Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Harabaska 10.10.2019 10:42

Řekněme to zkrátka. Poté co chybujícího řidiče zinkasovala policie, hlásí se podnikatelé z autoškol o možnost přivýdělku opět z kapsy řidičů. Majitel res. řidič motorového vozidla představuje pro své okolí (stát, obce, podnikatelé, ...) dojnou krávu, kterou je možno dojit, dokud nechcípne.

J. Tachovsky 10.10.2019 10:24

Ja jsem tak nejak mimo bodovy system. Obcas prezenu o trochu rychlost a vzdycky, kdyz mi to oznami, tak chteji jen penize, nikdy body. Vsechny tyhle regulace jsou stejne jen o tom vybrat co nejvic penez. Bezpecnost je az druhotna.

V. Kolman 10.10.2019 9:41

Celý bodový system považuji za zbytečnou, složitou a drahou buzeraci řidičů. Pamatuji "dřevní" doby "dírek" do kuponu k řidičáku. Řidič hned věděl, kolik má "dírek" a dával si tedy větší pozor. Jednoduché - jasné.

Gaunerům je jedno, jestli jim zabavíte řidičák na týden, nebo na rok. Budou jezdit i nadále - ovšem bez řidičáku.

M. Prokop 10.10.2019 8:54

Základní chyba jsou preventivní buzerace. Na chodníku policajt nesmí nikoho otravovat (podle práva, skutečnost je jiná) nemá-li konkrétní důvod . Na silnici může buzerovat kohokoliv a ještě je chválen za prevenci. Místo toho by se policajti měli soustředit na ty, kteří skutečně udělají přestupek. Ubylo by i nervozity na silnicích, když někdo spěchá a policajti ho zastaví a otravují.

Že by řidič měl vědět o každém obdrženém bodu a mít možnost se hájit, to je samozřejmé.

P. Harabaska 10.10.2019 10:46

Ve svém okolí a v končinách, kde jezdí, ví každý řidič, kde jezdí lidé jako dobytkové, kde se nedodržuje rychlost, porušují všemožné dopravní předpisy. Tam ovšem policii nespatříte. Buzeruje zpravidla tam, kde je to pro ni snadné a kde vlastně o nic nejde. Jistě se policie vymluví, že tam či onde nemůže zastavovat auta nebo zasahovat do provozu.

H. Kotaz 10.10.2019 12:30

Na tom je hodně pravdy. Ve světě se už používají ke sledování provozu drony a policie zastavuje na bezpečných místech.

P. Pruner 10.10.2019 8:14

Rozumný rozhovor. Je jasné, že by řidiči měli vědět kolik mají bodů. Mně systém přidělování přijde u malých přestupků jako přísný.

Vidím provoz skoro každý den a není mi jasná "odvaha" profesionálních řidičů při porušování předpisů. Dost si jich troufá nedodržovat třeba 50 v obci. Řada jich je oproti minulosti nezkušená. Jindy musí být se svými kolosy na mrtvici z chování některých řidičů osobních aut.

P. Harabaska 10.10.2019 10:52

Zajímavé tvrzení. Já jsem na mrtvici, kdykoli za mnou jede na silnici nějaký kamion či jiný větší "profesionální" vůz. Neustále se snaží nahlížet mi do kufru, kdykoli nepřekračuji na volné silnici povolenou rychlost, bliká mi do zrcátka, do kopce přirozeně mu to nejde tak rychle, takže zaostává za mnou ve stovkách metrů, ale již na konci obce mě dohoní, protože 50-ka pro něj neplatí, a opět bliká jako pominutý. Největší kr€téni za volantem kamionů pocházejí z Polska a Slovenska. Naštěstí nemám povolení nosit zbraň, protože bych brzy skončil za mřížemi.

H. Kotaz 10.10.2019 6:33

To asi ano, nic není dokonalé a to především i u vás, v autoškolách. Takže si nejdříve zameťte před vlastním prahem, lektore ! Když bylo prosazeno ( asi v r.1980/4 ), že učitel autoškoly musí mít maturitu, tak začali být učiteli v ní maturanti, převážně však s " mokrým " řidičákem na osobní auto a mnozí dodnes neseděli ani v dodávce, natož aby řídili nákl. auto, nebo autobus. A tu praxi z velkých vozidel měli právě ti předchozí učitelé. Proto také učili trochu jiný styl řízení, odpovědnější, obsahující i nepsaná pravidla provozu, pomáhající jeho plynulosti, bezpečnosti. A ŘP nebyl a nikdy nesmí být nárokový.

P. Manda 10.10.2019 10:34

Jste mimo. Skoro jako vždy. Nic o tom nevíte. Mimochodem kdo urcuje zda je uchazeč o řp dostatečně připravený? Jen úředník s razítkem!

H. Kotaz 10.10.2019 11:11

Ano a to zkušební komisař, který by měl být na takové kvalifikované úrovni, že má za sebou statisíce km za volantem kamionu/autobusu. Aby posoudil, zda uchazeč o ŘP, na to má nejen teoreticky.


Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

DANIEL, ADAM A ZBYHNĚV. Táta Hložek (vpravo) se svými syny Danielem a Adamem | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Psychoterapeut Jan Vojtko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Moderátorka a hvězda sociálních sítí Nikol Štíbrová. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...