Diskuse k článku: Chytrá auta ohlídají i řidiče. Budou vyhodnocovat, zda se řidič nekouká do mobilu

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 44
  • Poslední: 17.4. 2019 13:37
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
M. Zdobinský 17.4.2019 9:36

Napadlo někoho, kdo to všechno platí? Ty hordy dobros..ů, kteří vymýšlejí další a další hovadiny, jak nás kontrolovat, buzerovat, evidovat a nakonec zdanit. Východní komunismus jsme vyhodili dveřmi, jenže jsme ho nakopli do zadnice asi moc, on oběhl zeměkouli a už se oknem vrací ze západu.

M. Prokop 17.4.2019 9:38

No, kdo ... Přece my!

V. Braun 17.4.2019 13:10

Já si za větší bezpečnost na silnicích rád připlatím. Zejména když je jasné, že s masovým zavedením jde cena rapidně dolů.

A. Novák 17.4.2019 13:36

tak si klidně připlaťte, ale ze svého. Spoustě lidí stačí auto bez elektronických nesmyslů.

J. Podešva 17.4.2019 8:42

Chytrá auta ohlídají i řidiče. Budou vyhodnocovat, zda řidič má ty správné sluníčkové, probruselské a provatikánské názory.

Č. Ludvík 17.4.2019 9:21

Tady nejde o nějaké ideologie, ale o to, že existují technologie schopné zvýšit bezpečnost silničního provozu a zachránit životy. Automobilky je z velké části už dávno nabízí za příplatek, změna je tedy hlavně v tom, že by byly povinně i v základních verzích. Samozřejmě, je nutné najít rozumnou míru používaní těchto technologií, aby zůstala člověku svoboda rozhodování. Věřím, že nesmysly typu omezování rychlosti neprojdou, a od dalších případných se později ustoupí, až se předvedou v praxi. Ale pokud bude auto v případě nepozornosti nebo indispozice schopné samo dobrzdit před překážkou, nevidím v tom problém, ale užitečnou věc.

M. Prokop 17.4.2019 9:38

Problém je, že automatika nerozliší skutečně nouzové případy od běžných provozních.

V. Braun 17.4.2019 13:06

Jak jsem psal již dříve, mám najeto přes 120 tisíc km v autě, které automatické dobržďování před překážkou má. Nemám s tím nejmenší problém, ještě se mi nestalo, že by zasáhnul falešně a začal brzdit bez překážky. Ozval se několikrát, většinou na dálnici, a vždycky oprávněně. Jistěže systém může někdy selhat, podstatné ale je, že méně často než člověk.

A. Novák 17.4.2019 13:37

takže se přiznáváte, že nejste schopen sám vyhodnotit situaci v provozu a včas zabrzdit?

V. Hák 17.4.2019 11:29

vidím to podobně,a jen dodám drobnost,většina nových technologií je svojí reakční dobou, schopností vyhodnotit nebezpečí pro řidiče i v jeho chování atd, na lepší úrovni než umí sám člověk.A ještě drobnost, když je za volantem magor tak mu je veškerá technika auta dost často k ničemu.Jen je škoda že na jeho jednání doplácejí i ti kteří se chovají slušně,bohužel.

J. Nový 17.4.2019 11:32

A co třeba, pane Ludvíku, vzájemné měření povolené rychlosti mezi auty a následné odesílání informací do "centrály? Samozřejmě povinné kamery v autě i internetové připojení. To tam samozřejmě nebude prioritně kvůli tomu. Zavedeno bude samozřejmě z bezpečnostních důvodů, aby zachraňovalo životy a posílalo informace o nehodě. To je samozřejmé. Ale když už to v autě bude, proč ten internet a kamery nevyužít pro další "zvýšení bezpečnosti", že? :)))

V. Braun 17.4.2019 13:09

Asi jste nečetl článek, kde je jasně napsáno, že třeb azáznamy z černé skříňky se smí použít je z doby těsně před nehodou. Dlouhodobější záznamy, i když by je bylo možné použít třeba proti řidiči častěji překračující rychlost, použity být nesmí. Tolik k vašemu nápadu.

A. Novák 17.4.2019 13:35

líbivé řeči, nic víc.

J. Kubala 17.4.2019 8:35

Proč máte všichni neustále problém s dodržováním předpisů?

I. Kanafasik 17.4.2019 8:45

protože v životě, speciálně v dopravě může nastat situace, kdy porušit předpis je řešení krizové situace, která může nastat. a pozor důsledné dodoržování předpisů nezaručuje, že se do krizové situace nemůžete dostat.

J. Kubala 17.4.2019 8:49

ano, v krizových situacích chápu, ale řeší se, což jsem očekával, že nás někdo bude hlídat, jestli telefonujeme za jízdy, což se nesmí, ale stejně je to naprosto běžné, bohužel. A určitě neřeší všichni krizové situace

I. Kanafasik 17.4.2019 9:07

pokud to jen zvukově upozorní, že se nevěnuji řízení, prosím. pokud systém ovšem v tom případě bude zasahovat do řízení vozu, nesouhlasím. (a to za jízdy mobil nepoužívám) .

M. Prokop 17.4.2019 9:39

I to zvukové upozornění je problém. Automat prostě nerozliší, zda se skutečně nevěnujete a bude otravovat.

Z. Lapil 17.4.2019 9:09

Nemám problém s dodržováním předpisů. Mám problém s křížencem policajta a drbny za zadkem.

Zvlášť když polovina předpisů je administrativní buzerace. Pamatuju si, že prvotním důvodem k omezení rychlosti na silnici byla úspora pohonných hmot. Okamžitý vliv na počet nehod to údajně nemělo. VÍM, že 90km/h je na některé silnici zbytečné (široká silnice, výhled několik brzdných drah, nikde nikdo), na některé by tou devadesátkou nedokázal jet ani Schumacher.

A pokud hrozí, že mi ta domovnice sáhne do řízení na Jižní spojce v její zvlášť výživné podobě, protože se za mnou zjeví sanitka a já šlápnu na plyn, abych jí šel z cesty, tak se prostě a jednoduše bojím.

Dost by mě taky zajímalo, jak by si ten umělý inteligent poradil se situací, kdy jsem jel za autobusem, ten se nevešel pod most a začal couvat. Zdrhal jsem pozpátku jak zajíc dobře dvě stě metrů, než se silnička rozšířila natolik, že jsem dokázal vyjet do boku a být spatřen. Pro rádce: blikání ani troubení nepomohlo.

J. Novák 17.4.2019 8:22

Ještě, že tenhle spolek dementů bude za měsíc rozprášen. Třeba takový omezovač rychlosti je nápad hodný Chocholouška.

J. Novák 17.4.2019 9:07

Za měsíc bude prvek očekávání vystřídán prvkem zklamání, jako tomu bylo v minulosti a bude i v budoucnosti...

Z. Lapil 17.4.2019 9:14

Obávám se, že to nepomůže, EU má drastickou setrvačnost. Přinejmenším jsem dnes slyšel, že by se měli všichni strojvedoucí v EU naučit ANGLICKY.

M. Prokop 17.4.2019 9:42

Jeden z mála dobrých nápadů, jen se divím, jak to prolezlo přes Frantíky. Možná to promáčkli Němci.

Z. Lapil 17.4.2019 10:37

Možná dobrý nápad (ta angličtina jako mezinárodně známý jazyk určitě; bez ironie), jen nevím, k čemu to těm strojvedoucím bude. Na trati mají návěstidla a v hraničních stanicích se obvykle mění CELÁ vlaková četa. Viz "změna průvodčích, předložte jízdenky, prosím".

Při jízdě peážní tratí (přes Polsko - Glucholazy, a tuším dvě přes Německo) by neměl být problém zajistit cizojazyčné vlakvedoucí (přes to Německo běžně průvodčí běžně komunikuje německy - prodej jízdenek) a strojvedoucí.

K. Novák 17.4.2019 9:52

To by ale musel umět anglicky i další obslužný personál,např.posunovači,vozmistři,výpravčí,dispečeři atd. To bude patrně problém.

Z. Lapil 17.4.2019 10:39

Ono je to celé na hlavu. Těch pár lidí, co zajede pár kilometrů do sousedního státu... Myslím nádražáci, ne cestující.

M. Prokop 17.4.2019 9:41

Rozprášen ano, omezení zůstane. Navíc není jistota, možná ani naděje, že nový bude lepší.

M. Prokop 17.4.2019 8:14

V ceně stoupnou veteráni bez podobných vyfikundací a taky práce hackerů. :-P

J. Tachovsky 17.4.2019 7:57

Omezovac rychlosti pujde jednoduse vypnout napriklad v pripade bezpecneho zrychleni pri predjizdeji. Staci zmackoout prislusne tlacitko, zadat PIN a potvrdit vyrazeni hlasovou identifikaci, pripadne otiskem prstu.

J. Novák 17.4.2019 8:28

Lepší by byla kolkovaná žádost a pro její odsouhlasení či odmítnutí vytvořit nový úřad.