Diskuse k článku: ŘSD se rozešlo s Eurovií na D11. Přesto se domluvili na budoucí spolupráci

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 30
  • Poslední: 31.1.2019 23:23
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
D. Šimáček 31.1.2019 23:23

stát odstupovat od smlouvy neměl, měl nechat odstoupit společnost a v příštích veřejných soutěžích toto odstoupení zohlednit a už s nimi nic nedohadovat

R. Markvart 30.1.2019 22:22

Doporučuji každému poslechnout si ze záznamu včerejší pořad dvacet minut radiožurnálu a zejména silácké slova Dana Ťoka ohledně Eurovie a D11. Fakt krásná ukázka toho jak lze vyměknout během jedné noci...

R. Primač 30.1.2019 21:29

Eurovia to je ta nejhorší stavební firma a ta co může za Studénku.

R. Markvart 30.1.2019 22:25

Eurovia koupila firmu ODS Ostrava až po nehodě ve Studénce. Tudíž s tou nehodou nemá nic společného.

R. Primač 30.1.2019 22:35

Tak to ODS to je dobře nejhorší firma a nejhorší strana jen tak shoda náhod. Ale nekoupili přejmenovali se na Eurovii, aby je lidé s tím nespojovali. Eurovia je nejhorší stavební firma v Čechách.

R. Primač 30.1.2019 22:35

Stejní lidé stejná firma jen maskování

M. Šmid 30.1.2019 16:02

ŤOK NA JAKÉ SPOLUPRÁCI ZA CO !!!!!PROČ NAPŘED NEOPRAVI TEN TANKODROM UPŘES OSTRAVU A NEUDĚLAJÍ S NĚHO TO ZA CO MĚLI ZAPLACENO TO JEST DÁLNICI !!!BYT TO V NĚMECKU USA,ŠVYCARSKU ATD TAK POKUD TO NEOPRAVI TAK SE TAM NEŠKRTNOU !!!!!PROČ TO NEJDE U NÁS TAK UDĚLAT TO SNAD DOSTALO TOLOK LIDI PROVIZI ŽE SE BOJÍ KDOKOLI V TOM UDĚLAT POŘÁDEK NEBO CO ???,

J. Novák 31.1.2019 5:05

Víte, Šmid, co je to caps lock?

A. Nový 30.1.2019 15:07

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se dohodli se společností Eurovia CS na vytvoření dodatku ke smlouvě na stavbu úseku dálnice D11, který by mě zohlednit současný stav staveniště.

Dodatek by měl být uzavřen do 15 února, obě strany sporu by pak měly své odstoupení od smlouvy vzít zpět. Ťok to řekl po jednání s firmou. Firma žádá navýšení ceny za stavbu o zhruba 200 milionů korun, vysoutěžená cena byla 2,6 miliardy korun.

J. Panáček 30.1.2019 14:45

Za firmu Eurovia hovoří reference a za min. dopravy 30 let skoro bez jediné nové dálnice. Vyměňte vedení ŘSD a začněte znovu a pružněji alespoň jednat.

J. Sýkora 30.1.2019 14:29

Andrej nekecá, Andrej maká!

:D

J. Nováků 30.1.2019 13:43

To je tak když se paktujete s loupežníky. Čekal snad někdo něco jiného od těch firem? Znáte tu říkanku o žábě a štíru.

J. Sýkora 30.1.2019 14:30

Přemýšlím, co to asi bylo za neschopu a diletanta, který si vybral za dodavatele loupežníky místo charitativních stavitelů z Ruska nebo Číny.

Neznáte ho náhodou?

:D

P. Kment 30.1.2019 16:30

Rusko a Čína zase... jste mimo .... zase

M. Dvořák 30.1.2019 13:41

To je tak, když se podvodníci z ŘSD snaží pracovat s podvodníky s Eurovie :-D

V. Novák 30.1.2019 13:37

Firmy zkrátka vysoutěžily zakázky nejnižší cenou a teď zjistily, že pro ŘSD je to cena konečná.

Takový podraz, představte si to!

J. Sýkora 30.1.2019 14:32

Ne firmy vysoutěžili cenu, která je platná do nějakého termínu a ŘSD a MF se vykašlaly na to, jestli ten termín prošvihnou nebo ne.

To by se soudruhům z ANO líbilo, nakupovat zboží v roce 2020 za ceny z roku 2010.

:)

M. Šmid 30.1.2019 16:11

CO TO TADY ŘIKÁTE TADY SE STAVĚLI DÁLNICE ZA CENY JEDNOU TAK VYŠŠÍ JAK V NĚMECKU,RAKOUSKU,POLSKU NEBO SLOVINSKU A TERMÍNY BYLI U NÁS O POLOVINU DELŠÍ !!!!!TO SE NEBAVÍM ŽE V TĚCHTO ZEMICH MUSITE DOLOŽIT KOLIK MATE ZAMĚSTNANCŮ JESTLI NA TO MATE KAPACITY PROČ TO NENÍ U NÁS !!!!!! TAM MŮŽETE MIT MAXIMÁLNĚ 20% SUBDODAVATELU !!!! U NÁS TO VYHRAJE PĚT FIREM A PAK TU PRÁCI ZADÁJI O TŘETINU AŽ POLOVINU LEVNĚJI JINÝM FIRMÁM !!!PAK DO VYPADÁ JAK TO VYPADÁ !!!PROČ NENI EUROVIEA DALŠÍ FIMY CO STAVĚLI UDAJNĚ DÁLNICI KDE SE JEZDÍ 60KM RYCHLOSTÍ PŘES OSTRAVU VYŘAZENY ZE VŠECH STATNÍCH ZAKÁZEK DO DOBY NEŽ ODSTRANÍ VEŠKERÉ OPRAVY NA SVÝCH STAVBÁCH ??KDE TO ŽIJEME ŘSAD BY MĚLO BÝT OKAMŽITĚ PROPUŠTĚNO A TI CO ZA TO MOHOM MĚLI BÝT OKAMŽITE POSTAVENI PŘED SOUD !!!!

P. Veselý 30.1.2019 12:50

Moje babička říkávala: "hladový prase, nejvíc žere"

R. Šindler 30.1.2019 13:17

A co jste měl dobrého ?

J. Kotala 30.1.2019 12:21

Mzdy, energie atd. stoupají. Cena zakázky platí jen v době soutěže. Jestli se začne kopat za dva roky cena musí být zákonitě jiná.

P. Strnad 30.1.2019 13:15

Nemáte nutně pravdu. V zadávací dokumentaci může být začátek stavby posunut a to se dá u stavební zakázky takového rozsahu předpokládat. Nesmíte zapomínat na různé aktivisty, odvolání, dovolání atd.

J. Kotala 30.1.2019 13:57

Údajně nepředali staveniště. Objednané stroje a lidé budou stát. Samozřejmě tím vznikl časový skluz. To vše stojí peníze.

R. Hanuš 30.1.2019 12:18

ŘSD, SŽDC, Pražský magistrát a další zástupci veřejných institucí v ČR, po léta, zásadně do smluv odmítají zařadit inflační klauzule. Pak dochází k situacím, kdy sice vysoutěží zakázku, ale výzvu k zahájení prací dají i o několik let později.

Firma, která zakázku vyhrála s kalkulovaným ziskem 5% se pak ocitá v bezvýchodné situaci, protože například platová inflace za poslední 2 roky je 15%.

Je nejvyšší čas, že je někdo chytil pod krkem, i když pravděpodobně tu D11 firmy vysoutěžili pod cenou a za vysoutěženou cenu to stavět nechtěli.

Ale i to jde na vrub ŘSD. Předpokládané ceny pro tendry počítá projektant dle platných cenníků a hranice, za kterou se to ještě dá postavit je kolem 90% kalkulované ceny. Vítězné nabídky Geosanu se Salinim na D1, či úseky na I/11 vyhrané Mottou Engil s Exmostem byly hluboko pod touto cenou a ŘSD teď neví, co si s rozestavěnými stavbami počít.

J. Jonák 30.1.2019 12:30

Nikdo nenutí firmy takové smlouvy podepisovat. Pravda je spíše v tom, tak jak uvádíte, že podseknou cenu a potom si vše vynahradí ve vícepracích. Asi jim to přestalo procházet a mají strach, že jim investor-stát nepůjde na ruku. Pokud to tak je, tak je to dobrá zpráva.

P. Strnad 30.1.2019 13:16

Tak stavět nemusí. Smlouva je dohodou dvou stran. Když se smlouvou nesouhlasí, nemusí ani soutěžit. Smlouva je součástí zadávací dokumentace.

P. Strnad 30.1.2019 13:18

A co s tím má asi ŘSD dělat? Parlament tady nějak nastavil zákon o veřejných zakázkách. Vyhrává po splnění ostatních podmínek nejnižší cena. Třeba to chtěli darovat státu jako dar za předchozí zpackané věci a zřícené mosty - naše milá Eurovia.

A. Devátý 30.1.2019 12:12

Trochu politiky, ale hlavní důvod jsou peníze.

A. Lisovský 30.1.2019 12:07

Člověk si tak nějak říká, jestli ty sr+čky, ve kterých se furt hrabeme, přeci jen nesouvisí s tím, jak třeba i nenávistí k církvím od sebe odháníme boží požehnání...

J. Novák 31.1.2019 5:10

Ale jděte, vy brepto! To jako že by nějaký bůh pomohl při výstavbě dálnice? Na to bych se tedy rozhodně nespoléhal, vy naivo! Jinak já jsem ještě nikdy neslyšel, že by nějaký bůh něčemu žehnal. Vždy žehná nějaký černokněžník, který se podvodně vydává za zástupce kohosi, koho nikdo nikdy neviděl, přičemž kolem často naprosto zbytečně plýtvá vodou z vodovodu.