Diskuze
Pět otázek zmateného cestujícího. Hrozí chaos v českých vlacích?
Děkujeme za pochopení.
M46i78c85h50a12e59l 11S59t51a64n10o63v19s76k47ý
To je furt keců, přitom nechápu, proč se kraje neinspirují u Pardubického a Hradeckého kraje.
Mají svůj tarif IREDO (platí jako jednotný po území obou krajů) a člověk si může koupit jízdenku v tomhle tarifu na všech nádražích, u autobusáků nebo průvodčích ve vlaku. IREDO je levnější než IN25. Člověk si může vybrat, ve kterém tarifu pojede, u ČD mají dokonce povinnost nabídnou výhodnější jízdenku, autobusy ani jinou neprodávají.
A když má člověk kartu IREDO, může si koupit jízdenku s mnoha přestupy třeba z Jevíčka až do Pece, dokonce i do polského Kudowa Zdroj, nebo na cyklobus, co kopíruje Polskem české hranice podél Orlických hor. Což ho přijde opět levněji, než si na každou jízdu extra.
Do IREDA patří i některé MHD. Hradec Králové a Pardubice sice ne, ale když to jde, tak se může i po městě svézt regionálním autobusem jen za 12 Kč, což je méně, než kolik si vydřidušské Dopravní podniky účtují. A navíc tu platí 75% sleva pro studenty a důchodce.
M90i42r38o79s98l27a36v 17S50l40á94m89a
Nojo, vážně - to už je bordel skoro stejnej jako patnáctiodstavcový článek rozfrcaný do šesti pidistránek
P58e38t90r 67H79a84r30a59b39a19s28k26a
Tak takovej bordel nedokázali udělat ani bolševici!
Z15v27i39r55e49t71n49i53k 58L89a86p91i54l
To jste ještě nejel ze Špindlu do Prahy, když se ve Vrchlabí ukázalo, že do toho samého autobusu je prodaná ta samá sada místenek jak ze Špindlu, tak z toho Vrchlabí.
Nekecám.
S74t91a29n52i78s10l70a64v 21T10o22m72á41š
Po staru se žít nedá, státní dráhy byly nápadem císaře pána, , proč dnes by ti, co při Klausově privatizaci nestačili získat nějaký pražec nebo nárazník, nemohli vydělávat na cestujících?
V83a33c56l86a75v 80H24a22j73e81k
Nemáte pravdu. Většinu strategických tratí postavil stát, ale byla i řada významných v rukou soukromníků. Postupně pak došlo k jejich zestátnění, ale důvodem byla většinou jejich ztrátovost. a to např. i v případě Ústecko teplické dráhy, u které by se dalo předpokládat, že bude vydělávat na přepravě uhlí. Stát dráhu zpravidla převzal ze strategicko vojenských důvodů a pak také proto, že v dané době dokázal trať a dopravu na ní provozovat s nižšími náklady než soukromník.
M79i66l78o90s50l40a67v 51R97o22z14b92o11ř17i59l
Nemělo by se založit ministerstvo pro vlaky? MD to evidentně není schopno ukočírovat.
Z26v26i82r18e86t25n96i70k 23L15a77p42i10l
Což o to, v autobuse si taky kupujete jízdenku pokaždé zvlášť a nezdá se, že by to někomu vadilo. A regionální vlaky, které nejsou příměstskou dopravou (tam nejspíš většina lidí jezdí na nějaký paušál typu IDOS), obsahují jeden dva vagóny, to se od autobusu moc neliší.
Tady by v prvním přiblížení stačilo dodržovat smlouvy. InKarta je kus plastu, který vám technicky umožní koupit si různé kupóny. Ty kupóny mají časově omezenou platnost (většinou rok, občas tři roky), takže není nic jednoduššího, než tu platnost nechat doběhnout a následně upravit ceník. Tj. zlevnit, protože dojde k omezení služeb. Kromě "zrušení" některých území to platí i na některé tratě - tuším Ostrava - Brno přechází od ČD na Regiojet, rychlíky Pardubice - Liberec budou končit ve Staré Pace a dál pojede snad Arriva, z Českých Budějovic do Volar a z Karlových Varů do Mariánských lázní jezdí ty oranžovozelené křápy... Je toho docela dost.
O20r40c72u22s 31D79e24i
To je zase kravina. Skvěle to ta vláda vede, opravdu skvěle. Nejvíc, jak jsou vždycky turisté překvapení z toho hnojníku na dráze, co tady je. Proč jim která jízdenka neplatí na jaký vlak, proč je někdo vyhazuje z místa a kde jsou teda rezervovaná místa a teď proč jednu část kupovat na webu tady a druhou jinde. Hloupost a klasickej českej kocourkov.
M54i79c26h71a66e60l 79S64t71a95n57o90v75s52k69ý
Kraje nejsou vláda. Jak se v článku píše, do debilních výmyslů krajů (které si tím řeší svůj problém a ne problém cestujících) ministerstvo moc zasahovat nemůže.
B45o30h78u13m81i70l 44M47i86c75h46a24l
Aspoň v JMK se to tedy vlastně nezmění - stejně mi na nádraží třeba z Tišnova do Brna prodají jízdenku IDS JMK na patřičný počet zón a já si ji před nástupem musím označit ve strojku na nástupišti. Protože to je o trochu levnější, než jízdné ČD. A ještě k tomu můžu kombinovat dopravní prostředky, jsem limitován jen počtem zón a dobou platnosti jízdenky.
Snad jen ta InKarta bude změna.
M83i55c19h87a17e83l 51S90t96a43n20o81v30s55k67ý
Jestli jsem to dobře pochopil, tak ti na nádraží neprodají nic, ledaže by tam vznikla pokladna kraje.
Mě je spíš líto tech lidí, cizinců a babiček, co se moc neorientují, netuší, co jsou kraje, jak se u nás financuje doprava a doufají, že když je někde napsáno "Jízdenky", tak si tam koupí jakoukoliv jízdenku. Snad budou paní pokladní smět aspoň poradit a poslat ke konkurenci = ke kraji.
Ale co, ve Švédsku se mi taky párkrát stalo, že při jízdě na na Interrailku chtěli doplatek 20-70% jízdného. že nejsou v jakémsi sdružení ajznboňáků, keré ty Interrailky vydává. Tuším, že v LE nebo Regiojetu by ti na Interailku nedali slevu ani kačku.