Diskuze
legalTV.cz: Vláda se ke Smartwings nechová fér, říká Šimáně. Selektivní podpora křiví trh, shodují se právníci
Děkujeme za pochopení.
I63v92a13n 35K59a67n38a83f83a20s50i72k
To by jeden zatlačil slzu v oku a složil by se jak na zlatý poklad republiky, když slyší jak panu doktorovi leží na srdci zaměstnanci. před coronakrizí běžná věta směrem k zaměstnancům:"pokud se vám to nelíbí, můžete jít kam vás srdce táhne, jistě najdete lepší uplatnění nantrhu práce dle svých schopností a představ. Srovnání s Aegeanem trochu kulhá, protože pro Řecko je tato společnost strategická, vzhledem ke geografii Řecka. Smartwings nejsou žádná strategická firmy důležitá pro českou dopravní infrastrukturu. Celý tenhle"rozhovor" je jen další z řady pokusů přesvědčit veřejnost, aby do SW doputovali státní peníze.
L46u61b96o12r 30S36o51u62č51e59k
jak moc je strategická pro Rakousko Austrian - mimochodem 100% vlastněná německou Lufthansou ? Nebo pro Irsko a UK plně soukromý Ryanair ? Když se podíváte z většího nadhledu tak si uvědomíte kolik tisíců pracovních míst by případný krach mohl ovlivnit. To nejsou jen kmenoví zaměstnanci Smartwings, ale pracovníci na letištích, dodavatelské firmy, cestovky a agentury, ...
Jistě, že je cestovní ruch zbytný pro vlastní život, ale to i restaurace, nebo skiareály...
V18r59a81t39i12s28l79a63v 14Č84i28h81á35k
Zrušte český a potom i evropský kapitál. Vpusťte sem Čínu. Proč? Protože to křiví trh, řekli právníci.
L16u49b49o81r 29S37o23u45č11e82k
Jakmile vstoupí do hry politikaření - je to vždycky problém. A to se právě v případě SW/ČSA stalo - ústředním tématem opozice i médií se již před x měsíci stalo že je pan Šimáně "známý" pana Babiše a to se nesmí nijak podporovat. Ovšem kterýkoliv premiér, který by se osobně neznal se šéfy největších tuzemských firem není člověkem na svém místě !
Pokud by to SW/ČSA neustála - pak to pocítí každý. 90% prodaných leteckých zájezdů v minulosti a 9mld. kontrakt pro Exim a Fischer znamená dominantní pozici charterového přepravce pro český trh a do budoucna by znamenal minimálně zvýšení cen zájezdů, krach těch menších a zrušení nelukrativních přímých letů z ČR. Jen snílek si může myslet, že konkurence je všemocná a rychle nahradí uvolněné pozice. Nahradí, ale jen ty destinace, které jsou zajímavé (ať finančně, nebo časově - uvolněné sloty).
Zrůdná je i selektivní podpora - když už zůstaneme u leteckého businessu/cestovního ruchu - nulová podpora pro jedinou významnou českou leteckou společnost a na dr
L16u29b90o34r 39S43o89u22č80e66k
druhou stranu miliardová podpora pro KIWI.COM - technologickou firmu přeprodávající letenky většinově (cca 70%) vlastněná zahraničním kapitálem oproti nulové podpoře ryze českých cestovek specializující se na prodej letenek (pod IATA licencí). Zatímco informatici z KIWI si "lusknutím prstu" najdou novou práci, odborní zaměstnanci ze SW a IATA agentur končí na Úřadech práce nebo v jiném oboru.
Přitom řešení je jednoduché - nerozlišovat segmenty trhu - pokud firma je postižena COVID omezeními a vládními zásahy a splní podmínky pro podporu zachování pracovních míst a chodu firmy - pak podporu dostane. Současný systém tomu málo, tomu víc a na toho už nezbylo zkrátka fér není.