Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ženy telefonují za volantem pětkrát déle než muži, podotýká dopravní psycholog

Čeští řidiči nejsou dostatečně vzdělaní a chybí jim větší míra zodpovědnosti. Jejich největším nešvarem není překračování povolené rychlosti, nýbrž nedodržování bezpečných odstupů či špatné řazení do „zipu“. V rozhovoru pro LN to tvrdí prezident Asociace dopravních psychologů Alois Hudeček. Situaci by podle něj mohlo zlepšit i více policistů na silnicích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

27. 8. 2019 10:39

Vidíte a já bych, dle chování policistu, řekl, že největším nešvarem je špatné parkování a přejíždění plné čáry v polích na prázdných silnicích.

0 0
možnosti
CW

25. 8. 2019 20:26

Čestí řidiči jsou horší než v okolních zemích, protože neuznávají autority. Bohužel. Ale ne horší než Francouzové.

Na dálnicích nakreslit pruhy a měřit vzdálenost mezi auty kamerou z mostu.

Brzdná dráha není lineární s rychlostí. Pouze čas reakce je. Čas na zpomalení roste se čtvercem rychlosti. Do 50 km je to tedy polovina, nad čtverec desetiny rychlosti. 50km/h=25m, 70km/h=49m, 130km/h=169m. Ve většině případů je zapotřebí menší vzdálenost, protože nutno pouze zpomalit, ne zastavit.

Na Západě je limit alkoholu pro řízení 0.5 promilí, v Česko 0. V Česku jsem viděl více opilých za volantem než jinde. O opilých na ulici nemluvě.

Dnes existují radary, které měří průměrnou rychlost na určitém úseku. Lepší než okamžitá rychlost, kdy je nutno šlápnout na plyn, aby se předjelo pomalejší vozidlo.

V Kalifornii na knížečce s pravidly je “řidičský průkaz není právo, ale privilegium”. A zkoušky se tam dělají v 16 letech. Výuka začíná ve škole v 15, věku kdy se získávají návyky lépe.

0 0
možnosti
PP

23. 8. 2019 11:09

Pěkný článek s rozumnými názory. Držet telefon v ruce je zvlčilost, která zvyšuje pravděpodobnost nehody jak vázáním jedné ruky, tak rozptýlením řidiče. Vidím to každý den i v autech za milion kde by majitel skutečně neměl mít problém s handsfree - navíc myslím, že by jím nová auta měla být povinně vybavena.

0 0
možnosti
JJ

23. 8. 2019 13:56

Souhlasím s Vámi.

0 0
možnosti
AA

A. Alda

23. 8. 2019 10:38

Ženské prostě moc žvaní. A jejich hovory jsou plné parasitních slov a nepodstatných pseudoinformací.

0 0
možnosti
JU

J. Uzel

23. 8. 2019 10:32

A není to tím, že ženy telefonují všeobecně více, než muži, tedy i za volantem?

0 0
možnosti
PH

23. 8. 2019 9:12

- nedávání pravého blinkru

- předjíždění plnou rychlostí těsně před odbočením

- lepení se na zadek

- přechody pro chodce tři metry za výjezdy z kruhového objezdu

Bylo by toho víc.

0 0
možnosti
JB

J. Black

23. 8. 2019 14:14

Třeba tři pruhy na dálnici, protože v pravém pruhu stejně jede minumum aut.

0 0
možnosti
RD

R. Dubravský

23. 8. 2019 9:12

Bezpečná vzdálenost - pěkný jako. Jenže na to není dostatečná kapacita silnic.

0 0
možnosti
KN

K. Novák 181

23. 8. 2019 10:36

Přečtěte si,co jste napsal za blbost.

0 0
možnosti
MM

M. Mikulec

23. 8. 2019 9:06

A ještě do toho cyklisti!

0 0
možnosti
JM

23. 8. 2019 8:52

Těžko říci, dají-li se řidiči dělit podle národnosti. Spíše bych řekl, že v každé zemi je nějaká kultura či nekultura chování účastníků silničního provozu. U toho řazení do zipu se nedivím, že ho řidiči pořád nějak neskousli, jsou konzervativní a ne vždy jsou ochotni se naučit změnám, když byli desítky let nabádáni, že přednost má ten v přímém směru a to už jinde dávno zip existoval. Cizokrajní řidiči si některé špatné návyky přinášejí ze svých zemí, například něco musí mít v Polsku špatně s chováním řidičů na železničních přejezdech, když se střetne nákladní vozidlo s vlakem, bývá často řidičem Polák. U nás je naprosto špatné dodržování bezpečné vzdálenosti. 2 sekundy. Ve městě při rychlosti 50 km/h by měl být odstup 28 m, přitom při odstupu 10 m se do mezery skoro jistě někdo vecpe. Na dálnici by to mělo být při rychlosti 130 km/h 72 m. Zkuste se podívat na kteroukoli dálnici. Ty nehody, ze které odsoudili vybržďovače měly sice prapůvod v nesmyslném brzdění, ale hlavní příčina tragic

0 0
možnosti
MM

M. Mikulec

23. 8. 2019 8:51

Čeští řidiči nejsou horší než ostatní, ale pražští řidiči jsou. SPZ s áčkem je na silnicích pohroma.

0 0
možnosti
JJ

23. 8. 2019 9:04

Jenže spousta aut majících SPZ s Áčkem jsou tzv. referentská (po staru služební) a řídí je lidé bydící a žijící mimo Prahu, ale pracující pro firmu, která má v hlavním městě své sídlo... Takže Vaše teorie je k ničemu :)

0 0
možnosti