Diskuze
Podceňujete jízdní vlastnosti?
Děkujeme za pochopení.
Gott
Ahoj, pár dní tady nejsem
a už je tady nováček Kylie či jak a rozdává rady a porady zadarmo jako Přemek. Ještě chvíli a bude se točit na kole štěstí.Určitě žila nějaký čas v D a tam jsou opravdu kabrňáci na vymletí mozku.Když chce člověk něco znát či vědět,tak se začne o to zajímat a popřípadě studovat.Tady probíhá vcelku laická diskuze i když jsou zde opravdoví znalci,ale nevnucují své vyčtenéznalosti za každou cenu.Jinak jsou vaše příspěvky nědky věcné miss Kylie.
Kylie
Re: Ahoj, pár dní tady už jsem
Miss? Tipujete mne na paničku from Louisiana or Mississippi? Ale jinak děkuji a těšilo mne pane Bože.
PS: Těch dní bylo maličko více, ne?
Zdenek Dostal
stav
O moc dulzeitejsi je, v jakem stavu je ten podvozek. Tlumice? Pruziny? Setkal jsem se s nazorem, ze tlumic se ma menit az kdyz tece. Kamarad, majitel jedne z posldnich mazd 626 ve chvili, kdy mel 180t km najeto oznamil, ze byl na testu tlumicu a ze maj jeste 89%. jake bylo jeho prekvapeni, kdyz musel ve 195t km tlumice vymenit a auto sedelo nejmene o tridu lepe. K cemu jsou ty testery?
A take zalezi na obuti, lepe bude sedet stara octava na kvalitnich pneu nez focus na nejakych zvejkackach(overeno vlastni zkusenosti)
Kylie
Tlumiče po 180 000 km?
Testery fungují, v tom problém nebude. Tak jako většinou je chyba v člověku a v případě který popisujete, to někdo odflákl až moc. Ale myslím, že člověk nemusí být odborník na auta aby věděl, že tlumiče je vhodné měnit dříve než po pěti šesti objetích zeměkoule.
Ohledně kvalitních pneumatik v česku, snad ani nemluvit. Tolikrát jsem viděla na drahých a kvalitních vozech ty nejlevnější pneu. Potkat v zimě Audi za dva miliony osazené Matadorkami není nic výjimečného. Zrovna tak místní pneuservisy (absolutně!) bojkotují rychlostní index pneumatik. Myslím, že to platí i pro česko (v EU je to povinnost už dávno) ale rychlostní index (jde hlavně o zimní pneu) pneumatiky NESMÍ být nižší více než o jeden stupeň. Nasadíte-li pneu "pomalejší" MUSÍ být na čelním skle štítek na toto upozorňující. Když jsem v česku na podzim po koupi nového vozu zajela do pneuservisu (jednoho z nej- v Praze) jednak mne (snad spíše díky nedorozumění) čekaly pneu o index nižší než jsem si objednala (a Michelinky které jsem si objednala by prý dorazily nejdříve za několik dní - já chtěla odjet do zahraničí hned po nasazení pneu) a po mém upozornění, ať mi tedy na sklo nalepí onen štítek (což vyžaduje zákon!) na mne koukali jako bych spadla .... (prý to dělají běžně a ještě NIKDY to nikdo nechtěl a vlastně takové štítky VUBEC nemají!). Docela dost mne to zaskočilo, ale dnes už vím, že to je opravdu "normální" (ostatně jako mnoho dalších místních "originalit")
Lados
Bezpecne auto nic neresi!
Mno, na jednu stranu si myslim, ze lidi, co radeji investuji do hutackyho kridla a super litaku dozajista nehodlaji investovat do bezpecnosti, protoze jim to "jede lip" i kdyz jedou na hranici moznosti (auta/ridice). Na druhou stranu mam se stale drzet spolecenskych standardu? Mam priplacet za auto s ABS,EBD,EKG,OPBH apod? Vedomi, ze jedu v "bezpecnem" aute dle meho soudu lehce oslabuje vuli vyhnout se kolizi. Protoze jsem si nedavno zrusil auticko tim, ze jsem se na nej spolehal, musel jsem narychlo sehnat jine s tretinovym rozpoctem. Nema ani ABS, ma mizerny vykon a 11 let. Davam si mnohem vetsiho majzla abych se neocitnul v situaci, kdy bych se na nej musel spolehat vic nez na sve reakce. Nez predjedu, tak si to dvakrat rozmyslim, jestli chci za kazdou cenu predjet nebo dojet. (Nekdy mam dojem, ze predjizdeni je narodnim sportem). Na druhou stranu to ma jizdni vlastnosti temer srovnatelne s dnesni produkci - sedi v zatackach, velky rejd apod. Toto auto mne uci jezdit bezpecne, protoze samo neni bezpecne. Pravda, kdyz to do mne napali nakladak, protoze si mne nevsiml, budu zehrat na to, proc nemam sve Volvo, ale kdybych mel takhle uvazovat vzdy, uzakonil bych standard noseni neprustrelne vesty (kazdy dva roky vymenit za modernejsi), kdydexovych ochrannych prvku a zivotni pojisteni. I ridici superbezpecnych aut by si meli uvedomit, ze kdyz do nekoho vrazi, nejspis preziji, ale v druhem vozidle, uz to nikdo prezit nemusi. Kdyby lidi nebyli tak zmasirovani "bezpecnym autem" a radeji se venovali bezpecne jizde, bylo by na svete mnohem, mnohem lepe... A ted mne omluvte, musim odlepit par samolepek ze sve Primery, aby zbytecne nedrazdila zavodniky s kridlem na hlinach chipnutym agregatem...
kariela
par nelogicnosti
V článku je pár nelogičností.
1. Pokud člověk více peněz nemá nebo není ochoten (není nucen) je dát do auta, je zbytečné se pohoršovat nad tím,proč si něco nepřiplatí.
2. Stejně tak nechápu, proč někomu rozmlouvat nové auto. Je jen jeho věc, jestli se rozhodl pro nové nebo ojeté. Nejspíš dobře ví, proč si vybral, jak si vybral.
3. Nevšiml jsem si, že by bylo možné (někde možná ano) si připlatit třeba 10 tis. Kč za boční airbagy. Většinou je to možné až ve vyšší řadě výbavy, která je ovšem mnohem dražší. Pokud má kupující pevný rozpočet, asi se nemůžeme divit, že si nepřiplatí za řadu zbytečností 60 tis Kč (příklad) jen proto, aby měl boční airbagy. Malou radost lakovanými nárazníky si však za těch 10 tis. (aniž by překročil rozpočet) udělat může.
Další nerozebírám, asi si všimnou ostatní...
Kylie
Re: par nelogicnosti
Milý karielo! Autor pravděpodobně chtěl zmínit snad až velmi vyjímečný přístup českých motoristů při koupi auta. Český pohled je opravdu trochu originální a průměrný čech si raději koupí za obdobnou cenu i silně zastaralý vůz (který ale vypadá "in"), než nový ale menší (ale moderní, s nižšími emisemi, vybavený prvky aktivní i pasivní bezpečnosti). Například ve srovnatelném Maďarsku je situace o dost lepší a taková nadvláda ojetin na jejich silnicích není vidět. To že v zatím vcelku dobře prosperujícím státu se dvacet let po revoluci doveze a prodá VÍCE ojetin než nových vozů (i přes různé mnohaleté záruky a další zvýhodnění) není úplně normální. To nesrovnávám s nějakým západoevropským státem (stačí sousední Rakousko).
Nejde o to se pohoršovat, ale provoz na silnicích by byl bezpečnější, kdyby tu nedominovaly autovraky (problém české STK je pro průměrného němce nepochopitelný - a to doslova!). Další otázkou jsou emise vozů (zde česko také poněkud zaspalo, platit povinné ručení dle objemu motoru a na to co leze z výfuku "totálně kašlat" je v 21. století již také hodně originální přístup. Navíc modernější auta jsou i výrazně bezpečnější (to v zemi patřící v nehodovosti k těm naprosto nejhorším JE důležitý argument).
Souhlasím, že autor článku mohl být leckde konkrétnější a snad "polopatičtější", ale jeho myšlenka je NAPROSTO správná.
isis2000
bohuzel dosti lidem stale staci hola "zakladni" vybava
... hlavne at je to co nejlevnejsi ...
A muj pripad ... ackoliv bych v dobe koupe zapadnul presne do autorovi kategorie "ojete auto" okolo 200 tis, rozhodne jsem sel po kouscich "v plne palbe" ... z dnesniho hlediska je to vuz prumerny, ale jizdne me bavi a jsem spokojen a v nejedne chvili me presvedcil o svych vlastnostech (rocnik 2001, technicky rok 98) ... sice nema protiprokluz, ale jenom ABS, EBD, 4 polstare (ackoliv udajne ty dva bocni jsou napul i hlavove, takze mozna i 6) ... ale doufam, ze je nebudu muset nikdy okusit po aktivaci. Na Volvicko teprve stradam :)
Kylie
Re: bohuzel dosti lidem stale staci hola "zakladni" vybava
Milý isisi2000! K tvému rozumnému příspěvku (jaký máš vůz? mám k dispozici "studnu vědomostí" a možná bych ti mohla prozradit, jak je to s těmi tvými bočními airbagy) snad jen malý dodatek, že volvo patřilo a víceméně stále patří k premiantům bezpečnosti, ale pravděpodobně vleklé finanční trable automobilky způsobily, že absolutní světovou špičkou již není).
PS: Ale koupě vozu Volvo z důvodu bezpečnosti je jinak VELMI rozumným až "nečeským" počinem.
Miki
Lze souhlasit jen částečně
Autor tu trošku směšuje dvě kategorie řidičů:
A) "jízdní vlastnosti nejsou důležité, protože já jezdím pomalu a nejsem žádný závodník“
B) místo bezpečnostních prvků si radši auto votunim
Já se hlásím ke skupině A, nikoliv ke skupině B. To jsou podle mě dvě naprosto odlišné věci. Jízdní vlastnosti jsou přece něco úplně jiného, než bezpečnost. A myslím si, že kupec nového auta v dnešní době, který je zvyklý jezdit pomalu, opravdu na jízdni vlastnosti nemusí dbát. Znáte snad na trhu normálních automobilových značek (nepočítám Čínu) v Česku nějaké nové auto, jehož jízdní vlastnosti by byly tak špatné, že není vhodné ke koupi???
Kylie
Smutné a smutnější
Takovouto odezvu na tento článek jsem čekala (ale alespoň v "něco" jsem doufala). Autor má bohužel naprostou pravdu, jízdní vlastnosti bezpečnost a takovéhle "hlouposti" (zatím) nejsou v kurzu (velikost kufru je důležitější, že?).
Kylie
Naprosto souhlasím
Wooow! Pěkný článek! Mám v česku bohužel úplně stejné zkušenosti. Váš souhrn (smutných) faktů se asi s moc velkou odezvou nesetká, ale já mu tleskám a doufám, že jednou se situace zlepší (i když to asi ještě chvilku bude trvat).
PS: No, jsou i případy kdy si koupěchtivý zákazník nejsložitějšího a nejdražšího domácího spotřebního zboží vybírá podle barvy vnějších plechů výrobku (a lavička na víku zavazadelníku je "pochopitelně" důležitější, než nějaký air-bag či co, "to já stejně nepoužiju, mě se to stát nemůže...")