Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Na kompenzace za zrušené lety nejsou peníze. Cestující mohou jen čekat, zda aerolinky přežijí

Kvůli uzavření hranic a hromadnému zrušení mezinárodních letů přišla pro už tak zatížené letecké dopravce další rána. Kromě výdajů za mzdy zaměstnanců, leasingy či údržbu letadel je stovky tisíc cestujících, jejichž lety byly následkem pandemie zrušeny, žádají o refundaci zakoupených letenek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TK

"Vtipné". A které (letecké) společnosti jsou "finančně zdravé"? A když kupuji letenku přes prostředníka, proč má za partnera "finančně nezdravou" společnost? Ty argumenty různých stran jsou v kruhu. Když jsem nedostal zaplacenou službu, měl bych peníze dostat zpět. To je logické. Oni ovšem mé peníze mezitím probendili (zaplatili zaměstnance, leasing atd) a já ten cirkus mám platit?

0 0
možnosti
JF

Proto letam z KLM po evrope Dleta nebo United ...mel jsem zaplacene letenky do NYC pak do Mexika a zpet vse vraceno pez problemu. Je obrovsky rozdil jak se jedna ze zakaznikem v USA a jak si u nas s prominutim vytiraji cestovky zadek se svymi klienty. Kdyz muzu poradit zalozte si ucet z Delta airlines nebo KLM a kupujte letenky z jejich partnery ...KLM treba i na letech Amsterdam / Praha dava obcerstveni zadarmo a nemusite resit nesmysly...vsechny lety si pak scitate na vasem milage account ..treba United airlines ,kdyz si otevrete american express card dostanete 60 000 miles free.

0 0
možnosti
VN

ČSA jsou soukromá společnost a zachránit je (a tedy i nároky necestujících cestujících) může jen převzetí státem.

0 0
možnosti
TK

To ale bylo radosti, když to Kalousek prodal jižním Korejcům! To ale byl mejdan... - typická kalouskovina.

0 0
možnosti
JC

cestování je určitý luxus a nadstandard a když mám dost na to abych si letenku zaplatil nemělo by mne položit ani to tyto peníze oželet .Waucher je spravedlivým řešením a kdo to nechce pochopit a trvá na okamžitém vrácení peněz ničí fakticky šance na získání jakékoliv náhrady nejen sobě ale i ostatním klientům aerolinek. Takže to pak dopadne jako ve známých přÍslových : KDO CHTĚL VÍC NEMÁ NIC a po následném krachu těmito požadavky zničených aerolinek si pak bud emoci připomenout jiné známé přísloví :KDE NIC NENÍ ANI ČERT NEBERE.

0 0
možnosti
LS

to je pěkná blbost -- cestování letadlem je dnes standard, stejně jako vlakem, autobusem, nebo autem často i levnější. To byste pak taky mohl chodit pěšky, nebo se svézt na povoze, protože auto už je snad Vaším viděním taky luxus, nebo nadstadard ? Problém je spíš v tom, že zatímco cestovky musí být pojištěny pro případ úpadku, letecké společnosti žádné takové regulaci nepodléhají. Přitom dopad na cestující je několikanásobně větší než v případě cestovek. Cestující nemají možnost své peníze v podstatě jak vymáhat. Musejí jen čekat a brát co jim airline nabídne.

0 0
možnosti