V předvolebním spotu Strany zelených nakládají její známí politici a kandidáti do eurovoleb 5. a 6. června seno na valník postavený na dvorku před českou chalupou. Jejich činnost provází záběry na rozhovor domácích zvířat, které svérázným způsobem glosují českou politickou situaci a záměry SZ.
"Chcete, aby Evropa zkultivovala náš český dvorek?," ptá se pak hlas v závěru spotu. Kateřina Jacques v něm řídí traktor, který odváží valník se senem. Na něm předseda strany Martin Bursík mává vlajkou EU, kde modrou barvu nahradila barva zelená.
Jacques se ale ve spotu objevuje i v úvodu, kde s několika tabulemi v rukou předvádí, že ví, co to je biomasa. Její výpadek v diskusi s hercem Janem Krasem v jeho pořadu "Uvolněte se, prosím" se stal velmi populární na českém internetu a sama politička jej označuje za největší ostudu své kariéry.
Spot, který má dvě různě dlouhé verze, se trefuje do některých českých politiků či stran. Pro větší názornost je například u krocana položen na červeno obarvený srp a kladivo. Kohout, který v Evropě "nebude furt tak vyřvávat", je za nohu přivázaný před maketou připomínající Pražský hrad.
Dárky nerozdávají
Strana zelených (SZ) dnes v Praze zahájila kolečko setkání s občany před blížícími se volbami do Evropského parlamentu (EP). Za deset dní hodlají kandidáti objet všech 14 krajských měst.
"Nepořádáme megakoncerty, nerozdáváme dárky," komentoval předvolební kampaň za tři až 3,5 milionu korun místopředseda zelených a někdejší ministr školství Ondřej Liška. Podle Jacques se rozsáhlé billboardové kampaně mnoha voličům přestávají líbit. Čtyřka na evropské kandidátce SZ Jiřina Šiklová dokonce podotkla, že zelení nestojí o ty voliče, kteří by je volili za "dvě piva" nalitá zadarmo na předvolebním mítinku. Podle ní jsou důležitější ideje, na kterých politika SZ stojí.