Diskuze
Ženy telefonují za volantem pětkrát déle než muži, podotýká dopravní psycholog
Děkujeme za pochopení.
Vidíte a já bych, dle chování policistu, řekl, že největším nešvarem je špatné parkování a přejíždění plné čáry v polích na prázdných silnicích.
Čestí řidiči jsou horší než v okolních zemích, protože neuznávají autority. Bohužel. Ale ne horší než Francouzové.
Na dálnicích nakreslit pruhy a měřit vzdálenost mezi auty kamerou z mostu.
Brzdná dráha není lineární s rychlostí. Pouze čas reakce je. Čas na zpomalení roste se čtvercem rychlosti. Do 50 km je to tedy polovina, nad čtverec desetiny rychlosti. 50km/h=25m, 70km/h=49m, 130km/h=169m. Ve většině případů je zapotřebí menší vzdálenost, protože nutno pouze zpomalit, ne zastavit.
Na Západě je limit alkoholu pro řízení 0.5 promilí, v Česko 0. V Česku jsem viděl více opilých za volantem než jinde. O opilých na ulici nemluvě.
Dnes existují radary, které měří průměrnou rychlost na určitém úseku. Lepší než okamžitá rychlost, kdy je nutno šlápnout na plyn, aby se předjelo pomalejší vozidlo.
V Kalifornii na knížečce s pravidly je “řidičský průkaz není právo, ale privilegium”. A zkoušky se tam dělají v 16 letech. Výuka začíná ve škole v 15, věku kdy se získávají návyky lépe.
Pěkný článek s rozumnými názory. Držet telefon v ruce je zvlčilost, která zvyšuje pravděpodobnost nehody jak vázáním jedné ruky, tak rozptýlením řidiče. Vidím to každý den i v autech za milion kde by majitel skutečně neměl mít problém s handsfree - navíc myslím, že by jím nová auta měla být povinně vybavena.
A. Alda
Ženské prostě moc žvaní. A jejich hovory jsou plné parasitních slov a nepodstatných pseudoinformací.
J. Uzel
A není to tím, že ženy telefonují všeobecně více, než muži, tedy i za volantem?
- nedávání pravého blinkru
- předjíždění plnou rychlostí těsně před odbočením
- lepení se na zadek
- přechody pro chodce tři metry za výjezdy z kruhového objezdu
Bylo by toho víc.
J. Black
Třeba tři pruhy na dálnici, protože v pravém pruhu stejně jede minumum aut.
R. Dubravský
Bezpečná vzdálenost - pěkný jako. Jenže na to není dostatečná kapacita silnic.
Těžko říci, dají-li se řidiči dělit podle národnosti. Spíše bych řekl, že v každé zemi je nějaká kultura či nekultura chování účastníků silničního provozu. U toho řazení do zipu se nedivím, že ho řidiči pořád nějak neskousli, jsou konzervativní a ne vždy jsou ochotni se naučit změnám, když byli desítky let nabádáni, že přednost má ten v přímém směru a to už jinde dávno zip existoval. Cizokrajní řidiči si některé špatné návyky přinášejí ze svých zemí, například něco musí mít v Polsku špatně s chováním řidičů na železničních přejezdech, když se střetne nákladní vozidlo s vlakem, bývá často řidičem Polák. U nás je naprosto špatné dodržování bezpečné vzdálenosti. 2 sekundy. Ve městě při rychlosti 50 km/h by měl být odstup 28 m, přitom při odstupu 10 m se do mezery skoro jistě někdo vecpe. Na dálnici by to mělo být při rychlosti 130 km/h 72 m. Zkuste se podívat na kteroukoli dálnici. Ty nehody, ze které odsoudili vybržďovače měly sice prapůvod v nesmyslném brzdění, ale hlavní příčina tragic
M. Mikulec
Čeští řidiči nejsou horší než ostatní, ale pražští řidiči jsou. SPZ s áčkem je na silnicích pohroma.
Jenže spousta aut majících SPZ s Áčkem jsou tzv. referentská (po staru služební) a řídí je lidé bydící a žijící mimo Prahu, ale pracující pro firmu, která má v hlavním městě své sídlo... Takže Vaše teorie je k ničemu :)