Opatření, která dopravní podnik přijal, přivítali zástupci Drážní inspekce. "Toto zabezpečení bude dostatečné. Jsme rádi, že dopravní podnik navíc uvažuje i o instalaci elektronického systému zajištění," řekl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Dodal, že k podobnému kroku ale provozovatele nikdy nemohou přinutit, pokud provoz na nezajištěné trati schválil drážní správní úřad.
"Jsme proto rádi, že se nyní vyvolala tato celonárodní diskuse," řekl mluvčí s tím, že v evidenci mají řadu míst, která jsou mnohem více nebezpečná než jednokolejka v Ostravě. "Jsou to některé železniční přejezdy, kde už zemřelo několik lidí a nic se stále neděje. Žádáme o instalaci závor. Provozovatel se ale hájí tím, že provoz je v souladu s předpisy," tvrdí Neusar.
Nehoda se stala v pátek krátce před 18:00. Čtyřiadvacetiletý řidič jedné ze souprav pravděpodobně porušil vnitřní předpisy dopravce a na trať vjel v době, kdy proti němu mířila další souprava. Srážce už řidiči nezabránili. Na místě zemřeli dva lidé. Třetí oběť podlehla zraněním později v nemocnici. Desítky lidí byly zraněny.