Autorem projektu je autor, kritik a teoretik Michal Richtr, který si dal za cíl demonstrovat, že design může být efektivním nástrojem k dosažení pozitivních ekonomických výsledků, hlavní konkurenční výhodou, impulsem k nákupu a přidanou hodnotou. „Věříme, že náš projekt se stane inspirací pro malé a střední firmy, jako využít kvalitní design jako nástroj růstu a prosperity,“ říká Richtr.
Vliv designu ilustruje na třinácti případových studiích českých firem a značek, kterým spolupráce s designéry přinesla úspěch. Připomíná třeba společnost TON, které v roce 2011 po spolupráci s novými designéry vzrostl zisk o 500%, firmu BOTAS, která po svém redesignu zvýšila prodej o 400% nebo festival Rock For People, který letos představil nový vizuální styl z dílny Dynamo Design a díky tomu prodal o 50% více propagačních předmětů.
Výsledky projektu představil Richtr na vernisáži výstavy Designem k prosperitě, která se uskutečnila ve čtvrtek a pro veřejnost bude přístupná od 26.9. do 7.10. v pražských prostorách Dynamo Design (Osadní 35). Obyvatelé ostatních měst se však nemusí bát, expozice bude v dalších týdnech putovat po celé České republice.
Michal RichtrAutor projektu Designem k prosperitě Michal Richtr je propagátorem designu jako konkurenční výhody, designu schopného znásobit obchodní úspěch firmy. Své dlouholeté zkušenosti z oblasti Brandingu a Corporate Designu sumarizoval Michal Richtr ve výstavním projektu a knize CI. CZ 1990 – 2007. Zde společně s Alanem Zárubou vybrali a představili nejúspěšnější projekty z oblasti vizuální komunikace a prezentace na českém trhu po roce 1990. Putovní výstavu ve spolupráci s Českými centry shlédli diváci v Praze a Brně, ve Vídni, New Yorku a Tokiu. |