Výpravčí proto povolila vjezd lokomotivě, která do vlaku narazila. Nehoda si vyžádala jeden lidský život a několik lehkých zranění. O možné příčině nehody informoval odborník na železniční dopravu a advokát Karel Baborák, který zastupuje zaměstnankyni Českých drah, který si místo nehody osobně prohlédl. "V pondělí silně pršelo a není vyloučeno, že docházelo k prokluzu. Proto strojvedoucí osobního vlaku nebo někdo před ním pomocí zařízení, které je v lokomotivě, kolej vydatně zapískoval. To způsobilo, že kolej ztratila podle železničářské terminologie takzvanou šuntovací schopnost," řekl Baborák.
Jinak řečeno zařízení nerozpoznalo, že na kolejích stále stojí vlak. Výpravčí, která byla v budově, neviděla, co se stalo. Podle Baboráka nemá ani povinnost to sledovat. A protože zařízení ukazovalo volnou kolej, mohla postavit vjezdové návěstidlo do polohy volno, uvedl.
"Strojvedoucí lokomotivy na první kolej vjel s vědomím, že je volná a neměl šanci zareagovat. Mohl si lehnout na podlahu, čímž se řada lidí zachrání, nebo skočit do strojovny," řekl právník.
Mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar k možné příčině neštěstí pouze podotkl, že inspektoři případ řeší a nemá k němu další podrobnosti. Také si nevzpomíná, že by se podobný případ někdy v minulosti stal. Nechtěl ani předčasně spekulovat o tom, zda by se měly změnit bezpečnostní předpisy.
Nehoda se stala brzy ráno na hlavním železničním tahu a v osobním vlaku cestovalo 12 lidí. Lokomotiva společnosti ČD Cargo narazila zezadu do pomalu se rozjíždějícího vlaku pravděpodobně 40 až 50 kilometrovou rychlostí. Náraz kabinu nákladního stroje zcela zdemoloval a strojvedoucí v ní zahynul. Tři cestující byli lehce zraněni, jednalo se zejména o pohmožděniny. Také strojvedoucí osobního vlaku utrpěl lehčí zranění.