Diskuze
Let Boeingu s jedním motorem byl nestandardní, uvedl letecký úřad. Smartwings porušení předpisů odmítá
Děkujeme za pochopení.
Sorry jako, ale ani ten nejlepší pilot na světě nedokáže letět bez motoru.
Když máš dostatečnou rychlost, výšku a vítr, tak klidně pár set km... Jasný hazard, vysvětlitelný jen ekonomickými problémy. Never more...
Jako laik bych byl vyděšený, kdybych seděl v letadle které pokračuje do Prahy s jediným motorem místo aby přistálo. Přeci nebyla jistota 100,0%, že se neporouchá i druhý motor. Pokusím se vyhnout letům se Smartwings když takto riskují životy cestujících.
můžou si odmítat co chtějí, pokračování v letu do cíle bylo zvýšeně rizikové, asi se tím ušetřily peníze
Předpisy výrobce hovoří jasně. Přistát na blízkém letišti. Zvítězila ekonomika provozu, šéftrener pilotů pan Veselý usetril firmě 800 000 ale vykašlali se na bezpečnost provozu. Zajímalo by mne, zda o tom věděli napr. dispečeři v Maďarsku . Pro mně to znamená NIKDY S TRAVEL SERVISEM .
na avherald je výpoved madarskeho ridiciho. nevedeli o tom ani madari ani srbove ani rakusani.
Ať už je to "standardní" mebo ne, mě připadá zvláštní, že kapitán má v takovém případě volbu. Byl bych čekal, že v této situaci bude předepsaný postup přistát, jakmile to je možné. Ostatně co říkají regulace ETOPS?
a ještě naokraj, mezi zasvěcenými se v souvislosti se smartwings říká, že není ani otázkou CO, ale KDY se to stane. Ovšem oni nejspíš naštěstí do té doby zkrachují.
Což je ovšem důsledek vstupu čínského 'investora' , nikoli špatným hospodařením firmy. Číňan se neúčastní valných hromad a prostě vůbec nespolupracuje. Děkujte Hradu
No já to vidím jako idiocii manažerů a nuceni posádek lítat na hraně, když jsou jinak v obrovský ztrátě z MAXu...
No MAXy na tom jak jsou smartwings v koudeli nemají zrovna ten největší podíl. I když smartwings stojí ejich uzemění slušný peníz denně. A nejde ani tak o idiocii manažrů, jako o idiocii a naprostou neschopnost a zároven všehoschopnost provozní ředitele pana Romana Vika. Ten na setkání s personálem čsa, když jim nabízel možnost létat dočasně od dubna do října u smartwings, na otázku :" no a v říjnu to bude pak jak?" odpověděl:" říjen já ted neřeším, to je strašně daleko, co bude v říjnu nevím. Já vím že v červenci budu na jachtě v Chorvatsku, alemco bude v říjnu ted opravdu neřeším".
Docela riskantni doletet to na jeden funkcni motor. Co kdyby prestal fungovat i ten. Mela by platit zasada, ze pri vypadku jednoho ze dvou motoru musi letadlo pristat na nejblizsim moznem letisti. Letat se smartwings uz asi nebudu.
Tak tohle v předpisech je, kromě nebezpečí poruchy druhého motoru je riskantní tah mimo osu letadla, při kterém hrozí až odtrhnutí křídla.
Smartwings hlavněnřeší tragickou situaci s cash flow, a už před nějakým časem nabralo kurz KONKURZ. Takže je jasné, že v současné zoufalé finanční situaci si nějaké extempore s extra výdaji nemohou dovolit. Paní Dufková, která obhajuje postup a let s jedním motorem přes půl Evropy, by si mohla vzpomenout na zcela opačný postup před pár lety. Linka Smartwings z Paříže do Prahy nouzově přistála v Kralových Varech, jelikož byla signalizace zdůraznuji pouze signalizace problému jednoho z motorů, ani nedošlo k jeho vypnutí. Cestující byli odvezeni autobusy do Prahy. Ovšem stejné letadlo za cca hodinu a půl letělo speciál s basketbalisty někam do Litvy. Firma pak v tiskové zprávě toto vysvětlovala že závadu se podařilo odstranit a náhodou se objevila možnost letu z K.Varů. Ano, čistě náhodou. Spíš se chtělo ušetřit za prázdný přelet letadla z Prahy do K.Varů. Smartwings cabin crew ted nosí povinně na uniformě oranžový nepřehlédnutelný odznak s nápisem SAFETY. ...:))
a tím je u smartwings otázka safety jednou provždy vyřešena :)))) jsou to fakt tragédi.