Neděle 26. ledna 2020svátek má Zora -2 °C zataženo Předplatné LN

Diskuse k článku

Slavný Ital měl smůlu. Design Favorita diktovaly možnosti českého výrobce světel

Kdyby ve státním podniku Autopal stvořili světla podle návrhu italského designéra Giussepe Bertoneho, byl by „kukuč“ Škody Favorit docela jiný. Jenže v době vzniku tohoto výjimečného auta panovala v závodě u Nového Jičína technologická omezení, která donutila Itala k jinému řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Jež 8.9.2017 13:15

Favorit kombi (stříkačka 95) bylo nesmrtelné auto v podstatě opravitelné na koleně.

K. Jež 8.9.2017 13:11

To mají inženýry i u lisů asi.

R. Tesařík 8.9.2017 9:40

Jděte už s tím favoritem do piši.

I. Hil 8.9.2017 10:34

A proč to tedy čtete?

R. Tesařík 8.9.2017 10:49

Proč si myslíte , že jsem to četl?

I. Hil 8.9.2017 10:51

Tak jste grafoman? Že máte potřebu se vyjadřovat k tomu co vás nezajímá?

A. Novák 8.9.2017 9:13

proč tedy v galerii není fotka toho navrženého světlometu?

V. Hamáček 8.9.2017 9:17

http://img.e15.cz/img/11/full/3379750_.jpg

I. Hil 8.9.2017 10:52

Tak to je skoro jedno....

V. Hamáček 8.9.2017 11:13

tak to ani náhodou ... původní skica bylo moderní auto ( něco jako VW Polo ) . Výsledek vypadá jako šlapací ......

P. Toman 8.9.2017 11:49

Automobilový designér Hamáček promluvil. :-D

V. Hamáček 8.9.2017 12:14

V pohodě ... každý si může najít, jaká auta byla uvedena v roce 1988 na trh a ocenit tvůj vkus s Fáčkem, Tomane. Ale rozumím ti. Já kdybych dodnes s Favoritem jezdil, také bych na něj nedal dopustit . :-)

P. Toman 8.9.2017 12:48

No nekecej, tys to zase překroutil. Jaké překvapení... Já vím, že jsi brouk Pytlík, který všemu rozumí ale pro někoho , kdo se více než 25 profesionálně věnuje automobilovému designu, jsi (mírně řečeno) k pousmání. Především tím, jak hodnotíš konečný design ve vztahu k prvotní skicám, kterých vznikly stovky a u kterých není automobiloví designér prakticky ničím vázán. Další skici, které už byly jasně profilovány, se od finální verze moc nelišily (až na ty nešťastné čelní světlomety).

V. Hamáček 8.9.2017 12:56

ty světlomety z toho udělaly legrační auto ... stejně jako kdyby modelka šilhala, ty "profesionále" :-) Favorit byl i na tu dobu komické auto, co se týče vzhledu :-)

A. Novák 8.9.2017 22:39

mám takové podezření, Hamáčku, že jste se narodil v kině...

K. Jež 8.9.2017 13:12

Tak ty užší byly dokonce hnusnější. Dobře, že nebylqa technologie.

V. Hamáček 8.9.2017 13:18

ty užší z toho dělali felicii ... nic víc

V. Grycz 8.9.2017 8:39

Favorit měl jedinou slabinu. Crashtest. Jinak výborné auto. Já měl jeden z posledních karburátorů.

A. Reček 8.9.2017 8:49

To ano, ale tehdy ještě stále se vyrábělo všechno dle naplánované výroby z centra a nebyla tímto schopnost a možnost pružně ve výrobě reagovat na poslední zlepšovací možnosti. Bohužel bylo centrální plánování a tím se snižovala naše konkurence schopnost.

V. Grycz 8.9.2017 8:56

Ano bylo to těžkopádné. Můj Favorit už byl po německou výrobou r.v. 93.

L. Max 8.9.2017 8:56

Kdyz si na Favorita presedlal z zebrinaku, tak urcite!

A byla to takova bomba auto, ze si vsechny automobilky sedly na pr**l!

V. Grycz 8.9.2017 9:36

Ano Volha byla pohodlnější.

L. Max 8.9.2017 10:36

Carevna ano!

M. Dvořák 8.9.2017 7:45

"Slavní italský designér" ???

V. Hamáček 8.9.2017 7:28

Prostě komouši byli vždy na vývoj čehokoli matláci. Resp. nápady tu byly ( chytré hlavy mezi vývojáři a konstruktéry ). Ale organizační a ekonomické schopnosti komoušů dotáhnout nápad do výroby, byly skoro nulové. To co se tu vyrábělo, bylo vždy komické ve srovnání se západem. Auta, co vypadala jako šlapací, pokus o walkman velikosti západního VHS přehrávače, barevné televize s technologií o 20 let pozadu , srandovní hadry vhodné tak na plenární zasedání okresního výboru strany .... na co se člověk podíval, to bylo k smíchu .......

S. Cerman 8.9.2017 8:27

Své schopnosti Hamáčku dnes ukazují kapitalisté při stavbě silnic, a železnic. Měl bys Hamáčku jim poradit. Ty jsi přeci genius. Tak Good Luck!

A. Reček 8.9.2017 8:41

Doporučuju vám zájezd vlastním autem na cestování silnicemi v Rusku, které nejsou spojnicemi krajských (oblastních) měst. Měl by jste i vy jim tam poradit a popřeju vám šťastný návrat. A to nemyslím na oblast Uralu a Sibiře!

V. Braun 8.9.2017 9:17

Ono stačí Bělorusko nedleko hranic s EU. Cestoval jsem tam týden autem a byl jsem naklepaný jak řízek.

A. Reček 8.9.2017 9:31

Já jsem to do Karélie, na sever od Petrohradu zkrátil cestu přes Polsko, Litvu a Lotyšsko. Nezapomenutelné rovněž.

P. Balcar 8.9.2017 8:42

Problém, o kterém mluvíte je stavební dozor investora. V tom je to stejné jako za socialismu: kde chyběl, tam bylo zaděláno na průšvih.


Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Premium

Parkování zadarmo díky fíglu. Stačí si připlatit za vlastní espézetku

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Češi parkující v centru Prahy na takzvaných modrých zónách zkoušejí fígl, jak nezaplatit za parkovné svého auta ani...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...