Středa 27. října 2021, svátek má Šarlota, Zoja, Zoe
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Desetitisíce Poláků naletěly podvodníkům z e-shopů

Ekonomika

  7:00
VARŠAVA - Polská prokuratura řeší zřejmě největší případ podvodného internetového obchodu v dějinách země. Desítky tisíc lidí údajně naletěly dvěma internetovým společnostem, které nabízejí originální oděvy známých společností za zlomek běžné ceny. Lidé buď zaplacené zboží vůbec nedostali, nebo jim přišla nečekaná zásilka.
Nakupování po internetu, ilustrační foto

Nakupování po internetu, ilustrační foto foto: Shutterstock

Podle zpravodajského portálu Gazeta.pl řeší státní zástupci v současnosti případy zhruba 23 000 zákazníků, kteří si stěžují na podvodné nabídky dvou internetových obchodů: 66procent.pl a pilkasklep.pl. Ty nabízejí oblečení známých oděvních značek za zlomek běžné ceny.

ČTĚTE TAKÉ:

"Hlásí se nám stále noví podvedení lidé, dokonce ze zahraničí. Je to mimořádně rozsáhlý případ, jehož objasnění potrvá velmi dlouho," řekla serveru mluvčí státního zastupitelství v Plocku Iwona Śmigielská-Kowalská.

Laciná kopie kabátu

Jedna ze zákaznic si podle serveru například objednala kabát firmy Moncler zlevněný z původních 399 zlotých (asi 2400 korun) o 80 procent a kabelku Paul Smith, která místo 800 zlotých stála 130 (zhruba 780 korun). Kabát po několik týdnů po zaplacení dostala, šlo však prý o lacinou kopii, kabelka jí nepřišla vůbec.

Oděvní společnosti, jejichž zboží údajně obchody nabízejí, vylučují, že by s nimi spolupracovaly. "Nejsou našimi klienty... Chceme tu záležitost co nejrychleji řešit," prohlásil mluvčí polského zastoupení firmy Nike Maciej Lasoń. Podobně reagují například značky Lacoste či Zara.

Za oběma obchody jsou podle prokuratury stejní lidé, v jednom případě společnost zaregistrovaná na Maledivách, ve druhém v Hongkongu. Státní zástupci však dosud shromažďují podněty od podvedených zákazníků a provozovatele obchodů z žádného porušení zákona neobvinili. Na internetu je tak jejich nabídka stále dostupná. Vedení obchodů trvá na tom, že prodává kvalitní zboží a k reklamacím sahá jen zhruba 0,5 procenta zákazníků.

"Záruka kvality a originality zboží je věcí našich partnerů," řekl serveru zástupce obchodu 66procent.pl Zbigniew Krajewski.

Autoři: ,

Otužování podle Wima Hofa je nebezpečné. Hrozí zástava, říká kardiolog Táborský

Premium Otužování je nejlepší prevence proti těžkému průběhu nemoci covid-19. Lidé mají větší šanci, že neskončí v nemocnici,...

Dětem, kterým pomáháte moc, mozek nepracuje správně, říká speciální pedagožka

Premium „Kdybychom k dětem v batolecím a předškolním věku přistupovali v některých oblastech víc ,postaru‘, měli bychom méně...

Váš syn bude žít jen pár týdnů. Zpověď matky zesnulého hokejisty Buchtely

Premium Přežít své dítě. Pro každého rodiče ta nejhorší představa. Teprve dvacetiletý hokejista Ondřej Buchtela zemřel loni v...

TEST s Pampers: Přihlaste se o dětské vlhčené ubrousky New Baby
TEST s Pampers: Přihlaste se o dětské vlhčené ubrousky New Baby

Pampers New Baby jsou dětské vlhčené ubrousky určené pro citlivou pokožku. Protože neobsahují alkohol, nejsou parfemovány a mají neutrální pH, jsou...