
Na cirkevni skole jsem byl. Nemuzu si stezovat, byl jsem na skole Krestanske gymnazium v Hostivari. Perfektni pedagogicky pristup, velice dobre vztahy mezi profesory a studenty, dobry kolektiv a moznost rozvijet se i mimo skolu - vedeni skoly podporovalo studenty kteri delali i neco mimo vyuku. Co mi vadilo bylo relativne malo financi ktere skola mela k dispozici - ale i s tim si dokazali poradit a je i otazka, zdali za ten stav sami mohli, kdyz se na skole kolem maleho prispevku nic nevybiralo. Problem uchytit se jak jinde v Cesku nebo v cizine jsem nemel zadny, hodne pomohly i ty mimoskolni aktivity, ktere bych jinde asi jen tak vykonavat nemohl. To ze do skoly chodily verici a neverici deti problem nebyl, obe skupiny mely vyuku nabozenstvi. Neverici se naucili toleranci vericich a verici studenti zase nebyli nekde v izolaci a co vim, tak vsechno (party, ruzne oslavy, skolni vylety etc.) probiralo tak jako i na jinych skolach, mozna jen te travy tam bylo mene. Pote co se otevrelo ale ctyrlete studium, tak se to "vyrovnalo" na uroven i jinych skol. Vsem bych tuto volbu doporucil, hlavne do primy (osmileteho studia) ale ani tim ctyrletym neudelate chybu. Profesori byli prisni ale meli take pochopeni a dokazali delat ustupky a nekdy pristoupit i kompromis. Dobre skoly jsou jeste Arcibiskupske gymnazium na Namesti Miru a potom cirkevni gymnazim v Kromerizi. O ostatnich cirkevnich skolach nemohu nic rici. I vyuka latiny je vyhodou, je to sice mrtvy jazyk ale na kvalitnich skolach ve svete se take bezne vyucuje.
OTÁZKA (21.1.2008 16:48) Beda
Dole někdo píše , že církevní školy mají nadpočet uchazečů. Není to pravda. Přišli k nám až domů. potřebují chlapce . Ve třídě prý je jich málo. Pouze dva -.A protože jsme nevěřící , tak jsme jim poděkolvali. Dnes má kluk ČVUT a je spokojen. Jezdí po celém světě.
OTÁZKA (21.1.2008 16:40) Vladimir
Jasne, na sekularnich skolach se etika zasadne nevyucuje.
OTÁZKA (21.1.2008 16:40) Emil
ŠOKUJICI http://simoneq.myminicity.com/sec
OTÁZKA (21.1.2008 16:34) bp
Máte-li své dítě doopravdy rádi a nepatříte-li k zavilým protikřesťanským fanatikům (kteří se většinou vyznačují tím, že o křesťanství a církvi vědí kulové s přehazovačkou), nemůžete pro ně nic lepšího udělat. Z pedagogického hlediska jsou sice všechny školy víceméně srovnatelné, ale prostředí, které je v církevních školách, je nesrovnatelně lepší než jinde.
OTÁZKA (21.1.2008 16:29) xayax
stim oblbovanim, a vyclenenim kdyz dou do kostela je to svata pravda! Do dnes mam problem s tim, ze kdyz me nekdo nastve nemel bych mu vyrazit vsechny zuby, a dodnes mne stve ze do nas v bio hustili krome stonek, list, kvet taky ekologii a etiku v genetice. Co mne ale nejvic stve je, ze kdyz vidim krestana, tak se na nej divam jako na clovek s vlatnim nazorem a svobodnym rozhodnutim pro to. S toleranci ktera se tam polehoucku potichoucku za ty 4roky nenapadne projevovala kolem mne fakt stve. Neumim se tomu ted branit, a jsem ve spolecnosti znemoznenej.
OTÁZKA (21.1.2008 16:21) xayax
Po prestehovani jsem zmenil gymnazia. Z normalniho na normalni, ale s volbou nabozenstvi nebo etika jako predmet navic. Kdo by si delal iluze, ze je cirkevni lepsi nez vsechny ostatni at si dela. JE TO PROSTE STEJNE jen cile a VEDENI skoly ma ponekud jinaci zamereni. V cirkevni skole jsem se necitil tolik ohrozeny okolim, ale blbci jsou vsude. Zajimave bylo, ze ucitele mi prisli na tom cirkevnim tak nejak vybrani, nevim cim, ale vychazeli jsme s nema lip. Samozrejme zalezi na skole jako takove. Spoluzaci kourili travu stejne na obou, ale na tom cirkevnim je za to doma serezalo vic rodicu. Vlastne rozdil byl a zajimavy.... 2/3 na svetskym mluvili o rodicich jako o Fotrovi ci Matce kteri ziji kazdy jinde. Na cirkevnim to byly proste "NASI" ... nedelal uz na to nekdo vyzkum?
OTÁZKA (21.1.2008 16:17) Vladimir
Nejvetsim nadsencum doporucuji kombinaci skoly waldorfske a cirkevni. Dozvi se tam ze v minulem zivote verily ze dinosauri nebyli takze by tomu meli verit i ted.
OTÁZKA (21.1.2008 16:14) L.M.
Pokud vy sami nemáte s přijímáním toho co se v náboženství vyučuje problém a pokud by váš syn neměl problém být mezi dětmi z nichž většina půjde na mši, ke sv. přijímání a on v tom zůstane stranou, pak nevidím problém.
OTÁZKA (21.1.2008 16:11) Beda
Ani náhodou. Oni to nedělají nápadně , oni ty děti oblbuji pomalu ale jistě. Znám to ze svého okolí. Pomaloučku , polehoučku je připravují např. na kněze atd.
OTÁZKA (21.1.2008 16:00) Petr
Ano to jsou hodnoty pro které máme vnuka v církevní škole. Nikterak do dětí náboženství nelámou a navíc tam prakticky není šikana, která křiví charakter ať jde o oběť nebo o agresora.
OTÁZKA (21.1.2008 15:56) pepa
a co takhle si nejprve do té školy zajít a seznámit se s prostředím? totéž platí i v případě "obyčejné" školy? každou školu dělají kantoři a "vedení" školy. tak bych to osobně řešil, takový je můj názor; obecně je to vždy trochu zavádějící. přeji dobrou volbu a následnou spokojenost. pepa
OTÁZKA (21.1.2008 15:42) ateista
Klidně dejte, pedofilové jsou všude.
OTÁZKA (21.1.2008 15:33) Vladimir
A blouznive matky si pochvaluji, jak je bezva ze jejich deti po nekolika letech mezi blouznivci skoro neblouzni.
OTÁZKA (21.1.2008 15:28) kamel
Už klasici mluvili o tom, že nejhorší je srážka s blbcem. Takže si dál mel to svoje.
OTÁZKA (21.1.2008 15:26) Vladimir
Ale ja vubec nemluvil o zkusenostech s nacismem. Ja jsem jenom rek, ze neni nic divneho na tom kdyz blouznivci nasich hor chvali blouzneni, vyuku blouzneni a to jak jini blouznivci vyucuji biologii. Ale to je marny zkouset to blouznivcum vysvetlit.
OTÁZKA (21.1.2008 15:19) kamel
Neodpovídej! Vášně ti zatemňují rozum, protože jinak bys nemoh použít takovej nesmyslnej příměr. Protože žijících svědků nacismu ubývá, nemůžou o něm mluvit z vlastní zkušenosti - tudíž i náckové i ti, co ho odmítají se o něm museli někde něco dozvědět. obě skupiny mají zkušenost zprostředkovanou. A to je to, co ti chybí - nemáš zkušenost ani zprostředkovanou ano osobní, prostě žádnou. V otázce, o níž diskutuješ jsi hňup.
OTÁZKA (21.1.2008 15:19) L.
Dcera chodila na biskupské gymnázium (od 6. třídy) a neviděla jsem žádný rozdíl od státního, jedině snad, že vztah učitelů k dětem a rodičům byl takový osobitější a dětem věnovali více času, nelituji toho, naopak. Dcera byla taky v pohodě. Dodávám, že nejsme tzv. věřící a nikdo tam děti neovlivňoval ani s nimi nijak nemanipuloval :-)
OTÁZKA (21.1.2008 15:15) Vladimir
Je zajímavé, že proti nacismu tady nejvíc křičí ti, kteří se k nemu nedostali blíž než na kilometr. Naopak nackove ho vesměs chválí. To je docela k zamyšlení, ne?... odpovim... neni !
OTÁZKA (21.1.2008 15:10) kamel
Je zajímavé, že proti církevním školám tady nejvíc křičí ti, kteří se k žádné nedostali blíž než na kilometr. Naopak ti, co s nimi nějakou zkušenost mají, je vesměs chválí. To je docela k zamyšlení, ne?
OTÁZKA (21.1.2008 15:02) petr
v zadnem pripade bych dite do cirkevni skoly nedal. urcite je spousta kvalitnich necirkevnich skol, ktere dokazi zabezpecit dustojne vzdelani a rozvoj osobnosti. nezente dite do viry. samo si jednou najde SVOU VLASTNI CESTU!!!!!!!!!!
OTÁZKA (21.1.2008 14:55) Galina
Náboženský fanatik se ze syna perspektivně může stát i po absolvování necírkevní školy, jestli se tak stane nebo ne, to vám nikdo předem nezaručí. Možná, že právě pro tu možnost "vidět zblízka" a tudíž lépe porozumět, a to v součinnosti s Vaším vlivem, si v budoucnu svoboněji vybere svou cestu.
OTÁZKA (21.1.2008 14:48) Lída (taky)
Vladimíre, kdybyste opravdu znal Darwinovu teorii, tak byste věděl, že z opice nepocházíme:-)
OTÁZKA (21.1.2008 14:41) Lída
Nestačím se divit,kolik je u nás chytráků,kteří ačkoliv neví nic, ví všechno.Po vyřknutí slova církev mají bradavice po celém těle.Marné vysvětlování.
OTÁZKA (21.1.2008 14:41) Lenka
Asi jedním z důležitých důvodů proč jsem dala své děti do křesťanské školy a proč jsem se vůbec okřesťanství začala zajímat byl fakt, že náš český stát vyrostl na křesťanských základech a že mnozí vyznamní lidé kterých si vážím ve škole náboženství měli jako předmět a stali se z nich slušní lidé. Ve chvíli, kdy komunismus přinesl změnu a mnoha důležitých vlastností jsme si vážit přestali je pro mě návrat k výuce náboženství jakousi nadějí také v návrat tradičních hodnot, rodiny, služby druhým a rozhodně jsem chtěla, aby moje děti o této možnosti minimálně věděli a v životě se s ní setkali. Jak se rozhodnou potom v životě jít už neovlivním. Dělám všechno proto aby z nich vyrostli svobodní lidé, kteří se mohou svobodně rozhodovat. Fanatiky se mohou stát nejen uprostřed církve a modlitebního společenství, ale také na fotbalovém hřišti, v počítačových hernách..... mají-li k tomu předpoklady je celkem jedno do jakého prostředí se dostane. I když o škole a některých záležitostech v jejich dětském věku rozhoduji, zároveň umožňuji diskusi a možnost aby dítě mělo jiný názor než já a mohlo o tom hovořit a mohlo se rozhodnout i jinak. Jejich vývoj se mnoho neliší od dětí v ostatních školách. I moje děti zajímají víc fotbal, počítačové hry a seriály než chodit do kostela a tyto zájmy mají společné se svými spolužáky. Jen jsou možná trochu víc komunikativnější a pomáhají druhým než bych si kdy vůbec dokázala představit.
OTÁZKA (21.1.2008 14:34) keke
Ja bych cirkevni skoly zakazal. Jsou semenistem netolerance, fanatismu a nabozenskeho terorismu - viz muslimske madrasy. A krestani jsou to same v blede modrem.
OTÁZKA (21.1.2008 14:27) Vladimir
Kdo nevi, ze pochazime z opice, nemuze si vybrat.
OTÁZKA (21.1.2008 14:19) anonym
Chodila jsem do cirkevni školy a s matkou do kostela. Byt křesťanem je rozhodnutí. Stejně se člověk rozhodne jako dospělý. Jenže ví, co má na výběr. Proto je to svoboda. Nebojte se křes''tanství. Co nabízí Bůh, to je všechno v prospěch lidí: láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, tichost a sebeovládání (Gal 5,22-23). Ty nejsou hodnoty, které by mohly být nucené, ale jsou trvalé, nezaniknou jako lidské ideologie, protože Bůh žije navěky.Pokud si to nemyslíte, to nevadí, to je také pro vás možnost seznámení se s náboženstvím vůbec. Co to je. Pak každý je svobodný může si vybrat víru. To je v tom dobře, že nejsme nuceni k ničemu :)
OTÁZKA (21.1.2008 14:14) Viktorka
Vladimimír. Řádové sestry (jako zřizovatelky školy) nemají důvod, proč profesorovi biologie zakazovat výuku Darwinovy teorie o vývoji druhů. Množství dětí odchází studovat přírodovědní obory. Nevíte vůbec nic a zbytečně matete lidi. Nicméně, kdo nechce dát dítě na církevní gymnázium, ať ho tam nedává. Pro tyto školy netřeba náborovat, vždy mají nadpočet uchazečů.
OTÁZKA (21.1.2008 14:05) valburga
Vladimíre, máte-li potřebu ventilovat své frustrace, navštivte kteroukoliv diskusi pod článkem o církevních restitucích. Tam můžete říkat, cokoliv chcete. Ovšem tady, promiňte, se chováte jako ignorant, který bojuje proti něčemu, o čem zhola nic neví. Mám na mysli církevní školství, to ostatní je Vaše věc.
OTÁZKA (21.1.2008 13:56) Vladimir
Mila Viktorko, radove sestry neveri v Darwina a proto je prinejmensim podivne kdyz ho vyucuji a vysledky takove vyuky jsou diskutabilni. Mimochodem anatomie a fysiologie nejsou s krestanstvim v rozporu, nauka o puvodu druhu vsak ano, takze tento vas argument je invalidni. Cirkevni skola neni katolickou nalejvarnou, je to pliziva indoktrinace provadena s usmevem a pochopenim.
OTÁZKA (21.1.2008 13:49) Viktorka
Přesto, že chyba se vyskytuje už v otázce (nestane se ze syna fanatik? - fanatikem může být i člen ateistického společenstva)pokusím se odpovědět. Dcerka navštěvuje klasické gymnázium řádu Voršilek, druhá dcera státní gymnázium. Srovnání vyznívá kladně pro církevní gymnázium. Prostředí je daleko uvolněnější a vstřícnější. Rodič si nikdy nemusí připadat jako prosebník a žadatel, nemluvě o tom, že by byl peskován. Komunikace s pedagogy (sbor je laický, vyučují dvě řádové sestry) je výborná, právě tak jako kvalita výuky. Skutečně se nemusíte bát, že děti přijdou o Darwina. I anatomie a fyziologie člověka je vyučována v plném rozsahu. :). Náboženství je nepovinný předmět, který pokud vím, není příliš hojně navštěvován. U školních mší (myslím tři do roka)nikdo přítomnost dětí nekontroluje a neeviduje. Ve třídě své dcery znám pouze jednu silně katolicky dogmatickou matku, která se po školním výletě, jehož byla účastna, pokoušela řešit situaci vznikajících "párečků" - tedy jakéhosi držení se za ruce a líbání. Třídní profesorkou byla upozorněna, že o vazbách mezi studenty ví, ale že nevidí důvod proč je řešit, protože v daném věku je to normální. Jinak výborná výuka cizích jazyků včetně zahraničních kontaktů, kvalitní a náročná výuka matematiky. To vše bez stresujícího řvaní a peskování. Kantoři jsou vždy připraveni studentovi pomoci, být v kontaktu s rodičem. Kdo má pocit, že církevní škola je "katolická nalejvárna", skutečně neví o čem mluví a jenom ventiluje svoje a priori negativní a nesnášenlivé pocity.
OTÁZKA (21.1.2008 13:30) Vladimir
Nikdo z tech co vam tady doporucuji cirkevni skolu, vam neporadili, ze pokud si myslite, ze existuje bytost, jejiz jedna tretina poslala treti tretinu na pannu aby pocala jeji druhou tretinu, pak ji nechala umrit a treti tretina pak tu mrtvou druhou tretinu vzkrisila, a naopak pokud si nemyslite ze existoval pravek a dinosauri, pak vase dite patri do cirkevni skoly.
OTÁZKA (21.1.2008 13:19) valburga
Mám čtyři děti. Všechny chodily na základku u sester voršilek a pak na arcibiskupské gymnasium v Praze. Rozhodně se z nich nestali tolik obávaní "náboženští fanatici". Zato všechny získaly velmi kvalitní vzdělání, pokračují na prestižních oborech na vysokých školách, dvě starší získaly stipendia na studium v zahraničí. A to, že měly povinné náboženství, jim v žádném případě neuškodilo. Je načase, aby lidé, kterým záleží na vzdělání dětí, začali rozlišovat mezi výukou náboženství jako předmětu, tzn. biblistiky, religionistiky a dalších oborů, které patří k všeobecnému vzdělání a mezi indoktrinací vírou, která se na církevních školách rozhodně nekoná. Zato moje děti přesně vědí, co učí islám, co židovství ap. Pokud Vám záleží na kvalitním vzdělání dětí, mohu tyto dvě školy opravdu doporučit. Bez ohledu na to, zda Vy a Vaše děti jste věřící či nikoli.
OTÁZKA (21.1.2008 13:19) Ivan Soudek
Náboženství je poruchou osobnosti - je to specifická sociogenní schizofrenie. Tedy pod společenským vlivem ztracená schopnost správně nalézat souvislost mezi příčinou a následkem. Bude na církevní škole její dávka taková, aby Vaše dítě získalo imunitu nebo jí podlehne?
OTÁZKA (21.1.2008 12:50) B. Fiala, Praha 6
Existují nějaká církevní předškolní zařízení v Praze? Jestli ano, můžete mi říci kde je to nejpříhodnější z Prahy 6 ? Děkuji.
OTÁZKA (21.1.2008 12:48) Jana
Moje 16 letá dcera studuje na církevním gymnáziu. Nyní v sextě jí škola nabídla možnost ročního studia v Německu. I tam se jedná o církevní gymnázium spojené s internátem. Obojí je vynikající. Samozřejmě, že se musí hodně učit (všechny předměty se učí samozřejmě v němčině a je z nich až na výjimky běžně klasifikovaná), ale zároveň i hodně poznává. Učitelé i vychovatelé velmi dbají na bezpečnost studentů, ale zároveň jim dávají i poměrně širokou volnost. Vychovatelé se studentům o víkendech hodně věnují, studenti mají zajímavou zájmovou činnost. Mimo jiné mají také možnost cestovat po německých městech a poznávat jejich pamětihodnosti. S českým gymnáziem je dcera v kontaktu hlavně pomocí elektronické pošty. Její třídní jí však pomohla domluvit zkoušky u jednotlivých profesorů (z předmětů, které v Německu nemá); kantoři, přestože jí pochopitelně probranou látku neodpustili (zkoušky dcera skládá před komisí), jsou ale velmi vstřícní (z češtiny obětavě ještě konzultace mimo pracovní dobu kantorky). Z jejich jednání je citit, že dceři fandí a mají radost, že české gymnázium dobře reprezentuje. České gymnázium jí tak dává šanci pomocí zkoušek během prázdnin zvládnout ročník tak, aby ho nemusela opakovat. Ze strany mé dcery vyžaduje takové studium samozřejmě značné úsilí, ale když profesoři, ať už v Čechách nebo v Německu, vidí snahu a píli, snaží se dceři vyjít vstříc. Dcera i my jsme s jednáním a vstřícností obou gymnázií maximálně spokojeni.
OTÁZKA (21.1.2008 12:29) C2H5.OH
Když nemáte na školu typu "francouzské lyceum", tak je úplně jedno do jaké české školy to dítě šoupnete. Z českého pseudoškolství vyleze vždy něco tak podivného jako je třeba Jihočeská stračena (rozumí se ty stračeny, kde je vůdkyně stáda Kuchta)...... Viz stařičký ftípek: U stolu seděly 3, jedna byla blbá, druhá šeredná a ta třetí byla taky učitelka. No snad se Vám podaří sehnat nějaké ty peníze a dát dítě do dobré školy na nějakém tom vyšším stupni.
OTÁZKA (21.1.2008 12:25) Lída
Baví mě, jak tu v diskusi lidi odsuzují něco, o čem vůbec nic nevědí. Náš syn letos maturuje na biskupském gymnáziu . Ve třídě je naprostá většina dětí nevěřících. Jediné církevní je na škole to, že ve třídě visí kříže a že mají třikrát ročně školní mši. Účast na ní se nijak nekontroluje, chodí tam jen ty děti a učitelé, kteří chtějí. Ostatní si užívají volna. Nikdo se nás nikdy neptal, jestli jsme my nebo naše děti věřící. Taky nejsme, nejsme ani pokřtění. Studenti nemají ani jeden povinný náboženský předmět, mají jen výběr mezi náboženstvím a etikou. Prostě normální škola. Jestli se rozhodujete, do jaké školy syna dát, tak se spíš snažte sehnat kontakt na nějaké její žáky a zeptejte se, jak to tam chodí. Fanatik se nakonec může z dítěte stát na jakékoli škole.
OTÁZKA (21.1.2008 12:19) jf
dobrý den, jsem věřící, a tak bych vás chtěla podporit v tom dát dítě do církevní školy, obohatí to jeho život, dozví se více nových informací z krestanského prostredí, ale samozrejmě v pubertě jsou i žáci krestanské školy.
OTÁZKA (21.1.2008 12:15) jajda1
mám obě děti na církevní škole. Jsme velmi spokojeni jako rodiče vstřícným a přátelským přístupem učitelů, mají na nás čas i pozdě odpoledne, což se např. nedá srovnat s naší zkušeností ve státní škole. Tam měla pí. učitelka čas na rodiče pouze v pondělí od 12,30 do 13,00. A přes to nejel vlak. Oba synové 2. a 4. třída mají třídní učitele, nikoli učitelky, což je vítaná změna, mají spoustu kroužků přímo ve škole a jsou naprosto spokojení!!! Jsme věřící rodina, ale mnoho spolužáků je nevěřících a nikdo z rodičů si nestěžuje. Nikomu na světě ještě neublížilo umět se modlit otčenáš, ale mnoha lidem škodí neúcta k tradičním hodnotám. A právě na ty je v těchto školách kladen důraz . DOPORUČUJI!
OTÁZKA (21.1.2008 12:13) Kralupák
Kam dát dítě si rozhodněte sami, ale na základě rady toho, kdo ví, o čem je řeč. To zcela zjevně 90% přispěvatelů do této diskuse neví.
OTÁZKA (21.1.2008 12:11) hugo
Církev vznikne, když se hlupák setká s podvodníkem. Dobrovolně si nechat oblbovat své dítě náboženskými podvodníky může jen slaboduchý idiot.
OTÁZKA (21.1.2008 11:55) Hr
Sam jsem byl pred 2 roky v podobne situaci, jen dite jsme meli starsi - na bezne zakladni skole se setkalo s sikanou, tak jsme hledali pratelstejsi prostredi. To se potvrdilo. Je treba rict, ze naprosta vetsina zaku i ucitelu je na skole normalni. Nejaky ten fanatik mezi uciteli se najde. Tj. rada je: Pokud je vase dite primerene silna osobnost, a pomuzete mu rozlisit normalni moralku a pripadne viru od fanatizmu, tak ano. Pokud je vase dite nejiste a snadno ovlivnitelne, tak premyslejte 2x.
OTÁZKA (21.1.2008 11:34) Honza
A proč jen církevní? Ať si školy zřídí i jednotlivé politické strany, církev je vlastně jen také takovou názorově sjednocenou partou, a můžeme mít školy komunistiské, zelené, ódéesácké, sociálně demokratické, ať trochu veselo. A když už církevní, tak já bych si pro své potomky vybral církev s řeckým panteonem, napište, kde se vyučuje pod Diovou patronací. A pokud Zeus není dost košer, tak chci školu Perunovu. Pokud ani ten Perun není k dispozici, tak si, do Pěruna, ty církevní školy vetkněte do klóbrcu.
OTÁZKA (21.1.2008 11:29) Zaphod
Ne, nepodporujte církve. Pokud možno nepodporujte ani náboženství jako takové. Náboženství je trik, danajský dar falešného pocitu sejmutí zodpovědnosti. Ne, pánbíček opravdu neexistuje. Což neznamená, že bychom se neměli chovat slušně. Ale neměli bychom se chovat slušně ze strachu před trestem zhůry. Co takhle zkusit dítě vychovat ke slušnosti pro slušnost samou coby ctnost?
OTÁZKA (21.1.2008 11:24) Honza
Hurá, jen do toho. Houšť a větší kapky, uzákonit to a snad ty islámce v blbosti opět předhoníme.
OTÁZKA (21.1.2008 11:24) EfDí
Vážení. Vezměte rozum do hrsti a přemýšlejte. Dosavadní rádoby "rady", které si zde můžete přečíst, jsou naprosto zavádějící. Já sám jsem absolventem církevní školy, konkrétně Církevního gymnázia v Plzni, které funguje již 16. rokem a má v Plzni a okolí dobré jméno. Je důležité si uvědomit, že církevní školy mohou dětem poskytnout klasické vzdělání standartního typu, které dostane vaše dítě na státní základní škole, nicméně církev. škola může nabídnout leckdy i více. Tím nemám na mysli jen výuku náboženství, či snad výuku katechismu. Často se jedná o rozšířenou výuku cizích jazyků ( např. latina - jazyk sice mrtvý, ale mnohdy velmi živý. ) Vzpomínám si, že moji spolužáci na "gymplu" si rovněž pochvalovali přístup ze strany učitelů k různým aktivitám, událostem, či třeba problémům. Já sám jsem věřící, ale je velmi dobré připomenout, že na církev. školách studují převážně děti z rodin ne-věřících, což je určitě zajímavé. Tedy káždá církev. škola je jiná, velice záleží na pedagogic. sboru a vedení školy, jakou atmosféru ve škole vytvoří za pomoci studentů. Rozhodně není důvod, dle mého názoru, bát se umožnit dítěti studium na církev. škole.
OTÁZKA (21.1.2008 11:22) Petr
Nikdy bych nedl dítě do takové školy, ve které by ho učitelé formovali v rámci nějaké ideologie, tím méně náboženské ideologie opírající se o dogmata - např. boha jediného ctíti budeš! Proč nemohu ctít deset bohů nebo žádného?!
OTÁZKA (21.1.2008 11:11) Madla
ani náhodou
OTÁZKA (21.1.2008 10:56) richard
Rada neví o křesťanství vůbec nic
OTÁZKA (21.1.2008 10:55) richard
Pokud si myslíš, že absolvent církevní školy je "fanatik", pak jsi jen fanatický atheista a není důvod proč tam své dítě cpát, nesnes bys ani aby dodržoval Vánoce, hned bys ho měl za "fanatika"o:)
OTÁZKA (21.1.2008 10:50) inza
Nedavejte ho tam, vyperou mu tam hlavu cirkevnima nesmyslama. V novinach se kazdou chvili doctete o tom, jak nabozensky sekty nekomu znicily zivot a udelaly z nej magora, a vy byste jim chtela sverit svoje dite?!
OTÁZKA (21.1.2008 10:50) ne stop cirkvi
http://simoneq.myminicity.com/sec
OTÁZKA (21.1.2008 10:47) Petr Zenkl
Pokud si takovou otázku musíte vůbec klást, nedávejte je tam. Převis poptávky nad aktuálními možnostmi je u těchto škol i beztak dost velký.
OTÁZKA (21.1.2008 10:38) jáá
to záleží na tom - co chcete z něj mít, ale já bych to nedoporučovala - víte, ty jejich příkazy a zákazy a doporučení - nadělají v mysli mladých pořádnou paseku - buď se jich bude držet a stane se nemyslícm a zakomplexovaným a dá mu hodně moc práce než se z toho dostane, nebo z něj se stane pazgřivec - lhostejný ke všemu a ke všem kromě sebe, který okoukal od okolí že ať provede cokoliv pomodlí se a je mu odpuštěno. Myslím že ani jedno byste z něj mít nechtěla. Vím to z vlastní zkušenosti- býval povinný katechizmus a navíc jsen měla faráře v rodině, takže zátěž až moc - než jsem se z toho dostala a začala myslet samostatně a odpovědně , s příbuznými a jejich katolickými zvyklostmi se rozešla a se vším se vyrovnala, vzalo mi to velký kus života. člověk má-li být slušný, musí si být vědom toho, že za vše co uděla, může jen on sám a musí se chovat tak aby se nemusel vymlouvat či omlouvat - Koneckonců vidíte to u politiků - převážně starších - udělaj jakoukoliv kravinu a pak se omlouvaj a vymlouvaj a houby jim záleží na následcích pro ostatní, které jejich čin způsobil. Ten blok je tam furt.
OTÁZKA (21.1.2008 10:34) Vladimir
Nedavejte ho tam. Hrozi, ze mu napr. reknou ze dinosauri nebyli, v lepsim pripade ho sice budou ucit o dinosaurech ale zaroven rikat ze to neni pravda.
OTÁZKA (21.1.2008 0:11) Lucie
CIRKEVNI SKOLA JE DOBRA VOLBA, ZJISTETE SI, KOLIK PROCENT DETI JE ZROVNA NA TE VASI SKOLE ATEISTU. CHODI TAM MYSLIM DOST DETI RODICU, KTERI SE PROSTE JEN BOJI DROG A VLIVU NEVHODNYCH SPOLUZAKU, JSOU TO DETI ZE SLUSNYCH RODIN. FANATIK SE Z VASEHO SYNA ASI NESTANE, SPIS SNAD STRIDME VERICI, ALE TO SNAD NEVADI...
OTÁZKA (20.1.2008 18:35) Jezisek
Nejdříve by jste si asi meli ujasnit nazor na verici, bo kdyz si myslite, ze absolvent zakladni cirkevni skoly je fanatik, nebo ze by se z nej po dokonceni stal, tak vubec nechapu duvod, proc jste se rozhodli vaseho synatora poslat zrovna tam. Ja verici nejsem, typ teto skoly neznam, nevim jakym zpusobem se vyucuje, ale proc ne? Moje kamaradka je studentkou cirkevni skoly, ktera je zamerena na hudebni vychovu (hrani na nekolik nastroju, teorie atd.). Kdyby jste meli takovi duvod, tak klidne, ale jestli si myslite, ze vasemu diteti cirkevni skola poskytne ,,lepsi" tradicni hodnoty a disciplinu, tak v tom pripade s vami nesouhlasim. Budou tam uplne stejni dospivajici deti, jako na jinych obycejnych zakladkach a bude se tam jeho krasna detska nevinnost kazit uplne stejne...