Diskuse k článku: Vlaky v Česku pojedou až 320 km/h, říká šéf správců železnice Svoboda

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 66
  • Poslední: 19.6. 2019 23:27
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
A. Lisovský 19.6.2019 23:27

Škoda že se tiho nedožiju...

R. Markvart 16.6.2019 12:02

Mě by zajímaly dvě věci:

Má někdo konkrétní představu v jakých zastávkách budou tyto rychlovlaky stavět? Jaká bude vzdálenost mezi jednotlivými zastávkami?

Zajímal se někdo z propagátorů rychlovlaků u nás o historii budování rychlodráhy v Kalifornii?

J. Krutil 16.6.2019 16:23

Na první otázku je jednoduchá odpověď.

Nástupní stanice Berlín.

Výstupní stanice Vídeň.

Nebo obráceně.

R. Markvart 16.6.2019 17:46

No já bych možná přidal ještě Drážďany a Brno. Ale to už je hraniční distance zastávek.

A teď chci vidět to nadšení hejtmanů, jak mají umožnit SŽDC postavit koridor pro vlak, který jejich krajem jen profrčí. Natožpak aby na to měl kraj poskytnout pozemek.

A. Nemec 16.6.2019 11:42

A nyni jeste tu o Budulinkovi.

Kdepak vezmou penize, EU nebude porad vsechno financovat.

K. Kangaroo 16.6.2019 10:49

Tak parádní tunel bude, to bezpochyby.

A. Pleva 16.6.2019 0:52

Ta SŽDC je zase prolezlá korupcí, nebo proč místo použitelných míst a co nejméně náročných úseků vymýšlí zase úseky odnikud nikam a extrémně náročným terénem jako podkopat se Krušnými horami?!

Rychlé tratě by se měly začít stavět v rovinatém přehledném terénu (například Polabské nížiny), tak aby je bylo co nejlevnější a nejednoduší postavit a co nejdříve začaly sloužit!

M. Jelínek 16.6.2019 0:43

ha ha .... u nás se toho hubou už postavilo .....

V. Kotas 16.6.2019 6:09

1*

T. Pak 15.6.2019 22:24

vlaky pojedou 320 km/h a na D1 se bude rozdávat voda protože jinak v kolonách hrozí smrt žízní...

sliby se slibují, bázni se radují

P. Skřivan 15.6.2019 21:56

Řekl bych, že to je typické SŽDC. V době, kdy se vyvíjí Hyper Loop, což je v principu jediný perspektivní typ dopravy (může jet nadzvukově a přesto energeticky úsporně), o bezpečnosti jízdy v tunelu ani nemluvě (žádný sníh, žádná námraza, žádní vandalové, žádní chodci, ...), naši chytráci vymyslí to, co je už v Evropě a nejen v Evropě dávno v provozu. Super !!! Za to tyhle chytráky platíme ?!

Mimochodem u Pendolina plácali plácalové, že může jet až 220. No, to může, jenže ne u nás. U nás jede max 160 jako každý jiný vlak včetně prehistorických z dob totality, takže celá technologie Pendolina je tak leda na dvě věci. Je to akorát o trochu hezký vlak. Ale nic víc.

Pravda: Rusáci jsou větší borci. Ti si koupili ICE a jezdí s ním taky max 160. ... ale mají vysokorychlostní vlak. :-)))

J. Kohout 16.6.2019 12:35

A což teprve teleportace. Kam se na ní bude hrabat nějaký Hyper Loop.

R. Markvart 16.6.2019 14:48

Jak správně zmiňujete: v současné době se vyvíjí, tudíž neexistuje a nikdy zatím neví jak bude skutečně fungovat nikdo neví.

Použít dopravní prostředek jedoucí nadzvukovou rychlostí na trase vzdálenostního typu Praha - Brno je to samé jako instalovat do jednopatrového domu rychlovýtah: drahá machrovina bez praktického efektu.

K. Doucha 15.6.2019 14:59

Za Rakouska - Uherska se jezdilo.

Než to vzali do ruky Slovani. :-)))

J. Tříska 15.6.2019 16:01

Za Rakouska - Uherska se jezdilo , Slovani to tu v rukách měli daleko více , než za vlády asijsých bolševiků v letech 1945-1989.

K. Doucha 15.6.2019 16:51

Slovani jsou bolševici.

J. Kohout 15.6.2019 17:04

A Doucha je TROLL.

K. Doucha 15.6.2019 18:16

Jasně Slovane.

Bolševici – členové frakce v Ruské sociálně demokratické dělnické straně, později členové či příznivci nástupnických stran (komunistické strany Sovětského svazu)

Bolševik (časopis) – časopis, který vydával Ústřední výbor Komunistické strany Sovětského svazu

Bolševník velkolepý - V současné době je bolševník velkolepý v mnoha zemích severní polokoule, včetně České republiky, veden jako nebezpečný invazní druh, ... :-)))

P. Harabaska 16.6.2019 11:25

Já tvrdím, že je spíš něco jiného. A také jsou v tom slovu dvě písmena stejná. Nikoli ale L, nýbrž B.

P. Harabaska 16.6.2019 11:24

B.L.B. opět nalezl příležitost se zviditelnit.

J. Kohout 15.6.2019 12:59

To bude nějaká nová počítačová hra?

M. Bárta 15.6.2019 13:27

Když z Prahy do Brna pojede vlak rychlostí 160 km/h a stejnou rychlostí pojede vlak z Brna do Prahy, tak se k sobě budou blížit tou rychlostí v titulku.

Teď se bude 20 let vymýšlet, jak to zařídit, aby ty vlaky nejely proti sobě po stejné koleji.

J. Jonák 15.6.2019 12:05

Tady se planuje supervlak z prahy do drazdan a pritom nektera krajska mesta nejsou s prahou propojena jeste ani dalnici. A cesta treba z K.Varu do Prahy vlakem trva pres tri hodiny a stoji 350 kc. Fakt ostuda. At se resi takove veci jinak NE - nebude lepe!

R. Hanuš 15.6.2019 12:46

Víte, železnice, a většinou i dálnice , se navrhují tak, aby se napojily na zahraniční síť komunikací. A zrovna za větší vesnicí Karlovy Vary, jaksi nikde nic nepokračuje. Buďte rádi, že se vám tam někdy v roce 2030 dostaví z Prahy čtyřpruh.

J. Jonák 15.6.2019 14:41

Mate pravdu a proto by nam jako Sudety bylo v Nemecku urcite lepe. Na pohranicni oblasti vlada z Prahy vzdy kalela. Pred sto lety i ted.

R. Markvart 16.6.2019 11:58

No tak i za Varama opravdu není čára s nápisem "Konec světa", a co se zrovna železnice týče, tak Karlovy Vary měly např. dlouhá léta spojení s Berlínem - rychlík Karlex, nebo s Lipskem - rychlík Karola. Na tyto spoje byly mj. nasazovány jedny z nejkrásnějších vlakových souprav DR řady VT 18.16, přezdívaných Delfín.

K. Jakubec 15.6.2019 11:29

Až u nás budou jezdit vlaky alespoň těch 200 , tak třeba v Číně už budou jezdit nadzvukovou rychlostí...

J. Tříska 15.6.2019 12:30

V Číně se nadzvukovou rychlostí popravuje každý den ranou dotýla milony nevinných obětí, kuKubče oslí.

R. Hanuš 15.6.2019 12:39

Vážně? Sem s odkazem. To je fakt bomba. Protože to znamená, že za 4 roky v Číně nezbude ani noha. Anebo Kubec oslí je tu někdo jiný?

J. Kohout 15.6.2019 13:04

Tříska, voni jsou magor.