Německá loděnice MV Werften byla rovněž součástí společnosti Genting Hong Kong, v únoru na sebe podala insolvenci a její majetek se snaží likvidátoři prodat. Jde hlavně o lodě Global Dream a Global Dream 2, které společnost stavěla.
Výletní loď Global Dream |
Likvidátorům zkrachovalé loděnice MV Werften v německém Warnemunde se ale loď Global Dream, která je hotová asi z 80 procent, od února nedaří prodat. Švédská firma Stena AB coby jediný zájemce totiž z prodeje odstoupila.
Likvidátoři nyní také rozhodli, že většinu nedokončené lodi Global Dream 2 pak prodají do šrotu a pokusí se také prodat některé její systémy a motory. Jedna z největších výletních lodí na světě tak zřejmě bude zlikvidována, aniž by absolvovala byť jen jedinou plavbu.
Tobogány i kina
Obě lodě se stavěly v loděnici MV Werften a byly navrženy pro víc než 9 tisíc cestujících, což z nich v tomto směru mělo činit největší výletní lodě na světě. Vážily 208 tisíc tun a po dokončení by se svou velikostí zařadily hned za pět přelomových lodí třídy Oasis společnosti Royal Caribbean.
Stavba lodi Global Dream pak údajně stála 1,8 miliardy dolarů, věřitelé na ni přispěli přibližně 1,6 miliardami.
Obě plavidla byla speciálně navržena pro asijské cestovatele a měla mít mimo jiné největší kina na moři, každé s osmi sály, a první zábavní parky na palubě s nejdelšími horskými dráhami na moři. V současné době má horskou dráhu na horní palubě pouze jedna loď - Mardi Gras společnosti Carnival Cruise Line.