Diskuse k článku: České dráhy následují krok konkurence. Jízdenky začaly prodávat jako letenky

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 22
  • Poslední: 2.2.2019 1:43
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Š. Hašek 1.2.2019 14:09

Každé dva roky jiná cenová politika. Nikoliv ceny, to bych chápal. Ale překopat to, zrušit, zavést, ........ manuál na sto stran pro pokladníky i obecenstvo cestovatelské!!!

No, to se pozná dobrá firma!

Z. Lapil 1.2.2019 14:17

Takhle souhlas :-).

Docela jsem na to zvědavý. Všiml jste se, snad dokonce včera, článku, že ty slevy nebudou zveřejňovat?

Š. Hašek 1.2.2019 13:36

Zoufalá křeč SŽDC. Buď nula od nuly pojde, nebo z otravování cestujích budou mít plus 15%. A těch 15% je bude stát právě to rozjetí a provoz systému. Již dnes se ví, kdy jsou sedla v požadavcích cestujících. Jenže potom to sleva zaplní a zas může kancl bádat a bádat.

Je jasné, že u ČD nepracuje žádný obchodník, ani to nejde, socialismus jen krajsky plní dopravní obslužnost. Kanceláře potřebují vymýšlet!!! Kanceláře potřebují zrušit.

Mám nejasný dojem, že tímto se počet strojvůdců a personálu údržby nezvýší. Čísla si každý zájemce najde. Mezi fýry je cca 12% penzistů a přesčasy rostou ........ a oni Flexi!

Bude sleva ze slevy, bude možná kontrola z nebe spadlých cen, které se třeba budou hýbat skrytě až po zadání požadavku?

Z. Lapil 1.2.2019 14:14

Dovolím si upřesnění.

1/ SŽDC s tím nemá nic společného, ta se stará, aby se po kolejích dalo jezdit a vybírá "mýto".

2/ Na koridorech jezdí některé vlaky (soukromníci + Pendolino; snad nejsem moc nepřesný) "na komerční riziko". Co si dopravce vybere, to má.

3/ Ostatní tratě nikoliv objednává, ale na základě soutěže zadává kraj nebo stát. Stanoví se časy, počty sedadel a pár dalších podmínek (záchod, klimatizace...) a stanoví se nějaká dotace a zřejmě i maximální cena. Co si dopravce - na dané trati má obvykle monopol */ - vybere na jízdném, to je jeho.

*/ Kromě koridorů vím o jediné "nemonopolní" trati, a sice Plzeň - Žatec. Tam jezdí soukromé rychlíky Plzeň - Most a "českodrážní" osobáky. A s tou soukromostí taky opatrně, viz Arriva (Praha - Nitra; Praha Libeň - Roztoky u Prahy) https://cs.wikipedia.org/wiki/Arriva

P. Mareš 2.2.2019 1:43

Tenhle článek je o Českých Drahách, tedy o dopravci.

SŽDC nemá s jízdenkami nic společného, pro nás jsou zákazníkem České Dráhy, ne vy jako koncový zákazník

P. Harabaska 1.2.2019 12:51

Nově zavedený systém není ničím jiným než projevem zhovadilosti a snahy okrádat cestující, kteří se z různých důvodů musí o cestě rozhodovat na polední chvíli. Vsaďme se, že suma ze zdražených lístků daleko převýší částku, o kterou budou jízdenky vcelku zlevněny.

Š. Hašek 1.2.2019 13:42

U ČD zuří boj v molochovi, ti hloupější (ale modernější) vymysleli právě tohle.

Je potřeba zajistit pracovní místa, ale nikoliv v provozu, ale na obchodním ředitelství. Lokomotiva zatím nejede ani na tisíc Flexi (!!!!) jízdenek s plovoucí cenou ve vagonech. Tam musí být hlava a ruce.

Z. Lapil 1.2.2019 9:49

Jezdím na roční paušál, takže osobně mi větší starost dělá, že ubývá tratí provozovaných ČD.

J. Nový 1.2.2019 9:11

"Hlavní motivací změny je zjednodušit systém a usnadnit lidem nákup v daném okamžiku nejlevnější jízdenky,“ odůvodnil změnu náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Michal Štěpán

.

Hlavní motivací by mělo být vytváření zisku nebo alespoň co nejmenší ztráty v případě prodělku a dotací od státu.

S. Trolljegeren 1.2.2019 9:26

Myslím že tak to ve skutečnosti je.

Jen Štěpán zvolil dost hloupou formulaci.

Onen "daný okamžik" může být i týdenní předstih kdy skutečně může být jízdenka nejlevnější (rozumějte: za běžnou nezdraženou cenu ;-D )

S. Trolljegeren 1.2.2019 9:06

Nutno dodat, že onen dynamický způsob prodeje jízdenek se na CD Eshopu projevil plošným zdražením 80% spojů o cca 10% - porovnáván nákup jízdenky s předstihem 3 dnů - tedy ZLEVNĚNÁ kategorie Flexi.

Tak trochu lžeme, milé ČD, že?

V. Dosoudil 1.2.2019 8:55

Dráhu řídí nadutí, sebestřední machři, kteří nikdy nejeli vlakem a nedovedou se vžít do myšlení a potřeb cestujících. Považují nás za hlupáky, na kterých mohou donekonečna aplikovat své zvrácené experimenty. Systém nepřetržitých změn a fantasmagorií v tarifech, názvoslovích a pravidlech nákupu jízdenek je odpudivý a popírá historický a osvědčený model dráhy, jako organizace, založené na vžitém řádu a pořádku. Dokládá to fakt, že každý nový hokus pokus je za krátký čas popřen a svou důležitost si ti blázni dokazují novým, ne méně nesmyslným krokem. Koho především lituji, jsou ty paní u pokladen, které toto musí povinně zvládat a trpělivě vysvětlovat cestujícím, jakou jízdenku si mají koupit. Ti flexibilní zoufalci, autoři změn změněných tarifů by měli raději řídit Disneyland.

S. Trolljegeren 1.2.2019 9:04

Podle vašeho názoru by tedy dráha měla stále fungovat na principu parních kotlů, stavědel, ručně ovládaných závor, dřevěných lavic v třetí třídě atp...

:.

Model pružných cenových nabídek je naprosto běžným obchodním modelem. Není na něm vůbec nic zvráceného ani experimentálního. Osvědčený model dráhy, jak nazýváte archaický způsob přídělového systému práva jízdy je naprosto zastaralý a neodpovídá potřebám jak cestujících tak provozovatele.

:.

Pokud je nějaký spoj vytíženější tak, že je možné u něj navýšit cenu u posledních zbývajících sedadel, já říkám proč ne? Je to v pořádku. Nabídka - poptávka.

Ti co nechtějí platit dražší jízdenku ve spoji který si vybrali, ať jedou jiným.

:.

Z něčeho se musí platit nové vagony pro stálé remcaly.

J. Kotala 1.2.2019 11:18

Já mu rozumím. Pořád luštit nové tarify stále dokola je otravné.

Š. Hašek 1.2.2019 13:50

Zejména se platí nové kinovagony, dětská hřišťěvagony, videovagony.

Pokud se mrknete na jejich cenu, obsazenost, vyjde Vám, že by jízdenka s možností kina měla stát (příplatkově) tak 900.- Kč. Dobrá/Flexi cenová politika ČD?? Sakra bezvadná!

Š. Hašek 1.2.2019 13:46

Celkem přesné, pane Dosoudile.

Nenechte se vykolejit poznámkou o koních a povozech. plovoucí ceny nic nepřinesou. Jen peníze softwarovým firmám a ......... nových míst v centrále. Musí být stále nějaká "jakešovská přestavba", že? O to jde!

A. Rente 1.2.2019 8:43

"Cena Flexi jízdenky bude stálá." To mi stačilo pro dobré ráno, děkuji.

F. Doušek 1.2.2019 8:35

Je to tak složité, že raději jezdím autem.

K. Novák 1.2.2019 9:44

Auta stojí,vlaky jedou.

Jcch 1.2.2019 8:28

Co takhle počasí? Nedalo by se naplánovat co nejvíc dopředu?

M. Čihák 1.2.2019 7:40

Haha to jsem se nasmál: hlavním důvodem změny je “zjednodušit systém a usnadnit lidem nákup v daném okamžiku nejlevnější jízdenky,“ Ty dráhy jsou největší skupina lepšolidi co znám, jde jim jen o naše dobro.

J. Lutic 1.2.2019 7:27

Jizdenka se jmenuje flexi a je stala! To nevymyslis, je treba zrusit to prazske reditelstvi.

Najdete na Lidovky.cz