Pátek 24. ledna 2020svátek má Milena -4 °C oblačno Předplatné LN

Diskuse k článku: Obří Airbus A380 může skončit, aerolinie nemají o tak velká letadla zájem

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 5
  • Poslední: 17.11.2017 13:19
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
L. Novák 17.11.2017 11:26

Soudruzi z NDR asi někde (zase) udělali chybu. :-) Megalománie vyšla z módy.

J. Kostelanský 17.11.2017 9:31

Ukázalo sa, že vývoj v budúcnosti pred 15-20 rokmi lepšie odhadli experti z Boeingu než z Airbusu. Vtedy proti sebe totiž stále 2 filozofie budúcnosti leteckej dopravy: Boeing tvrdil, že budúcnosť patrí menším lietadlám cca do 300 cestujúcich, ktoré budú ale lietať do jednotlivých destinácií priamo - bez medzipristátí a prestupovania. Preto Boeing vyvíjal svoje 787 Dreamliner s kapacitou 210-330 ľudí.

Airbus naopak tvrdil, že budúcnosť patrí veľkým lietadlám ako Airbus A380 s kapacitou 600 a viac cestujúcich, ktoré budú lietať z jedného veľkého letiska na druhé a odtiaľ potom cestujúci poletia menšími lietadlami do svojej destinácie.

Najlepšie vidieť "víťazstvo" filozofie Boeingu paradoxne u Airbusu - na tom veľtrhu získal obrovskú zakázku na 430 lietadiel, ktoré však majú menšie kapacity - 200 až 300 cestujúcich.

Zk 17.11.2017 13:01

A380 byl zamýšlen jako náhrada za Boeing 747. V segmentu letadel s kapacitou kolem 300 pax (tedy přímá konkurence 787) uvedl Airbus před pár lety na trh A350, během příštího roku přijde ještě A330neo. A320, na něž získal Airbus velkou objednávku, má kapacitu spíše 150 až 200 lidí a nasazuje se na jiné linky než 787 nebo A380.

Zk 17.11.2017 13:17

A A380 samozřejmě také léta bez mezipřistání. Jeho dolet je naprosto srovnatelný s většinou variant 787 nebo 777. Nebo že by si u Airbusu mysleli, že A380 bude sbírat pasažéry po jednotlivých letištích, než se naplní? Možná na vnitrostátních letech v Číně? Nevím nevím. Problém A380 je, že má zkrátka na většině linek větší provozní náklady než menší dvoumotorové stroje. Airbus spíše počítal s tím, že v dnešní době se budou dálkové linky realizovat hlavně mezi největšími letišti, a bude tak třeba větší množství velkokapacitních strojů v kategorii 747. Ale realita je taková, že transkontinentální lety dnes provozuje kdejaké letiště v Horní Dolní, které ale nenaplní letadlo s kapacitou kolem 500 pax, a současně přitom tato menší letiště odebírají část cestujících těm největším letištím, která pak A380 také většinou nedokážou uživit. Dálkových linek je dnes zkrátka příliš mnoho na to, aby A380 mohl uspět.

Zk 17.11.2017 13:19

Aha, teď mně došlo, že patrně říkáte totéž co já. Tak teda nic... pokračujte.:D

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vratislav Kulhánek v lednu 2020 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Premium

Elitní trenér o zákulisí MMA, drogách, penězích i zženštilé společnosti

André Reinders | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Pod jeho vedením vyrostl český šampion Martínek, o něhož projevila zájem slavná organizace UFC. Pro boj v kleci...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Popularizátor vědy, novinář a pedagog Jan Tůma vynalezl v 60. letech výukový... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...