Co na to kouč, který už oznámil, že ODS vypustí modrou turistickou šipku z kampaně v roce 2006 a že regiony budou mít volnou ruku? „Hlavně nepřepálit začátek, tak jako se stalo v roce 2002,“ sdělil šéf volebního týmu Jiří Šneberger serveru Týden.cz.
Zajímavé. Není sice jasné, zda tím Šneberger myslel tehdejší zápas o Senát či o sněmovnu, ale slyší-li běžný občan výraz „kampaň ODS 2002“, je ihned v obraze. Ten plakát je ještě v dobré paměti: maličké žluté Česko obklopené mořem černi a provázené heslem ODS volí české národní zájmy.
Přepálený začátek? Kdepak, bylo to přepálené od začátku až do hořkého konce. Dokládají to tvrdá čísla, volební výsledky. A ty daly jasné poselství: Na argumenty typu „čelíme tlaku na změnu poválečného uspořádání v Evropě na účet naší země“ voliči ODS moc nedají.
Být Mirkem Topolánkem, dali bychom si dobrý pozor. Fakt, že kampaň do krajských voleb není řízena centrálně, působí jako velké plus. Ale případný neúspěch v krajích může zatřást centrem více, než by se teď zdálo.