Podle spotřebitelského časopisu dTest podnikatelé připravují zákazníky o jejich zákonná práva pouze zdánlivě. "Pouhé uvedení informace, že smlouva byla uzavřena v provozovně, nenaplňuje podmínky zákona. Je nezbytné zohlednit, zda je skutečně nákup na přednášce konané v sále hotelu běžný a zda spotřebitel může daný druh podnikání na daném místě očekávat," uvedl vedoucí poradenské linky dTestu Lukáš Zelený.
Časopis tvrdí, že argument o nemožnosti odstoupení od smlouvy, uzavřené v provozovně, využívá například společnost Zepter. Zákazníky podle časopisu láká na výhru, kterou mají obdržet na přednášce o zdraví, jež se koná v účelově nahlášené provozovně.
ČTĚTE TAKÉ: |
"Namísto očekávané přednášky čeká zákazníky prodej výrobků společnosti Zepter. Spotřebitelé se u této společnosti setkávají také s tím, že zboží získají až po úplném splacení kupní ceny, například až za několik let. Může se tak stát, že spotřebitel obdrží výrobek ve zcela jiném provedení, než si původně vybral," píše dTest.
Vyjádření firmy Zepter ČTK shání. Zepter si podle dTestu nechal zaregistrovat pro svou činnost neobvyklé množství provozoven. Jejich přehled uvádí na svých internetových stránkách www.dtest.cz/zepter.