Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

legalTV.cz: Vláda se ke Smartwings nechová fér, říká Šimáně. Selektivní podpora křiví trh, shodují se právníci

Koronavirová krize zasáhla provoz leteckých společností po celém světě. Mnoho evropských států proto poskytlo svým aerolinkám pomoc. Česká republika ovšem nikoliv. Je to z právního hlediska v pořádku? Mohou se aerolinie bránit? Internetová televize legalTV.cz natočila exkluzivní rozhovor s předsedou představenstva společnosti Smartwings, Jiřím Šimáně, a advokáty Romanem a Petrem Vybíralem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To by jeden zatlačil slzu v oku a složil by se jak na zlatý poklad republiky, když slyší jak panu doktorovi leží na srdci zaměstnanci.;-D před coronakrizí běžná věta směrem k zaměstnancům:"pokud se vám to nelíbí, můžete jít kam vás srdce táhne, jistě najdete lepší uplatnění nantrhu práce dle svých schopností a představ. ;-D Srovnání s Aegeanem trochu kulhá, protože pro Řecko je tato společnost strategická, vzhledem ke geografii Řecka. Smartwings nejsou žádná strategická firmy důležitá pro českou dopravní infrastrukturu. Celý tenhle"rozhovor" je jen další z řady pokusů přesvědčit veřejnost, aby do SW doputovali státní peníze.

0 0
možnosti

jak moc je strategická pro Rakousko Austrian - mimochodem 100% vlastněná německou Lufthansou ? Nebo pro Irsko a UK plně soukromý Ryanair ? Když se podíváte z většího nadhledu tak si uvědomíte kolik tisíců pracovních míst by případný krach mohl ovlivnit. To nejsou jen kmenoví zaměstnanci Smartwings, ale pracovníci na letištích, dodavatelské firmy, cestovky a agentury, ...

Jistě, že je cestovní ruch zbytný pro vlastní život, ale to i restaurace, nebo skiareály...

0 0
možnosti
Foto

Zrušte český a potom i evropský kapitál. Vpusťte sem Čínu. Proč? Protože to křiví trh, řekli právníci.

0 0
možnosti

Jakmile vstoupí do hry politikaření - je to vždycky problém. A to se právě v případě SW/ČSA stalo - ústředním tématem opozice i médií se již před x měsíci stalo že je pan Šimáně "známý" pana Babiše a to se nesmí nijak podporovat. Ovšem kterýkoliv premiér, který by se osobně neznal se šéfy největších tuzemských firem není člověkem na svém místě !

Pokud by to SW/ČSA neustála - pak to pocítí každý. 90% prodaných leteckých zájezdů v minulosti a 9mld. kontrakt pro Exim a Fischer znamená dominantní pozici charterového přepravce pro český trh a do budoucna by znamenal minimálně zvýšení cen zájezdů, krach těch menších a zrušení nelukrativních přímých letů z ČR. Jen snílek si může myslet, že konkurence je všemocná a rychle nahradí uvolněné pozice. Nahradí, ale jen ty destinace, které jsou zajímavé (ať finančně, nebo časově - uvolněné sloty).

Zrůdná je i selektivní podpora - když už zůstaneme u leteckého businessu/cestovního ruchu - nulová podpora pro jedinou významnou českou leteckou společnost a na dr

0 0
možnosti

druhou stranu miliardová podpora pro KIWI.COM - technologickou firmu přeprodávající letenky většinově (cca 70%) vlastněná zahraničním kapitálem oproti nulové podpoře ryze českých cestovek specializující se na prodej letenek (pod IATA licencí). Zatímco informatici z KIWI si "lusknutím prstu" najdou novou práci, odborní zaměstnanci ze SW a IATA agentur končí na Úřadech práce nebo v jiném oboru.

Přitom řešení je jednoduché - nerozlišovat segmenty trhu - pokud firma je postižena COVID omezeními a vládními zásahy a splní podmínky pro podporu zachování pracovních míst a chodu firmy - pak podporu dostane. Současný systém tomu málo, tomu víc a na toho už nezbylo zkrátka fér není.

0 0
možnosti