Pondělí 30. listopadu 2020svátek má Ondřej 1 °C oblačno Předplatné LN

Diskuse k článku

Do hry se vracejí silné středoevropské aerolinky s podporou V4. V Praze by mohl vzniknout přestupní uzel

Vysocí manažeři i politici oprašují projekt společných středoevropských aerolinií. Myšlenka rezonovala už před 16 lety, kdy spojením Air France a nizozemských KLM vznikl evropský obr. Odpovědí mělo být vytvoření silného hráče, který s podporou vlád zemí visegrádské čtyřky (V4) dokáže odolat konkurentům. Vize se tehdy nezhmotnila, ale podle informací serveru Lidovky.cz je znovu ve hře, hlavně kvůli drtivému dopadu epidemie covidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Beňo 27.9.2020 20:40

Polské státní, ostatní soukromé...do toho asi půjdou i kluci z ČEZ-u...;-))

M. Trpišovský 27.9.2020 13:33

Iluze.

J. Viktora 27.9.2020 12:11

Praha jako hub? Letiště, která nemá dodnes vyřešenou normální dopravu do centra města (pokud nepočítáme předražené taxi)... Poláci plánují nové letiště mezi Varšavou a Lodží. Když vidím jak se u nás buduje infrastruktura, tak věřím bohužel více Polákům.

J. Paleček 27.9.2020 11:21

Všude kde má Polsko nadpoloviční většinu hrozí polské imperiální choutky říká historická zkušenost.

V. Šedivý 27.9.2020 10:35

Silné ;-D

Z. Pavliš 27.9.2020 10:32

A mohl by tomu šéfovat Luftjarda Tvrdík, má zkušenosti z ČSA.

J. Vala 27.9.2020 10:07

tak pred 10 dny jsem odletal z Norimberka do Palerma. Zhruba 60-80% letu stale jeste nefunguje, na letisti je zaverna i vetsina obchodu. A to mluvime o letisti v bohatem regionu a s vynikajici dostupnosti primo metrem.

M. Hurt 27.9.2020 10:02

To bude opět loupež na jejímž konci bude vysmátý kámoš Andreje Babiše tak jako je teď vysmátý Šimáně :-D

A. Lisovský 27.9.2020 8:25

Tato zpráva potěší ty, co na letišti nabízí kafe za 99 Kč a malou plzeň za 110.

J. Hricišin 27.9.2020 8:08

At vzniknou ale be za erár.

V. Vérosta 27.9.2020 7:54

Pěkný oxymorón: Silné středoevropské aerolinky! :-))))))

P. Kral 27.9.2020 7:37

Praha by mohla byt dobrym mistem pro karantenu vsech pasazeru. Alespon by se vyresil problem s pronajmem nemovitosti.

L. Málek 27.9.2020 6:47

nic takoveho nebude to uz spis varsava, ktera bude pro region pobalti a skandinavie. praha je jen par hodin jizdy autem, od frankfurtu.

H. Procházka 27.9.2020 7:38

To je celkem jedno, Frakfurtské letiště je saturované a nové velké aerolinky by radši hledaly hub někde jinde (mj. tam, kde jim správa letiště vyjde vstříc). Problém Prahy je, že Havlovo letiště se pořád nechystá vybudovat onu paralelní ranvej, která by v takovém případě byla potřeba. Druhou možností je Budapešť - rovněž turisticky atraktivní, geograficky výhodně položená.

J. Vala 27.9.2020 10:25

v stredoevropskem regionu je prilis mnoho letist. Praha Halle, Norimberk, Katowice, Brno, Viden, Linz, Mnichov, Ostrava, Bratislava, Budapest. K tomu jeste ambiciozni letiste s minimalnim provozem jak Pardubice a Ceske Budejovice. Jedno od druheho od sebe do 90 min jizdy po dalnici . A Frankfurt je proste centralni letiste a ackoli Frankfurt-Hahn by mohl teoreticky dobre funguvat jako druhe letiste v regionu Hessenska, tak pres slusne vytizeni zkrachoval.

H. Procházka 27.9.2020 10:46

Ono nejde ani tak o počet letišť. Z těch, které jste jmenoval, mohou jako potenciální hub pro aerolinky fungovat akorát Praha, Vídeň a Budapešť (Mnichov jím už je). Ostatně právě Mnichov je k Frankfurtu mnohem blíž, než Praha, a rozvinul se úžasně. Stejně tak Amsterdam a Paříž jsou blíž, a obě města mají megaletiště ještě větší a vytíženější, než ten Frankfurt (navíc například právě v Paříži je ještě letiště Orly, které je se svými 30 miliony cestujících ročně samo o sobě větší, než ta středoevropská s výjimkou Mnichova, a ještě se rozrůstá, i když má pár desítek kilometrů odtud gigantické CDG). Rozhodujícím faktorem je to, že aerolinky nebo skupina aerolinek v principu bude radši mít "svůj" hub, než se o nějaký dělit s konkurencí, ale na druhou stranu takové letiště musí mít kapacitu a infrastrukturu, kterou Praha zatím nemá. V praxi je to vidět na některých amerických hubech jako např. Atlanta, která má něco kolem 100 milionů cestujících ročně. Tolik lidí přímo do Atlanty, kde jinak

J. Vala 27.9.2020 16:55

tak vzdalenosti je Mnichov zhruba ve stejne "kategorii" od Frankfurtu, co Praha ( MUC 400 km, vsechno dalnice, PRG 500 km, vsechno dalnice). Praha bude muset Bohu dekovat, pokud dostane povoleni ke stavbe druhe drahy, MUC FJS uz 10 let jedna o rozsireni na 3 drahy a v zasade nema zadnou sanci a to je letiste polozeno od mesta podstatne dal nez Praha . Jinak pocet cetujicich na pocet drah v Praze je celkem dobry, 17M rocne na jednu drahu, v Mnichove je to 24M(na 2 drahy celkem 48M) Frankfurt ma 17,5/70M na ctyri drahy, CDG 18/72 M na ctyri drahy a slabsi je Amsterdam/Shiphol se 12/72M na celkem sest drah. Ale turiste koukaji na destinaci a ne na hub. Proto ma Spanelsko v prvnich triceti letistich sveta celkem dve letiste , UK jenom jedno , Holandsko jenom jedno a Nemecko jenom jedno. Italove maji spoustu malych letist.

J. Paleček 27.9.2020 23:48

Koukám, že by jste ten článek napsal podstatně lépe.R^


TEST televizorů: Nevyznáte se v široké nabídce? Pomůže vám náš velký přehled

Moderní televizory jsou naplněné aplikacemi a funkcemi, mohou být i zajímavým... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Od 3 190 do 62 990 korun. Všechny zobrazovací technologie, všechny televizní operační systémy a jedenáct vybraných...

Jak vydržet v ledové vodě? Finta je jednoduchá, popisují otužilci

S otužováním začali letos Špačkovi. Oblíbili si Konventský rybník, kde si mohou... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Klepat se zimou tak, že si nedokážete zavázat ani tkaničky u bot, a přitom se tomu smát? I to dokáže koupání v ledové...

Den se zaměstnanci pohřební služby: poslední rozloučení má dnes jiná pravidla

Tělo je nejprve pečlivě vydezinfikováno a následně uloženo do rakve. V ­té... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium MF DNES rozptyluje mýty o pohřebnictví v době koronaviru. Pohřeb do země možný je, i když se úplně nedoporučuje. O čem...