Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Foto

A16v11i 25B19a67b36i52c

24. 3. 2024 16:19

Zrovna nedávno psali, že Hertz prodává velkou část flotily elektrovozítek, protože mají vysoké provozní náklady a nikdo je nechce. Dnes tady čtu, jak jsou elektrovozítka spolehlivé a provozně úsporné. Tak kde je pravda?

(Můj tip - ojeté elektrovozítko se nevyplatí a nevydrží tolik, co auto se spalovákem.)

LR

Tak je nutné najít kupce pro ty auta od Hertzu.

Foto

Hezky tendenční článek. Kde zmiňujete, že právě baterie je na elektromobilu to nejdražší?

JV

J95a42n 95V84o80d38i10č95k24a

24. 3. 2024 19:12

Tak když to víte, proč by to měli zmiňovat. To je všeobecně známá věc. Podstata je v tom, že ceny klesaji, ve vyšší třídě (1M+) už je parita a baterky vydrží velmi velmi dlouho.

V USA už je průměrná cena nového prodaného fosilního auta stejná jako elektrického. To před pár lety ještě vůbec nebylo.

Pokud se nechcete mentálně pohnout a nemít časem čistší prostředí s lokální ekonomikou, kdesi můžete elektriku vyrobit na střeše domku nebo paneláku, tak je mi vás líto.

VZ

Vážený autore, když něčemu nerozumíte a jste líný zjistit si základní fakta, tak o tom nepište a nechte to raději Technetu. Údaje Start rescue nemluví o 10 letých elektromobilech, ale o souhrnu aut od 0 do 10 let. Taky nemluví o spolehlivosti aut jako takové, ale o pravděpodobnosti, že auto zůstane stát na cestě vlivem vybité startovací 12 voltové baterie. To je totiż jejich biznis- oživovat auta s vybitou baterií. K žádné jiné poruše ani k celkové spolehlivosti se nevyjádřují. Že mají moderní spalováky díky honu na emise CO2 a souvisejícím Start- stopem + inteligentnímu nedobíjení baterky větší riziko vybití akumulátoru je známo, takže paradoxně, kdyby jste srovnávali 10letý spalovák s moderním nebo i s elektromobilem, dopadl by v tomto parametru lépe.

LT

opravdu by mě zajímala ta kapacita akumulátoru po 15 letech, kdy i kdybych u svého auta se spalovacím motorem vyměnil celý motor, bude to zlomek investice do nové baterie... Někdo si tady lže do rukávu.

JV

J47a60n 85V57o51d64i54č16k34a

24. 3. 2024 19:40

Redaktor napsal fakta a jak postupují ceny a vy napíšete takovouhle odpověď...

Vy nechcete časem jezdit ve výrazně lepším autě s čistím ovzduší, kde si vyrobíte elektriku sám že sluníčka?

PC

A teď ještě tu "O Červené Karkulce" prosím ....

Foto

O59t65a46k89a98r 28S58e87k27l

24. 3. 2024 18:36

Mno , je docela signifikantní , že prudce klesá zájem o těžbu lithia ( nezbytné pro baterie elektroaut) , že např Němci zrušili daňová zvýhodnění pro elektroauta , jejichž prodej mimochodem celosvětově poměrně strmě klesá.

Existuje názor , že je již nasysen trh ekoaktivistů , bohatých zájemců o cosi nového. Nyní by měli přijít na řadu " normální" zájemci , střední třída. Ti ovšem jaksi nepřicházejí , dovedou si spočítat + i - .

Zatím je to jasné.

JV

J14a68n 40V27o94d91i34č32k47a

24. 3. 2024 19:05

Neklesá, leden a únor je oproti loňským rokům opět v plusu.