Diskuse k článku: České Dráhy koupí od Škody 55 regionálních vlaků za sedm miliard korun

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 8
  • Poslední: 3.4. 2019 11:59
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
M. Stanovský 3.4.2019 11:59

Dík za upřesnění. Škoda, že nejezdí starý M131, byl by to aspoň kolorit a nostalgie. "Soukromníci" byl nadnesený termín, i když i ta Arriva je soukromá, nebo ne?

Já proti ČD nic nemám. Ať klidně jezdí dřevákama s párou, jako kdysi Posázavský Pacifik. Do bot jim teče proto, že kraje tendrují dopravu v relativně moderních vlacích. Regionova jim nestačí, ani se nedivím.

Mě spíš vadí, že pořád nefunguje globální jízdenka. Až bude každou trať (resp. každý kraj) provozovat někdo jiný, bude čurbes v jízdenkách. Zčásti to řeší krajský tarif, ale například v bývalém VČ kraji (dnes HK + PCE) musím mít kartu IREDO, jinak mi přestupní jízdenku pro různé dopravce neprodají. Když hodně cestuji, nechápu, proč mám mít v portmonce až 12 karet, každou bratru za 150 Kč. Už teď mi 4 nestačí (Praha, Ostrava, Hradec+Pardubice, in-karta)

M. Stanovský 30.3.2019 12:55

Drahám teče do bot, Hurvínkové předělaí na nepohodlné RegioNovy už nestačí, protože soukromníci nabízejí (sice jeté) ale luxusní "Desira".

Z. Lapil 3.4.2019 11:45

Tak abychom to upřesnili: Regionova není bývalý Hurvínek (M131.1), ale bývalý o generaci mladší šukafon (M152.0), což není zvlášť podstatné. Taky bych Desiro neoznačil za luxus, ale budiž.

Podstatnější je, že Desira nejezdí tak úplně pro soukromníky. V severních Čechách je provozují jednak České dráhy, jednak Trilex, který je ovšem podpodnikem německého Laenderbahn, což je - podržte se - podpodnik Ferrovie dello Stato neboli italské verze ČD. V rodokmenu má taky podnik Arriva, což je pro změnu původně(?) britská nadnárodní společnost s 350 000 zaměstnanci a operující ve dvanácti zemích, včetně autobusové regionální dopravy u nás. Její vlaky jezdí z Prahy do Nitry a od prosince (nekecám) z Prahy-Hostivaře do Roztok u Prahy.

Tím netvrdím, že ČD jsou to nejlepší, co lze na trati potkat, ale to, že protiklad "ČD špatný - soukromník dobrý" je tak zjednodušený, až je scestný. Začne to tím, že kromě tratí Praha - Ostravsko/Brno - Vídeň/Slovácko (LeoExpres) není na železnici na výběr.

R. Primač 29.3.2019 17:40

Stát koupí, protože pošta a české dráhy to se vždy vrátím o 40 let zpět.

J. Novák 30.3.2019 6:00

Nikdo vás nenutí, abyste Českou poštu a České drhy používal. Je to jen a jen na vaší volbě.

M. Stanovský 30.3.2019 12:56

Do Ostravy, Brna a Vídně ano - můžu jet s konkurencí. Ale na 99% ostatních tratích jezdí jen ČD, resp. i po vytendrování nového dopravce nebude volba. Takže si můžu ještě vybrat autobus, což je z mého pohledu horší volba.

M. Stanovský 30.3.2019 12:57

S českou poštou némlich to samé. Balíky ano, dopisy těžko.

K. Novák 30.3.2019 7:55

Vlakem už jste nejel hodně dlouho,tak do toho nekecejte.

Najdete na Lidovky.cz