Diskuse k článku: České dráhy prohrály soudní spor se Škodou Transportation o více než miliardu za lokomotivy

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 12
  • Poslední: 21.3. 2019 21:45
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
R. Markvart 21.3.2019 10:04

A reakce p. Ťoka je jaká? Už si se svými siláckými výroky tapetuje kancelář?

J. Škodák 21.3.2019 9:16

Navíc podle soudkyně samy České dráhy prosadily do smlouvy se Škodou Transportation rozhodčí doložku, kterou se zbavily možnosti, aby případ projednal věcně soud. Kdopak byl v té době ministrem dopravy?

R. Markvart 21.3.2019 10:03

Právě u kontraktů tohoto typu je rozhodčí doložka zcela na místě:

zde totiž nevznikají problémy právní, ale především problémy technického rázu, k jejichž řešení nemá žádný soudce potřebnou, a už vůbec ne zákonem požadovanou, kvalifikaci.

J. Škodák 21.3.2019 11:46

Kdyby to bylo jasné jak píšete, tak by to nebylo tak problematické, ale jak vidno není tomu tak!

J. Jonák 21.3.2019 8:51

Komedie a trik na daňové poplatníky. Zajímalo by mě, kolik vysokých manažérů státních ČD je na tajné výplatní pásce Škody Transportion. Zainteresovaní na obou stranách chtěli, aby arbitráž a soud dopadl takto. Kdyby platila Škodovka penále, tak by ho shrábnul stát. Takhle zaplatí stát naše peníze Škodovce a u ní zbyde dostatek korunek i na všimné pro ty správné kumpány. Takhle se dojí stát.

P. Balcar 20.3.2019 22:09

Ty, kteří smlouvy s rozhodčí doložkou sepsali a podepsali, pověsit za dřeváky do průvanu!

K. Novák 21.3.2019 8:22

Proč za dřeváky? :-))

P. Balcar 21.3.2019 21:45

Protože Spejbl - tvrdý trest pro louku.

J. Jonák 21.3.2019 8:59

Je to právě dobře sepsáno. Takhle se přece dojí stát.

M. Rozbořil 20.3.2019 20:23

To by mne moc zajímalo, co zapřičinilo nárůst ceny o 50%. A jak blbě musela být sepsána smlouva o dodávce, když se za zpoždění dodávky o X let nedá vymoct penále.

R. Markvart 21.3.2019 9:59

Je notoricky známo, že v průběhu realizace tohoto kontraktu došlo ke změně technických předpisů, kvůli čemuž musel dodavatel ty lokomotivy překonstruovat. Pak je naprosto logické, že ho nemůžete penalizovat za zpožděnou dodávku. A zřejmě jeden z velmi mála, komu tato souvislost nedochází je p. Ťok.

J. Jonák 21.3.2019 11:28

O tom, že se ty technické předpisy změní se dávno vědělo. Jen se to navléklo a načasovalo tak, aby se mohl podojit stát. Arbitráž a soud je jen divadlo pro lidi, aby nikdo nemohl říci, že sestát choval jako špatný hospodář.

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Václav Klaus starší | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Psychoterapeut Jan Vojtko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...