Diskuse k článku: České rychlovlaky budou jezdit podle norem TGV. Správa železnic je koupí od Francie za 11 milionů

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 28
  • Poslední: 14.4. 2019 15:05
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
P. Skřivan 14.4.2019 15:02

Začít budovat u nás síť TGV je fakt "dobrý" nápad. Nejlepší argument jsou malé vzdálenosti, což vymyslel asi nějaký "génius". U nás nejsou žádné malé vzdálenosti: nejsme ostrov, ale země uprostřed Evropy, takže abychom dojeli třeba k moři: je to velká vzdálenost.

Zatím je výsledkem inovací SŽDC fakt, že když chci jet rychlým vlakem po Evropě, odjezd je busem DB od hlavního nádraží. Super !!!

Což tak začít stavět něco jiného než zastaralou technologii ?! Nebo se na SŽDC neví, že už bylo vymyšleno něco lepšího než dvě kolejnice a trolej ?!

P. Bárta 12.4.2019 22:54

A co ty vlaky? Cesky meziplanetarni rakety taky mohou letat dle prirucek NASA.

P. Harabaska 12.4.2019 18:56

Tak to už většinu našich současníků nebudou bolet zuby.

J. Sovák 12.4.2019 18:56

Odešli všichni tři a nebo některý zůstal?

F. Doušek 12.4.2019 18:18

Jak v Kocourkově. SŽDC koupí francouzské předpisy a není schopná postavit na Liberecku trať, kde by vlak mohl jet rychlostí 70 km/hod.

M. Bárta 12.4.2019 17:04

Pro děti to bude zajímavější. Moc zábavy si nyní neužijí, když kdejaký vlak stačí před kamennými překážkami zastavit.

M. Lucky 12.4.2019 17:04

Kdyby se to stavelo pod nemeckym stavebnim dozorem, jako prodlouzeni z Drazdan a Mnichova, tak by to bylo postaveno mnohem rychleji, kvalitneji a hlavne lacineji :)

M. Bárta 12.4.2019 17:13

Bylo by to tak zcela logické, ale studijní cesty do Francie jsou asi přitažlivější.

M. Lucky 12.4.2019 17:24

To jsem si hned rikal, proc ne do Nemecka, ale do "sladke" Francie.

S. Vor 12.4.2019 16:48

dlouho jezdit nebudou...:-)

M. Lucky 12.4.2019 16:47

A za co budou stavet Ovaruv kanal? Aha, nabehnou s motykama Cinani.

M. Bárta 12.4.2019 17:05

Alespoň by byl za dva roky hotov.

M. Lucky 12.4.2019 17:27

Jo to jo, ale potom 5 milionu Cinanu zustane v Cesku :)

M. Bárta 12.4.2019 17:30

Alespoň by se podstatně zvýšilo průměrné IQ místní populace.

M. Lucky 12.4.2019 17:39

To zvysene IQ by prumerna lebecni dutina nezvladla.

U volicu Zemana by jim primo praskala.

M. Bárta 12.4.2019 17:51

To je zajímavé. Zemanovi se vyčítá příchylnost k Číně. Teď tam pojede na čtvrtou nebo pátou cestu. Merkelová prý tam byla už čtrnáckrát, ale tu si nikdo do úst nebere.

K Zemanovi mám velké výhrady, ale pořád je náchylonost k Číně lepší než náklonnost k USA a jejich válkám (včetně těch ekonomických). Holt se Zeman musí smířit s tím, že ve Washingtonu nebude mít bustu jako velký myslitel Havel, kterému jistě nehrozilo, že by mu lebka od velkého IQ praskla.

P. Balcar 12.4.2019 21:50

To bude těmi bonmoty, jak se tam jezdí učit od soudruhů.

J. Kozák 12.4.2019 17:31

... a když se množí jako potkani, tak raději

přidej .. :-)))

M. Bárta 12.4.2019 17:40

Číňani nejsou černoši, Arabové ani ortodoxní Židé.

Jejich populace klesá. Jednak díky modelu "jednoho dítěte" (ten už ale skončil) a jednak je to trend ve všech společnostech, které dosáhly určitého životního standardu.

M. Lucky 12.4.2019 17:41

Tech 5 milionu je jeste bez slucovani rodin, nacoz ma kazdy pravo :)

P. Skřivan 12.4.2019 16:42

Klasika: jinde budou dělat Hyperloop a my tu budeme dělat TGV. Super !!!

Místo toho, abychom se stali centrálním uzlem Hyperloopu v Evropě. To vymyslí jen česká makovice ze SŽDC.

M. Bárta 12.4.2019 17:08

Nebude problém v tom, že Hyperloop by byl nejméně desetkrát dražší než TGV a přepravní kapacita nejméně desetkrár menší ?

P. Skřivan 14.4.2019 14:58

Právě proto do toho Musk tak investuje, že to nemá šanci proti TGV, že ? :-)))

Hyperloop je Maglev, jen v podtlakovém tunelu, kde díky tomu není rychlost omezována vzduchem a je to jediná technologie, která zatím konkuruje rychlosti leteckých linek.

Tunel a Maglev jsou drahé na investice, ale levné na provoz. Také ale principiálně bezpečné, protože nasněží na tunel, ale ne na trať. Kolikrát stálo metro kvůli mrazům nebo vánici ? :-)

M. Bárta 14.4.2019 15:05

Těžko posuzovat. Hyperloop je experiment, TGV dávno skutečnost. Podle mého právě ten tunel s celou tou vzduchotechnikou bude to zařízení hodně prodražovat. A asi se také nehodí do každého podloží. U TGV podle mého názoru takové nároky nejsou, tam je zase problém v tom, aby mohla být trasa i v hustěji osídleném prostředí dostatečně rovná.

J. Novák 12.4.2019 16:31

A tak prapotomci mých pravnoučat, ve chvíli, kdy už se věichni ve zbytku Evropy budou přepravovat teleporty, slavnostně usednou do českých TGV a v rámci jejich premiérové jízdy na prvním zkušebně zprovozněném (celých šest kilometrů dlouhém) úseku, důstojně zahájí rok 2500! Hurá!

P. Skřivan 12.4.2019 16:42

Teleporty ne: Bude to nejspíš Hyperloop.

V. Novák 12.4.2019 15:58

Je skvělé, že už víme, jakévlaky a jak budou jezdit po neexistujících tratích pro vysoké rychlosti. ejdůležoitější bude dihodnout se na barevném schématu a logu!

M. Bárta 12.4.2019 17:16

Ano. Přesně tak se postupuje u trasy D pražského metra.

Najdete na Lidovky.cz