Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kolony: známka blahobytu

K omezení dopravních kolapsů na silnicích postačí vzájemná ohleduplnost, říkají experti. PRAHA Stává se to čím dál častěji: řidič jede plynule povolenou „stotřicítkou“ po dálnici. Náhle cítí, jak jej provoz nutí stále více a více zpomalovat, až se zastaví úplně. Zanedlouho se vytvoří kolona, ve které může strávit několik desítek minut, v horším případě ale klidně i několik desítek hodin.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V

6. 7. 2008 2:42
na stejny lodi??

"V zácpách jsou všichni řidiči na stejné lodi, říká dopravní psycholožka Daniela Čajánková"

kdyz nekdo sedi ve vyplstarovanem mercedesu s klimatizaci, tak je to uplne jina selanka nez kdyz jde o trabanta vy expertko

0 0
možnosti

Samot

12. 3. 2008 14:07
To není expert, to je nedouk

Bože, jak tohle může dělat dopravního experta. Ten chlap buď vůbec nemá řidičák, nebo ho má, ale mimo autoškolu se ještě na silnici nevyskytl. Jinak by nemohl napsat ten blábol o vyšší rychlosti způsobující kolony. Když si to inteligent neumí spočítat, tak ať si vyjede na dálnici. V místech, kde je rychlost snížena (i když není snížen počet pruhů) vznikají neustále kolony. V okamžiku, kde omezení končí, je rázem po kolonách a provoz tam zřídne. Potřebuje někdo lepší důkaz, že ten člověk plácá nesmysly?

0 0
možnosti

q

12. 3. 2008 7:41
Zdanit

Regulovat používání automobilů zdaněním benzínu. Když bude stát litr stovku, tak sice zaplatím dva tisíce za sto kiláků, ale bude krásně volno!

0 0
možnosti

\TeX{}nosma\v{z}ka

5. 7. 2008 13:20
Re: Zdanit

Možná se brzo dočkáš, a to i bez zdaňování 8-o

0 0
možnosti

polo

11. 3. 2008 17:16
jen ne omezeni rychlosti!!

Ktera chytra hlava vypotila ten nesmysl, ze kdyz se snizi max. rychlost, zvysi se prujezdnost, max se zvysi pocet aut na 1km silnice, ale provoz se rozhodne jen zpomali.... Uz ste se nekdy zamysleli nad tim, co se stane kdyz vam nekdo vjede na dalnici do rychleho pruhu? patrne pribrzdite a dalsich padesat aut za vama taky - a najednou tu mame padesta brzdicich aut za sebou, ktere se jen tak rychle zase nerozjedou...kazdy druhy z tech padesati je totiz setrilek a rika se ze neprida, paac by musel zase brzdit a tak jede dal pomalu, nacez mu tam opet nekdo z vedlejsiho pruhu vjede a on musi opet pribrzdit a cela situace se opakuje...no a kdyby byl provoz dostatecne rychly a ridici ukazneni, nebyly by ani takove kolony. Na ukaznenost ridicu je idealnim resenim neomezena rychlost jako v Nemecku.

0 0
možnosti

Burdych

11. 3. 2008 18:54
Re: jen ne omezeni rychlosti!!

Měly by se spíše zvýšit minimální rychlostní limity pro dálnice na 80 km (kromě kamionů) ale neomezenou rychlost. To snad nemyslíte vážně! Již teď se někteří jezdí, jako kdyby to už bylo uzákoněno!

0 0
možnosti

Pablo

11. 3. 2008 16:03
kolony na dalnicich jsou bunch of bull

Cesko melo davno postavit osmiproudove dalnice aby nebyla zacpa. Vlada ODSS kopiruje Ameriku v kazde malickosti, ale postavit sirokou dalnici jako mame v Kalifornii, na to neni ani rozum a ani penize. (ty se rozkradly).  Praha/ Brno dalnice byla vyprojektovana Nacistickym Nemeckem v roce 1939 a potom dlouho nic.......... Hamba, Hamba.

0 0
možnosti

Leon

12. 3. 2008 7:04
Re: kolony na dalnicich jsou bunch of bull

Dálnice D1  (Praha - Mukačevo) byla vyprojektována už za 1. ČSR, pravda za Protektorátu byla její trasa poněkud, v smyslu potřeby Říše upravena a byla zahájena i její stavba u Brna, další změna trasy D1 ( Praha - Košice) proběhla začátkem 60-let a její stavba byla tehdy zahájena u Prahy. Dnešní úprava projektu D1 ( Praha-Bohumín) a její konkrétní stavba nyní probíhá kdesi u Kroměříže a v Ostravě. Skutečností je,  že jde o hlemýždí stavební tempo, chybí neustále peníze - ale co už je v Česku rychlé, snad jen tunelování státních subvencí a neustálý růst cen  !!VV

0 0
možnosti

zemedelec

11. 3. 2008 14:17
Blahobyt? Asi jako v Cine ci Indii?

Blahobyt? Asi jako v Cine ci Indii? Neni to spis bordel, neschopnost a katastrofalni dopravni politika?

0 0
možnosti

ghurfa

11. 3. 2008 11:33
zase mototeroristi

zase ti zas*aní mototeroristi. jenom ničí vzduch a zabijeji chodce! ja bych je střílel ;-P

0 0
možnosti

slv

11. 3. 2008 6:53
Kolony jsou mnohdy znakem tuposti

Tuto sobotu jsem musel služebně do Prahy. Vracel jsem se přes Letnou. Takovou míru zhovadilosti od předjíždějících řidičů lze opravdu těžko potkat jinde, než v Praze. Díky nim se čekání protáhlo z cca 10 minut na půl hodiny. Myslel jsem, že mě už nic horšího nepotká. Na křižovatce u Veletržního paláce se několika dementům podařilo zcela zablokovat světelnou křižovatku, protože do ní vjeli i když nemohli evidentně pokračovat v jízdě.

Za celý den jsem na 450 km dlouhé cestě nepotkal jediného policajta ať v autě nebo sólo. Jedině dvojí celníci číhali na dálnici na kamiony.

Jeden známý je teď dlouhodobě v Tokiu a vypráví jak to tam vypadá s policajty. Na každé křižovatce budka a poblíž dva policajti. Pokud někdo něco vyvede, tak policajt hvízdne na píšťalkua nikdo si nedovolí ujet. A pak tvrdit, že tam seděl někdo z Marsu. Dotyčný to charakterizoval, že Japonci dodržují pravidla. Nejen ty dopravní.

A v tom to asi bude. Pražští řidiči jezdit umí, o tom není sporu. Jako brňák zodpovědně tvrdím, že jezdí lépe než se jezdí v Brně (zvlášť pokud je auto z vyškovska nebo blanenska :-)). To, co jim však zcela chybí je ochota dodržovat pravidla hry, pokud pominu, že pravidlem může být přečurat druhé. Cesta vede přes přítomnost policie na cestách. Není jich tak málo, aby nestačili . Nesmí se ale zašívat.

0 0
možnosti

polo

11. 3. 2008 19:26
Re: Kolony jsou mnohdy znakem tuposti

souhlasim, az na to ze policajt bez pravomoci je jen sasek stojici v krizovatce a nic nevyresi a hlavne, to neni reseni hledat zpusob jak trestat ridice, resenim je naucit je slusnosti, pak ti policajti nebudou potreba.

0 0
možnosti

Ing. Lucian Papazian

11. 3. 2008 0:05
Kolony nejsou znakem blahobytu, spíše zoufalství!

Úplně trapně postavená konstrukce úvah, protože opak je pravdou... Lidé musí jezdit auty, protože dopravní obslužnost státu je žalostná. Za další musí auty jezdit, protože obchody v jejich bezprostředním okolí bydliště prakticky zmizeli, takže jezdí z nutnosti nakupovat daleko od domova do tzv. nákupních zón na periferiích města. A když už se tam jede, tak pochopitelně aby se náklady na cestu snížili, tak se jede autem, aby se toho nakoupilo víc ve smyslu na více dní dopředu. Takže plné košíky nevypovídají o našem blahobytu, ale spíše chudoby a trapnosti, jak jsem se nechali zblbnout a oblbnout takovými, co psali článek o luxusu v kolonách...

0 0
možnosti

Bila

9. 3. 2008 21:26
Zlodejske Topolankove dane.

Cena 1litru benzinu napriklad v Iranu stoji v prepoctu 1koruna 80haleru.

1litr nafty 1koruna 20 haleru bezne ceny na benzinkach.

0 0
možnosti

marek

10. 3. 2008 0:03
Re: Zlodejske Topolankove dane.

az narazime na ropu v takovem mnozstvi v CR, tak bude stat benzin a nafta taky 2 kc/litr. do te doby bohuzel budeme muset platit vic. a cenu benzinu neurcuje vlada, ale trh s ropou. takze nejdriv si neco zjisti a pak tady teprve sir blbosti

0 0
možnosti