Diskuze
Elektromobily neuspěly tak, jak si prodejci představovali
Děkujeme za pochopení.
Nic ekologického není ekonomické
Proto jsou všechny tyto hračičky odsouzeny k zániku nebo k masivním dotacím z kapes daňových poplatníků.
Re: Nic ekologického není ekonomické
Nevidím nic ekologického na výrobě baterií, když se surovina těží v Kanadě, zpracovává v Evropě, po té v Číně a baterie se vyrábí v Japonsku. M.j. Amíci svoje marsovské vozíky Spirit a Opportunity zkoušeli právě v kanadském dole, protože nejlépe odpovídal podmínkám na Marsu. Trochu smutné, ne?
A čo princíp trolejbusov?
Prečo ešte nikoho nenapadlo použiť technológiu, aká sa už desaťročia používa vo vlakoch, električkách alebo trolejbusoch. Po meste by sa elektromobily pohybovali na batérie a na hlavných cestách či diaľniciach pomocou trolejového vedenia. To by však mohlo byť uložené pod cestou a elektromobily by elektrinu zbierali bezdrôtovo. A súčasne by si tým dopĺňali batérie.
To na všetko musím vždy prísť ja sám? :-).
Je mi jasné, že v súčasnosti by to malo množstvo problémov - okrem iných aj bezpečnostných. Ale tak je to s každou novou myšlienkou.
Re: A čo princíp trolejbusov?
sakra my vás nemít .... co by si lidstvo počalo.... :-) ... tak honem šup šup.... proveďte realizaci vašeho projektu, dokažte že je to ekonomicky a i ekologicky výhodnější a bude z vás uctívaná osoba. :-)
A co pohon na stlačený vzduch, se kterým
vbrzku přijde na trh Citroen? Na ten zapomínáte? To by mohla být krom nižší ceny a nulových zplodin velice lákavá alternativa.
Re: A co pohon na stlačený vzduch, se kterým
Citroen a Peuegot s tím vážně nějaký čas experimentují. Mají sice vyřešeny technické probémy jako je třeba těsnost, mazání a pod., ale kapacitně zase žádný zázrak. Funguje to u mopedu a u lehkého auta typu 2CV, ale jak nastoupí váha začnou fungovat neúprosné zákony přeměny energie.
Takže ropní magnáti zase sáhli do kapes?
Není divu, že se to nechytilo. Vždyť tomu dali takovou cenu, aby se to nechytilo. U nás žádná ekologická dotace, spíše z toho udělali prestiž zlodějům. A pokud nebude dojezd alespoň 300km, tak ten krám nebude nikdo chtít, to je jasné.
Re: Takže ropní magnáti zase sáhli do kapes?
Ony jsou ty baterky prostě nesmysl. To je mnohem lepší provoz na vodík, který se nepoužívá přímo k pohonu auta ve spalovacím motoru, ale k vytvoření elektřiny, která pak pohání auto. Je to plyn, který je stlačitelný. Baterky jsou prostě moc velké a těžké vzhledem k dojezdu. A jejich výroba je tak zoufale neekologická, že jsou horší než současná auta jezdící na benzín a naftu.