Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Češi si oblíbili výdejní místa. PPL nově nabízí e-shopům službu Parcel Smart

PPL spustilo do provozu Parcelboxy. foto: ppl

Advertorial
Předvánoční boom a ohromný zájem o online nakupování, pandemie, ale i možnost vyzvednout si balík, když se nám to zrovna hodí. To vše jsou důvody, proč se v Česku daří trendu vyzvedávání zásilek na výdejním místě. Po výdejních boxech PPL vychází vstříc i e-shopům a rozšiřuje své služby o Parcel Smart.
  8:00 – ADVERTORIAL

ADVERTORIAL

Známe to všichni. Něco si objednáte z e-shopu a pak přijde zpráva od přepravce: „Vaši zásilku budeme doručovat v čase 12–14 hodin…“ Jenže ostatní členové z rodiny jsou v práci a vy v ten moment musíte vyzvednout dítě ze školky a pak ještě stihnout nákup. Proto stále více lidí využívá možnost si poslat zásilky přímo do výdejních míst. Podle kurýrů je to navíc trend, který bude růst i nadále pokračovat.

PPL letos odhaduje, že v průběhu adventu bude denně doručovat zhruba 300 tisíc...
Balíček může řidič PPL dovézt přímo na zvolenou adresu, vyzvednout si ho lze v...

„Tento způsob doručení zásilek si oblíbili příjemci hlavně kvůli časové flexibilitě, protože si mohou zásilku vyzvednout podle svých časových možností, například cestou z práce či na nákup. Uvítají to hlavně pracující, protože je to bez front a čekání,“ říká Milan Loidl, business development & marketing director společnosti PPL.

Kromě časové flexibility vítají zákazníci i nižší cenu, než kterou zaplatí při doručování na adresu. Pozitivně hodnotí také kvalitní komunikaci: během celé přepravy je o průběhu cesty zásilky informují smsky nebo e-maily.

Reakce na moderní trend doručování

PPL intenzivně vnímá rostoucí poptávku po tomto způsobu doručení, a e-shopům proto nově nabízí službu Parcel Smart. Internetové obchody tak mohou nově své zásilky s PPL posílat zákazníkům přímo do výdejních míst. A to nejen po České republice, ale i k našim sousedům na Slovensko, do Německa a do Polska. Ceny jsou pro e-shopy výhodnější a začínají už na 54 korunách.

„Majitelům e-shopů to přináší spoustu výhod. Kromě výhodnější ceny je zajištěn i svoz zásilek a nabízíme velkou síť 34 tisíc výdejních míst v Česku i v zahraničí,“ uvádí Milan Loidl z PPL a dodává, že síť podacích míst se neustále rozšiřuje.

Schránky různých velikostí

PPL nedávno reagovala na trend doručení do výdejních míst, když vedle Parcelshopů spustila i samoobslužné výdejní a podací boxy tzv. Parcelboxy. Do konce června 2022 jich plánuje otevřít 500, především v hustě zalidněných lokalitách a u obchodních center, na sídlištích či na frekventovaných křižovatkách městské dopravy.

PPL Parcel Smart

  • cena již od 54 korun
  • posíláte je přímo do výdejních míst – Parcelshopů a Parcelboxů
  • po Česku, na Slovensko, do Polska a Německa
  • 34 tisíc výdejních míst v ČR a zahraničí
  • společnost zajišťuje svoz vašich zásilek
  • maximální váha 31,5 kg
  • maximální rozměr 120x60x60 cm

„Síť výdejních PPL Parcelboxů bude instalována také primárně v blízkosti prodejen našeho významného obchodního partnera, řetězce Lidl,“ uvedl dříve výkonný ředitel PPL Petr Horák.

Každý Parcel box má pro zákazníky 75 schránek různých velikostí a je v provozu nonstop. Vejde se sem balík do rozměrů 60x45x43 cm a váhy 31,5 kilogramu. Dobírky doručené do boxu zaplatí zákazník kartou. Parcelboxy mohou zákazníci PPL využívat i obráceně: pokud chtějí vrátit zboží odesílateli nebo poslat balíček jiné fyzické osobě v rámci služby Balík pro tebe.

„Je třeba zmínit, že i doručení na adresu zůstane velmi důležitou součástí celé přepravní sítě PPL. Zákazníkům by tedy e-shopy měly nabídnout kombinaci doručení jak na adresu, tak do výdejního místa – Parcelshopu a Parcelboxu, ať mají šanci si vybrat, co jim v dané chvíli bude vyhovovat nejvíce,“ uzavírá Milan Loidl.

Autor: